• Anonym (Emroseh)

    Islam!!



    Visste ni om det här? Inte jag tills för någon vecka sen
  • Svar på tråden Islam!!
  • Anonym (Ovanligt men inte så ovanligt...)

    Jaha?? Så att två hav möts men inte blandas skulle vara något som Muhammed inte hört talas om menar du?? Och därför var en stor profet som skrev om det?? Fast det finns ställen med samma fenomen på flera ställen över jorden. Närmast för oss i Sverige är i Danmark och Skagen... ( om man inte skall räkna Skälderviken där sött och salt vatten också möts  men som jag inte skulle kalla två hav kanske...) Svårt att tänka mig att inte liknande fenomen funnits i Muhammeds närområde så att han skrev om något sånt är väl inte konstigt... Då fenomenet inte är något konstigt.


    Så vad vill du ha sagt? Muhammed hade ögon och öron och kunde skriva ner om naturfenomen som han eller någon annan hade sett?? Inte så svårt. Kan jag också göra. Så inget som i mina ögon bevisar att islam skulle vara den rätta tron. 

  • Fnollet

    Ja, jag visste om det. Jag gissar att du lägger upp detta som vetenskapligt bevis att koranen är sann etc.

    Tyvärr är det inget bevis då det lätt kan motbevisas av vetenskapen.

    1. I Alaskagulfen möts sötvatten från glaciärerna och saltvattnet från Stilla havet, så även om det ser ut som så på bilder så möts egentligen inte två hav.

    2. Även om det kan se ut som att saltvattnet och söttvattnet delas, så blandas de likväl (dock inget man kan se ovanifrån) med varandra, dock långsamt.

    Så angående just alaskagulfen så funkar inte den sura. Kanske sker på något annat ställe med som sagt inte där. Och det är för att det inte är två hav som möts överhuvudtaget, och även finns det inte än obrytbar skiljegräns mellan vattentagen.

    Jag kan skriva mer, men jag tror det räcker med dessa bevis ovan för att förstå att det inte passar in i Koranen.

    Om du vill veta om något påstående är "sant" så kan det vara värt att läsa objektiva källor utan dold tanke.

    Så en fråga till dig? Vet du något om blandandet av sötvatten och saltvatten, eller har du bara tagit förgivet att den webbsidan talar sanning och ser det som ett vetenskapligt bevis?

  • Fnollet
    Anonym (Ovanligt men inte så ovanligt...) skrev 2017-03-02 04:04:28 följande:

    Jaha?? Så att två hav möts men inte blandas skulle vara något som Muhammed inte hört talas om menar du?? Och därför var en stor profet som skrev om det?? Fast det finns ställen med samma fenomen på flera ställen över jorden. Närmast för oss i Sverige är i Danmark och Skagen... ( om man inte skall räkna Skälderviken där sött och salt vatten också möts  men som jag inte skulle kalla två hav kanske...) Svårt att tänka mig att inte liknande fenomen funnits i Muhammeds närområde så att han skrev om något sånt är väl inte konstigt... Då fenomenet inte är något konstigt.

    Så vad vill du ha sagt? Muhammed hade ögon och öron och kunde skriva ner om naturfenomen som han eller någon annan hade sett?? Inte så svårt. Kan jag också göra. Så inget som i mina ögon bevisar att islam skulle vara den rätta tron. 


    Ja, han hade tom kunnat prova det/upptäckt det hemma. Rent sagt ska saltV och sötV inte kunna blandas, och har i Koranen skrivit att det finns ett "oöverstiglit hindre" som gör dessa inte kan blandas. Grejen är att de faktiskt tillslut sakta blandar sig trots the oöverstiglia hindret.
  • Anonym (Okej)

    Japp det är vanligt, det är bara att söka efter "two oceans meet" och kolla bilder, det ser fint ut.
    Du kan göra experiment hemma, om du har kall rödvin i ett glas och så häller du vatten sakta så kommer de att vara åtskilda. Om jag minns rätt ska en vätskan vara kall och den andra varm. beror på densitet.
    De forntida Egypten kände till många saker för 5000 år sedan som vi nu först har upptäck att de va inte på helt fel spår. om du är intresserad av att läsa om gamla saker som stämmer någorlunda än idag.

  • Bougainvillea

    Ja, och haditherna berättar även att Muhammed flög på en bevingad häst. Koranen berättar också om hur Muhammed delade på månen och sedan satte ihop den igen. Wow! Vilken kille, va?

  • Dkcre
    Suck, troende och deras bevis. Religionerna är sagor framtagna för att bruka makt och förklara världens funktion.
  • Anonym (Emroseh)
    Anonym (muslim) skrev 2017-03-02 06:23:18 följande:

    islamtosweden.wordpress.com/koranen-och-modern-vetenskap/

    Ja ts , det finns massor av vetenskapliga bevis på att Koranen är Guds Verk och inte något påhitt från människan. Länken visar mer bevis att detta är sanningen .


    Vad häftigt :O och folket där uppe säger emot vad man än kommer med för bevis. Vet att det inte bara är dom två haven som står i Koranen, har massa muslimska vänner som pratat om olika vetenskapliga bevis som står i Koranen och olika tider som kommer och som redan kommit
  • Anonym (Idioter)

    Det märks att ni är fruktansvärt obildade, ni religiösa stollar. Det skulle vara underhållande att höra svamlet om det inte samtidigt var så tragiskt (eftersom ni ska balla ur med jämna mellanrum och skada andra bara för att de inte är lika korkade). Usch.

  • Anonym (Emroseh)
    Anonym (Idioter) skrev 2017-03-02 11:19:08 följande:

    Det märks att ni är fruktansvärt obildade, ni religiösa stollar. Det skulle vara underhållande att höra svamlet om det inte samtidigt var så tragiskt (eftersom ni ska balla ur med jämna mellanrum och skada andra bara för att de inte är lika korkade). Usch.


    Kolla länken där uppe och snacka efter det ;) kommer inte gå att neka till vad ni än säger
  • Anonym (Idioter)

    Eftersom jag inte är obildad förstår jag, precis som flera andra redan förklarat för dig, vilket totalt trams det är du säger.

    Om din sagoberättare skrev i en bok för några hundra år sen (inte glömma nu att sagan du tror på är väldigt väldigt ny jämfört med de andra sagor den är en hopkok av) att det finns ett land med ett VITT KALLT lager på marken istället för sand (omg omg omg) som gud i himlen har skapat, bevisar då ditt eget konstaterande av snö på marken idag sagda guds existens, eller att någon vid något tillfälle för några hundra år sedan faktiskt observerat snö?

    Bara idioter, som sagt.

  • Fnollet
    Anonym (Emroseh) skrev 2017-03-02 11:14:36 följande:

    Vad häftigt :O och folket där uppe säger emot vad man än kommer med för bevis. Vet att det inte bara är dom två haven som står i Koranen, har massa muslimska vänner som pratat om olika vetenskapliga bevis som står i Koranen och olika tider som kommer och som redan kommit


    Ja, det finns många saker i koranen som stämmer överens med vetenskapen, men problemet är de "bevis" som inte stämmer överens. Så om nu koranen är diktaterad av Allah, varför finns det då så många vetenskapliga snedfel i den?

    Sen måste jag fråga av nyfikenhet, är du konvertit? För det verkar som du inte läst hela koranen då dessa bevis är nya för dig?
  • Tyrfing
    Anonym (Ovanligt men inte så ovanligt...) skrev 2017-03-02 04:04:28 följande:

    Jaha?? Så att två hav möts men inte blandas skulle vara något som Muhammed inte hört talas om menar du?? Och därför var en stor profet som skrev om det?? Fast det finns ställen med samma fenomen på flera ställen över jorden. Närmast för oss i Sverige är i Danmark och Skagen... ( om man inte skall räkna Skälderviken där sött och salt vatten också möts  men som jag inte skulle kalla två hav kanske...) Svårt att tänka mig att inte liknande fenomen funnits i Muhammeds närområde så att han skrev om något sånt är väl inte konstigt... Då fenomenet inte är något konstigt.


    Så vad vill du ha sagt? Muhammed hade ögon och öron och kunde skriva ner om naturfenomen som han eller någon annan hade sett?? Inte så svårt. Kan jag också göra. Så inget som i mina ögon bevisar att islam skulle vara den rätta tron. 


    Det finns tydligen flertalet liknande fenomen kring medelhavet, självklart visste han om det. 
    http://desertillusion.blogspot.se/2016/05/place-where-two-oceans-meets-but-doesnt.html
  • Fnollet
    Anonym (muslim) skrev 2017-03-02 06:23:18 följande:

    islamtosweden.wordpress.com/koranen-och-modern-vetenskap/

    Ja ts , det finns massor av vetenskapliga bevis på att Koranen är Guds Verk och inte något påhitt från människan. Länken visar mer bevis att detta är sanningen .


    Jag ska läsa igenom det du länkat så fort jag får lite med tid, och sen återkomma.

    Något jag dock undrar i förhand är om du/ni är kommer ta till er det jag skriver och kunna föra en diskussion, eller om ni kommer avvisa det jag säger som hittepå eftersom det inte stämmer överens med det som står i Koranen? Mitt syfte är verkligen inte att få er att ifrågasätta er tro, men det kommer bli svårt att föra en diskussion om ni avfärdar allt jag säger som lögner etc. T ex är det en väldigt nära muslim till mig som tror att dinosauriernas inte fanns och att de skelett som hittats är planterade av människor och Shetan för att smutskasta Islam. Då är det rätt svårt att föra en vetenskaplig diskussion, som många kanske förstår. Jag vill också helst bara diskutera det vetenskapliga i Koranen, annars spårar det så lätt ut och blir aggressivt.

    Så kan ni, eller någon annan muslim som läser föra en diskussion i god ton med mig?
  • Laina
    Anonym (Emroseh) skrev 2017-03-02 11:14:36 följande:
    Vad häftigt :O och folket där uppe säger emot vad man än kommer med för bevis. Vet att det inte bara är dom två haven som står i Koranen, har massa muslimska vänner som pratat om olika vetenskapliga bevis som står i Koranen och olika tider som kommer och som redan kommit
    Här.. om du kan engelska eller.. arabiska? Där tänker jag är den typiska nivån ang vetenskap i islam och koranen.



    -No Lollygagging HeHehuehuHuaHuehuehe
  • Aniiee

    Jag började skriva ett långt inlägg med utgångspunkt från den länkade bloggen ovan, men insåg snabbt att om jag ska göra ett break down av ens första exempelt skulle jag behöva hålla föreläsning i astrofyik på mellanstadienivå först, så det känns inte värt, direkt.

    Även skulle studier i jämförande mytologi behövas, vilket jag också skulle kunna hålla föreläsning om, men ungefär där tog det faktiskt stopp på allvar. Jag hade alltså redan hållit föreläsningen i astrofysik......


    Projekt 100 maträtter för under 30 kr per portion klar! On to the next one!
  • Aniiee

    För övrigt, apropå bloggen, så hänvisade han (?) till en bok skriven av "Heather och Henbest". Ska jag vara elak och kalla människan sexistisk som refererar till den kvinnliga författarens förnamn och den manliga författarens efternamn, eller ska jag vara schysst och tänka att det var ett ärligt misstag?

    Kan också påpeka att boken han refererar till, förvisso välskriven av Heather Couper, som är astrofysiker och astronom, vänder sig till barn i lågstadieåldern och använder sig därmed av ett därtill åldersadekvat språk och förmedlar kunskaper på samma nivå.


    Projekt 100 maträtter för under 30 kr per portion klar! On to the next one!
  • Anonym (muslim)
    Anonym (Emroseh) skrev 2017-03-02 11:14:36 följande:

    Vad häftigt :O och folket där uppe säger emot vad man än kommer med för bevis. Vet att det inte bara är dom två haven som står i Koranen, har massa muslimska vänner som pratat om olika vetenskapliga bevis som står i Koranen och olika tider som kommer och som redan kommit


    Vad roligt att du intresserar dig för islam och Koranen , funderar du på att konvertera?
Svar på tråden Islam!!