• youngmother

    Gravid och dumpad!

    har haft en en relation med en man i 8 månader men blev lämnad för en annan plus att han legat runt med andra (som jag fått veta nu i efterhand). Igår plussade jag hos MVC och nu vet jag inte vad jag ska göra!? Älskar barn och har en underbar son sen innan som är 6 år och tänker på han och på mig men har inte dom bästa förutsättningarna för att bli ensamstående med en liten bebis. Det är kaos i huvudet och jag vet som sagt inte alls vad jag ska göra. 

  • Svar på tråden Gravid och dumpad!
  • Anonym (Den kloke)

    Om det är tidigt i graviditeten så kanske du bör göra abort? Varför utsätta ett barn i en "trasig" familj?

  • youngmother
    Anonym (Den kloke) skrev 2017-01-27 09:26:42 följande:

    Om det är tidigt i graviditeten så kanske du bör göra abort? Varför utsätta ett barn i en "trasig" familj?


    lite så jag känner också. Lite hårt att kalla det trasig kanske. är ju inte jag som betett mig som ett as. men vet vad det bästa alternativet är men svårt när hjärtat och hjärnan säger olika.
  • rockstrongo

    Fy vilken tråkig sits han har satt dig i! Du kanske kunde få träffa en kurator och få hjälp att reda i tankarna? Oavsett vad du väljer för dig och din lilla familj så önskar jag dig lycka till. Kram!

  • youngmother
    rockstrongo skrev 2017-01-27 09:39:42 följande:

    Fy vilken tråkig sits han har satt dig i! Du kanske kunde få träffa en kurator och få hjälp att reda i tankarna? Oavsett vad du väljer för dig och din lilla familj så önskar jag dig lycka till. Kram!


    Ja han var inte så snäll och bra som jag trodde. Ja det finns ju möjlighet till kurator men jag vet inte. 
    Tack så mycket! kram 
  • babydreams

    För mig är en stadig relation väldigt viktigt när man blir med barn.
    Men inte avgörande.

    Du ska gå efter vad hjärtat säger! Kram på dig <3

  • youngmother
    babydreams skrev 2017-01-27 09:51:40 följande:

    För mig är en stadig relation väldigt viktigt när man blir med barn.
    Men inte avgörande.

    Du ska gå efter vad hjärtat säger! Kram på dig <3


    Ja det är viktigt för mig med. när jag skaffade första bodde vi tillsammans och hade varit tillsammans ett par år. 

    även fast det kanske hade varit bra mellan mig och denna man tycker jag att 8 månader är för kort tid att skaffa barn. 
    var ju liksom inte meningen att bli gravid. 

    och skaffa barn med en man som jag hatar är inte det optimala så jag tror jag vet vad utgången kommer bli oavsett. Jag måste tänka att det blir bäst på lång sikt. 

    tack för stödet kram <3
Svar på tråden Gravid och dumpad!