• Stellali

    Bröllopsfest utan barn.

    Vi ska gifta oss och vill ha en fest utan barn. Ett par som vi bjudit har ingen barnvakt och är släkt. Hur ska vi göra? Våra barn kommer inte vara med! Och vi vill verkligen ha barnfritt. Hur bemöter man det? Känns så dumt. Har funderat på att de ska få ta med dottern men det känns ju elakt mot alla andras barn och våra egna.

  • Svar på tråden Bröllopsfest utan barn.
  • Anonym (Ndnzb)

    Inga ungar betyder inga ungar för mig. Då hade de fått stanna hemma. Det är även risken man tar när man bjuder in/accepterar en inbjudan där man måste resa långt.

  • Stårschan

    När jag var på ett sådant bröllop så hade de faktiskt ordnat så att några av de äldre släktingarna ställde upp som barnvakt för hela klanens ungar, så de hade jättemysigt med kusiner och tremänningar och inresta barn medan de vuxna hade party. Brudparets barn var inte heller med på bröllopsfesten. Det fanns helt enkelt ingen tillräckligt stor lokal i trakten som hade kunnat hysa alla gäster om barnen skulle ha fått komma.

  • tulip79

    Min lillebror gifter sig i maj o de ska ha barnfritt bröllop. Vi har två barn, de är 3 o 5 år. Förhoppningsvis kan svärmor vara barnvakt. Annars får vi ta med barnen 60 mil och sambon stanna med dem i min brors villa.

    Själv kan jag inte tänka mig att ha ett barnfritt bröllop, men vi är alla olika och min lillebror har inga barn, vilket jag antar spelar in. Jag tycker det är supermysigt att få träffa hela släkten, speciellt mina syskon- och kusinbarn!

  • Anonym (V)
    Stellali skrev 2017-02-16 22:17:58 följande:

    Vi ska gifta oss och vill ha en fest utan barn. Ett par som vi bjudit har ingen barnvakt och är släkt. Hur ska vi göra? Våra barn kommer inte vara med! Och vi vill verkligen ha barnfritt. Hur bemöter man det? Känns så dumt. Har funderat på att de ska få ta med dottern men det känns ju elakt mot alla andras barn och våra egna.


    Kan ni fixa att deras dotter är hos er barnvakt ?

    Annas borde de stanna hemma eller så kan ni ändra er och bjuda alla barn.

    Jag tycker inte ni ska göra ett undandag för just deras barn , det är väldigt dåligt still mot de andra gästerna.

    De hade kanske svårt att hitta barnvakt också , eller ville hellre ha med barnen.
  • Anonym (V)

    10 åring och bröllopet i juli?

    Jag skulle nog inte sakna dem i så fall.

    Det låter som om de antingen vill inte alls komma och skyller på dottern eller de bryr sig inte om att ens försöka skaffa barnvakt.

  • nevermind

    Hittar ingen barnvakt till en 10-åring och bröllopet är i juli... Har barnet något handikapp? För annars känns det väldigt märkligt. En 10-åring sköter sig själv, behöver bara ha vuxen tillsyn. Kan h*n inte bara sova hos en släkting??

  • sextiotalist
    tulip79 skrev 2017-02-17 14:50:16 följande:

    Min lillebror gifter sig i maj o de ska ha barnfritt bröllop. Vi har två barn, de är 3 o 5 år. Förhoppningsvis kan svärmor vara barnvakt. Annars får vi ta med barnen 60 mil och sambon stanna med dem i min brors villa.

    Själv kan jag inte tänka mig att ha ett barnfritt bröllop, men vi är alla olika och min lillebror har inga barn, vilket jag antar spelar in. Jag tycker det är supermysigt att få träffa hela släkten, speciellt mina syskon- och kusinbarn!


    Då har man en släktfest.
    Nu är ju bröllopet inte till för att du ska gosa med barnen i släkten, utan för att fira att ett par gifter sig.
  • sextiotalist
    nevermind skrev 2017-02-18 16:40:48 följande:

    Hittar ingen barnvakt till en 10-åring och bröllopet är i juli... Har barnet något handikapp? För annars känns det väldigt märkligt. En 10-åring sköter sig själv, behöver bara ha vuxen tillsyn. Kan h*n inte bara sova hos en släkting??


    Håller med, såvida inte denna 10-åring har några problem, så bör det fungera utmärkt att bara ha vuxen tillsyn.
  • Dixie
    tulip79 skrev 2017-02-17 14:50:16 följande:

    Min lillebror gifter sig i maj o de ska ha barnfritt bröllop. Vi har två barn, de är 3 o 5 år. Förhoppningsvis kan svärmor vara barnvakt. Annars får vi ta med barnen 60 mil och sambon stanna med dem i min brors villa.

    Själv kan jag inte tänka mig att ha ett barnfritt bröllop, men vi är alla olika och min lillebror har inga barn, vilket jag antar spelar in. Jag tycker det är supermysigt att få träffa hela släkten, speciellt mina syskon- och kusinbarn!


    Det blir ju en helt annan typ av tillställning då, vill man ha trerättersmeny och flera tal är det ju vettigt att ha barnfritt!
Svar på tråden Bröllopsfest utan barn.