• Goldfish

    Ska göra min första abort helt ensam.

    Hej!

    Är helt ny på sidan, men kände att jag verkligen måste fråga.

    Som rubriker lyder så ska ja göra min första abort hemma. Men jag kommer vara helt ensam. Och har tyvärr inga bättre alternativ. (eller ja, om de blev allt för illa så kommer ja ringa mitt exet som även är delaktig i detta) han är även den enda som vet om de. Och han måste vara på jobbet när de sker imorgon. Är det fel av han att låta mig vara ensam?

    Tog första pillret igår hos gyn, och vakna redan med mensvärk. Är extremt känslig när de kommer till smärtor och mensvärk. Räckte de med Alvedon och diklofenack för er?

    Men vad bör jag tänka på, om jag nu är helt ensam? Eller är det helt vansinnigt av mig att göra det själv?

    Känner mig både livrädd och rätt stabil på en och Samma gång, men kanske för jag är himla tvungen.

  • Svar på tråden Ska göra min första abort helt ensam.
  • Goldfish
    nevermind skrev 2017-03-09 05:40:37 följande:

    Har inga råd tyvärr, undrar bara hur det har gått?


    Det gick bra, hade stöd också!

    Smärta är fan helt obeskrivligt o krampade hela dagen och kvällen, värktabletter hjälpte inte speciellt mycket. Kom två stora klumpar o blödde rejält men blev mindre eftersom. Mår helt okej idag bara att jag är trött.

    Har ju läst lite om att allt kanske inte kommer ut, men kanske bara är jag som oroar mig i onödan.
Svar på tråden Ska göra min första abort helt ensam.