• miilap

    Era erfaremheter efter Cerazette stopp

    Hejsan!

    Jag åt Cerazette endast i 5 veckor, blödde varje dag från första pillret och det fick mig att må så dåligt att jag inte orkade stå ut "testmånaderna". Sista veckan jag åt dom blödde jag dock lite mer så kanske att det va mensveckan.

    Slutade med pillerna och ett par dagar senare blödde jag inget mera.

    Idag är det 5 veckor sedan jag slutade och har inte fått någon mens än, fick heller ingen sluta-med-pillerna-blödning.. Två veckor efter jag slutade med cerazette så fick jag ömma bröstvårtor som sedan gick över efter några dagar. Nu har jag haft molande mensvärk i ca 2 veckor men ingen mens än. Har tagit gravtest men visar negativt.

    Har alla ni fått en blödning direkt efter ni slutade med dessa piller? (alltså inte den riktiga mensen)
    Och kan kroppen verkligen bli så i obalans efter endast 5 veckors användande? 

    Jag tänkte höra med er som också är mitt uppe i att sluta med Cerazette hur ni upplever det :) Alla biverkningar osv? :)

  • Svar på tråden Era erfaremheter efter Cerazette stopp
  • Carambolan

    För mig tog det 2-3 månader innan jag fick mens efter att jag slutat med dem, men då hade jag använt dem i flera år.

  • miilap

    Tack! Minns du hur du kände under dom månaderna?

    Någon annan som har/håller på att sluta? :)

  • Carambolan

    Utöver att det tog tid innan mensen blev regelbunden så kände jag mig precis som vanligt.

  • barrstigen

    Min mens blev aldrig regelbunden efter att jag slutade med cerazette. Har alltid haft en väldigt regelbunden mens (28 dagar, +/-1 dag) men efter bryt så var den alltid 1-2 veckor sen. Sjukt frustrerande att inte veta varken ägglossning eller när mensen skulle komma. Blev gravid 7 månader efter bryt och är nu i v13

  • Nykär15

    Jag blev gravid 6 veckor efter jag slutat med dem. fick mens två veckor efter pillerstoppet, sen äl och sen gravid då. Var 29 år när jag slutade och hade ätit dem i några år. 

  • miilap

    Tack för era svar! :)

    Igår fick jag en väldigt stark mensvärk och ömma bröst så trodde att att mensen skulle ha kommit nu på morgonen men icke. Visserligen har jag trott så i två veckor nu.. Läskigt att kroppen kan bli så rubbad efter en sån kort tids användande av p piller.

Svar på tråden Era erfaremheter efter Cerazette stopp