• dreendo

    Vi med för högt prolaktin

    Hej!

    Jag och min sambo har försökt att bli gravida sedan maj utan resultat. Jag hade en period för två år sedan då jag inte hade någon mens på sex månader vilket dock inte utreddes riktigt mer än att min gynekolog sa att om jag hade svårt att bli gravid borde jag söka hjälp tidigare.

    Jag gick en gynekolog nu för ca en månad sedan (en annan då jag flyttat) och fick reda på att jag har för högt prolaktinvärde som fortfarande ska utredas varför. Tänkte höra om någon annan har det, kanske vi kan följas åt under tiden som vi försöker? Alltid bra att ha någon att bolla symptom med m.m.

  • Svar på tråden Vi med för högt prolaktin
  • MiB

    Hej!
    Jag har också nyligen fått veta att jag har förhöjt prolaktin.
    Såg ditt inlägg först nu, men skapade själv en tråd igår då jag också tycker det vore kul (kanske fel ord i sammanhanget) att följas med andra i liknande sits.

    Har du gjort magnetkameraundersökningen? Hur höga värden har du?

  • Björnmossa

    Jag hade det och fick medicin, sen blev jag gravid och slutade med medicinen. Skulle egentligen bra gärna vilja veta hur det ligger till nu, men det är för tidigt att kolla eftersom jag fortfarande ammar lite ibland. Det lät på läkaren som att det ibland rättar till sig av sig självt. Vi kommer snart påbörja syskonförsök så jag hoppas ju verkligen att hormonerna inte sätter käppar i hjulet =/. Mensen är regelbunden iaf så det är ju ett bra tecken.

  • Apmor2

    Jag har sedan 2002 en diagnostiserad hyperprolaktinom en tumör på hypofysen som gör att jag producerar prolaktin. Jag har sedan dess fått två barn. Medicineringen har varit lite lurig i mitt fall. men jag har äntligen fått till det

Svar på tråden Vi med för högt prolaktin