• Emmy03

    ena bröstet

    Hej upptäckte för länge sen att det kom ut vätska från bröstet men har inte tänkt så mycket på det. Men igår så klämde jag och det ser ut som mjölk typ grumligt och det är bara på vänster bröst. Någon annan som har varit med om det?

  • Svar på tråden ena bröstet
  • thweni

    Ja, jag har haft så.

    2008, 2 år innan jag blev gravid första gången och 3 år innan jag fick mitt första barn fick jag så. Jag fick utredas för prolaktinom, en godartad hypofystumör som går att behandla/operera. Tog kontakt med vc som tog prover på sköldkörteln bl.a. Hade lite höga värden men allt avskrevs sen som stress då man inte heller hittade något på hypofysen. (Dock tror jag inte riktigt på det för vi har sköldkörtelsjukdom i släkten så skulle inte bli förvånad om jag i framtiden också drabbas.)

    Har du inte varit gravid förut så kolla upp så det inte är problem med din sköldkörtel eller hypofysen.

  • Emmy03

    hej okej just nu har det blivit värre är svullen har värk jag har 2 barn den minsta är på 9 månader men kunde bara amma han i 2 veckor så borde inte vara mjälk kvar då mvh emmy

  • thweni

    Kan mycket väl vara pga det då. Jag fick barn i mars förra året, men hon dog i magen 2 dagar före hon föddes. Vid födseln fick jag en tablett för att stoppa mjölkproduktionen men flera månader efteråt hade jag fortfarande läckage. Enligt min bm och läkare så kunde det ta upp till ett år innan det försvann, om ens det skulle försvinna helt. Hann aldrig försvinna helt heller innan jag blev gravid igen 7mån senare.

    Men helt klart inte bra att du har ont. Jag skulle kontaktat vc i första hand, så kanske de kan kolla på det och ta lite prover samt ev skicka remiss till gyn eller liknande. Har du testat så du inte är gravid igen (de lär fråga om det nämligen)?

Svar på tråden ena bröstet