• RipNikita

    Bryter snart ihop..

    Jag vet att vi är unga och har livet framför oss..men vi har försökt få barn i 2 år..men eftersom det sedan visade sig att jag inte har någon ägglossning..så har vi väl bara försökt 1 gång på riktigt. Tog pergotime i slutet på januari..fick mens så det tog sig inte. Jag blir så psykisk nedbruten av det här. Känns som ingen i hela världen förstår mig. Var och tog blodprover för att kolla om jag fått ägglossning den 3/2 inte fått svar än. Så kunde ju inte ta en ny kur vid denna mensen :(

  • Svar på tråden Bryter snart ihop..
  • RipNikita

    Så drygt det är att gå och vänta på mensen så att jag börja ta pergotime igen. Just nu känns det som om jag aldrig kommer bli gravid

  • Vikämparpå

    Du är verkligen inte ensam och är "skönt" att läsa det finns fler som går igenom samma, även fast jag inte önskar någon att gå igenom allt detta.

    Har också enligt gyn "tendenser till PCO". Jag är inne på min fjärde behandling med Letrozole. Kroppen har svarat på samtliga behandlingar men trots det ingen graviditet. Hade till och med "egen ägglossning" i julas när jag hade ett uppehåll ca en månad från Letrozole. Jag och min man har försökt i 1,5 år men i ca. 5 månader med behandling.

    Vi har tid inbokad för IVF i början av april, så om denna behandling inte fungerar denna gång ska vi se ifall IVF är ett alternativ för oss.

  • RipNikita
    Vikämparpå skrev 2017-03-17 22:55:46 följande:

    Du är verkligen inte ensam och är "skönt" att läsa det finns fler som går igenom samma, även fast jag inte önskar någon att gå igenom allt detta.

    Har också enligt gyn "tendenser till PCO". Jag är inne på min fjärde behandling med Letrozole. Kroppen har svarat på samtliga behandlingar men trots det ingen graviditet. Hade till och med "egen ägglossning" i julas när jag hade ett uppehåll ca en månad från Letrozole. Jag och min man har försökt i 1,5 år men i ca. 5 månader med behandling.

    Vi har tid inbokad för IVF i början av april, så om denna behandling inte fungerar denna gång ska vi se ifall IVF är ett alternativ för oss.


    Jag vet att jag inte är ensam. Men ibland känns det så. Livet är allt orättvist att vi kan bli gravida för ingenting och andra får kämpa flera år. Vad bra att kroppen svarar på behandlingen det gör min också. Men vi får väl se. Jag ska börja på min andra omgång med pergotime nu i veckan.

    Hoppas det går vägen för er. Håller tummarna!

    Vi har 2 försök kvar sen ska vi också börja diskutera IVF
  • Vikämparpå
    RipNikita skrev 2017-03-18 13:27:48 följande:
    Jag vet att jag inte är ensam. Men ibland känns det så. Livet är allt orättvist att vi kan bli gravida för ingenting och andra får kämpa flera år. Vad bra att kroppen svarar på behandlingen det gör min också. Men vi får väl se. Jag ska börja på min andra omgång med pergotime nu i veckan.

    Hoppas det går vägen för er. Håller tummarna!

    Vi har 2 försök kvar sen ska vi också börja diskutera IVF
    Jo jag vet. Man känner sig så ensam men det är därför det är bra att prata om det och inse det finns många fler som vi. Och ja, det känns otroligt orättvist att vissa kan bli gravida direkt och till och med när de inte ens vill bli gravida, medan vi verkligen måste kämpa för det.

    Lycka till med nästa behandling och hoppas det tar sig då! Har ni fått remiss till IVF än? Om inte rekommenderar jag ni söker det för behandlingstiden att bli godkänd kan ta ett tag och man måste båda ta blodprov etc innan dess så kan vara lika skönt att sätta igång så har ni en remiss under behandling medan ni fortsätter Pergotime behandlingarna :)
  • RipNikita
    Barnlängtande student skrev 2017-03-03 17:55:10 följande:

    Ja, det är tufft och många gånger vill man bara byta inställning eftersom det är lättare att vara negativ till det hela än att ständigt överösa sig med positiva förhoppningar som går i kras. 

    Jag håller helt och hållet med dig i det där med att folk inte förstår. Min egen mamma tyckte att man skulle vara lugn eftersom det finns så många bra behandlingar idag. Visst är det omtänksamt att försöka lugna, men det gör ju inte situationen lättare när de anser att man ska "lugna ner sig" och låta det ta tid. Man vill ju inget hellre än att få bli förälder när man sätter igång och allra minst vill man behöva göra utredningar och ta preparat för att få igång sin äl. Stort lycka till och tack, håller tummarna för er också. Skönt att pergotime funkar än sålänge :) 

    Du får uppdatera oss! 

    Kram :) 


    Nä precis!

    Tack så mycket , det ska jag absolut göra :)

    Kram :))
  • Stb

    Hur har det gått för er alla?

    Hoppas allt är bra och att ni orkar kämpa på <3

  • RipNikita
    Stb skrev 2017-04-20 20:27:47 följande:

    Hur har det gått för er alla?

    Hoppas allt är bra och att ni orkar kämpa på <3


    Det går inte bra här... Fick mens idag efter 3:dje kuren med pergotime.. känns så hopplöst
  • Stb
    RipNikita skrev 2017-04-20 20:42:47 följande:

    Det går inte bra här... Fick mens idag efter 3:dje kuren med pergotime.. känns så hopplöst


    Åhh va trist :/ förstår att det är påfrestande.

    Min läkare sa iof till mig att jag skulle ge det ett år eftersom även kvinnor med regelbunden ägglossning) (på naturlig väg) inte har någon garanti att bli gravida direkt. Så hållet verkligen tummarna för er!

    Jag plussade i lördags efter första omgången Letrozol+ ovitrelle. Så jag är lite i shock ännu. Fattar det fortfarande inte.
  • RipNikita
    Stb skrev 2017-04-20 20:49:59 följande:

    Åhh va trist :/ förstår att det är påfrestande.

    Min läkare sa iof till mig att jag skulle ge det ett år eftersom även kvinnor med regelbunden ägglossning) (på naturlig väg) inte har någon garanti att bli gravida direkt. Så hållet verkligen tummarna för er!

    Jag plussade i lördags efter första omgången Letrozol+ ovitrelle. Så jag är lite i shock ännu. Fattar det fortfarande inte.


    Ja jo det klart...men det känns drygt när man redan försökt 2 år innan..

    Ååh vad roligt Grattis!
  • Stb

    Tack så jättemycket. :)

    Förstår att det är tungt. Vi försökte också i 2år innan utredningen.

    Som sagt håller verkligen tummarna för er

  • Stb

    Tack så jättemycket. :)

    Förstår att det är tungt. Vi försökte också i 2år innan utredningen.

    Som sagt håller verkligen tummarna för er

  • RipNikita
    Stb skrev 2017-04-20 22:36:09 följande:

    Tack så jättemycket. :)

    Förstår att det är tungt. Vi försökte också i 2år innan utredningen.

    Som sagt håller verkligen tummarna för er


    Tack så mycket. Har en kur kvar pergotime. Sen finns den ju inte o få tag på längre. Sen blir det väl letrozol. Men vad hade du den andra till den på o något ?
  • Stb
    RipNikita skrev 2017-04-21 07:28:15 följande:

    Tack så mycket. Har en kur kvar pergotime. Sen finns den ju inte o få tag på längre. Sen blir det väl letrozol. Men vad hade du den andra till den på o något ?


    Letrozol hade jag för att få ett ägg att mogna. Det kan vara lite knepigt att ställa in rätt dos så att man "bara" får ett ägg som mognar. Men på mig träffade vi som sagt rätt första omgången.

    Ovitrelle tog jag dag 16 för att få ägglossning. Då det inte är säkert att man får en ordentlig ägglossning även om man har ett synligt ägg.

    Jag tog enkel dos Letrozol dag 3-7. Där efter gjorde jag ett Vul dag 12 och hade då ett ägg på 16 millimeter. Det var lite för litet, så blev instruerade att vänta 4 dagar till, och ta ägglossnings test varje morgon. Om jag fått positivt under dessa dagar skulle jag ta ovitrelle sprutan direkt, annars vänta till fjärde dagen och ta sprutan iaf.

    Då jag aldrig fick ett positivt ägglossnings test tog jag sprutan på fjärde dagen som jag blivit instruerad.
Svar på tråden Bryter snart ihop..