• Nr3sladdis

    Hormonspiral

    Hej!
    Jag och min man funderar på att skaffa en sladdis. 
    Är det någon eller några som skulle kunna hjälpa mig om hur enkelt man kan bli gravid efter man har haft hormonspiral? Jag har haft spiral nu i snart 9 år. Kommer det ta längre tid för mig att bli gravid då jag har haft den så pass länge?

  • Svar på tråden Hormonspiral
  • HippHipp

    Min BM sade att jag kunde förvänta mig att det skulle ta minst 6 månader (hade haft den i 5 år). Det tog 4 dagar.....

  • Nr3sladdis
    HippHipp skrev 2017-02-06 14:19:20 följande:

    Min BM sade att jag kunde förvänta mig att det skulle ta minst 6 månader (hade haft den i 5 år). Det tog 4 dagar.....


    Oj ja där gick det undan iallafall... kan ju hoppas på det här också då. =)
  • Nykär15

    ÄL sker ju som vanligt när man har hormonspiral så det kan gå fort sa min bm. Jag blev gravid på andra försöket efter uttaget av min (hade den i 1,5 år) men slutade tyvärr i mf. 


    Är så lite hormoner i den och den verkar lokalt så tar inte lång tid att gå ur kroppen. Jag hade Mirena, vet inte om det skiljer sig åt. Men den fick man bara ha i 5 år, har du bytt på de 9 åren?

  • Nr3sladdis
    Nykär15 skrev 2017-02-06 14:24:42 följande:

    ÄL sker ju som vanligt när man har hormonspiral så det kan gå fort sa min bm. Jag blev gravid på andra försöket efter uttaget av min (hade den i 1,5 år) men slutade tyvärr i mf. 


    Är så lite hormoner i den och den verkar lokalt så tar inte lång tid att gå ur kroppen. Jag hade Mirena, vet inte om det skiljer sig åt. Men den fick man bara ha i 5 år, har du bytt på de 9 åren?


    Jo jag har också Mirena och jag böt efter 5år. =) Har hört av mig till BM för en tid att plocka bort den. =)
  • Ankissen

    Jag hade hormonspiral mellan första och andra barnet. Det tog två månader, dvs en misslyckad och en lyckad ägglossning att bli gravid. Resulterade i en dotter. 

  • basio

    Jag hade min spiral (Mirena) i fem år. Tog ut den i mitten på augusti och blev gravid i november, på tredje ägglossningen. Är nu i v16.

  • Nr3sladdis

    Jag har läst att man ska kunna känna trådar så man ska kunna veta om spiralen sitter där. Hur långt in sitter den? Jag kan inte känna några trådar alls. ????

Svar på tråden Hormonspiral