• LinaJulia

    Konstans mensvärk efter uttagen spiral

    Hej! Jag tog ut min mirena spiral för 3 veckor sedan och har sedan den dagen haft mensvärk i stort sett varje dag sedan dess. Är det nån annan som haft det? Det är inte den värsta sortens mensvärk, utan snarare ett illamående och ett molande. Magen sväller upp och så går det över. Sen går det ett par timmar eller en natt, så är det tillbaka igen. Vi började göra bebis direkt efter uttaget. Kan det va så att detta är fullt normalt, eller kan det ha blivit barn på första försöket? Har gjort en massa tester men än så länge inget. Är jag för tidigt ute för ett test kanske...? Tack på förhand!

  • Svar på tråden Konstans mensvärk efter uttagen spiral
  • Lilja020710

    Är precis i samma sits...tog ut min hormon spiral för 3 veckor sen o har haft ganska rejält värk sen dess plus flytningar men ingen mens o vi har försökt sen dag 1 efter uttag. Har testat negativt 2 ggr nu. Vet inte om jag har ägglossning eller vad det kan vara haft spiral i i lite drygt 6 år så kommer inte ihåg min mens cykel heller????

  • LinaJulia

    Men Gud va sjukt att vi är precis i samma sits! Jag har verkligen gått omkring och trott att jag varit gravid nu konstant! Men alla (6!!) grav-test säger nej! Men jag läste på en annan tråd att mensen borde komma igång efter 6-10 veckor, om den inte gör det så ska man ringa barnmorskan och se vad man kan göra typ. Jag vet inte om det är lönt att köpa ägglossningsstickor än heller eller om det är bortkastade pengar. Men vem vet? Kanske du är gravid ändå! Det sägs ju att en inte kan veta säkert förns efter typ 4-5 veckor efter samlaget. Vore ju kul om vi båda va det!

  • LinaJulia

    Men Gud va sjukt att vi är precis i samma sits! Jag har verkligen gått omkring och trott att jag varit gravid nu konstant! Men alla (6!!) grav-test säger nej! Men jag läste på en annan tråd att mensen borde komma igång efter 6-10 veckor, om den inte gör det så ska man ringa barnmorskan och se vad man kan göra typ. Jag vet inte om det är lönt att köpa ägglossningsstickor än heller eller om det är bortkastade pengar. Men vem vet? Kanske du är gravid ändå! Det sägs ju att en inte kan veta säkert förns efter typ 4-5 veckor efter samlaget. Vore ju kul om vi båda va det!

  • Lilja020710

    Ja verkligen!!!???? har precis beställt äl + grav test o får kolla i alla fall 1 ggr/ vecka ...är så otålig ???? men det är dumt kanske ...ska väl bara släppa tankarna o låta det ha sin gång men lättare sagt än gjort. Kul om vi kunde följas åt ...?

  • LinaJulia

    Men eller hur! Jag har ju blivit lite knäpp och tänker på det hela tiden haha! Ja så kul det vore! Vi får hålla varandra uppdaterade! Ja men lika bra att beställa test, då får en ju faktiskt svar och det är ju så skönt! Jag ska köpa ägglossningstest i morgon känner jag nu!

  • Lilja020710

    Gör så! Känner mig lite knäpp själv, fan det ända man tänker på????

  • Lilja020710

    Vart frågetecken istället...???????? ha det bra sålänge????

  • Lilja020710

    Hej LinaJulia!

    Var ett tag sen... hur går det för dig?

  • LinaJulia

    Hej! Jag tog en massa tester och la extremt mycket pengar på det...men ingenting! Sen såg jag tillbaka i kalendern och insåg att jag hade missat hela Äl veckan. Vi köpte ÄL-test och körde på i 6 dagar och nu är det dag 15 efter ÄL och BIm+0 och ingen mena i sikte och jag skymtar ett + på Stickan!!! ???????????? men jag vågar inte tro det än! Tänk om det skulle va ett spökatreck? Dock har jag tagit tre tester (alla CB) och alla visar svaga pluss! Har jag otur med testerna eller är jag gravid?? Jag funderar på köpa ett test där som man ser veckorna på, tror du det är för tidigt för ett sånt?

    Hur gör det för dig Lilja020710? ????

  • Lilja020710
    LinaJulia skrev 2017-04-16 08:02:05 följande:

    Hej! Jag tog en massa tester och la extremt mycket pengar på det...men ingenting! Sen såg jag tillbaka i kalendern och insåg att jag hade missat hela Äl veckan. Vi köpte ÄL-test och körde på i 6 dagar och nu är det dag 15 efter ÄL och BIm+0 och ingen mena i sikte och jag skymtar ett + på Stickan!!! ???????????? men jag vågar inte tro det än! Tänk om det skulle va ett spökatreck? Dock har jag tagit tre tester (alla CB) och alla visar svaga pluss! Har jag otur med testerna eller är jag gravid?? Jag funderar på köpa ett test där som man ser veckorna på, tror du det är för tidigt för ett sånt?

    Hur gör det för dig Lilja020710? ????


    Kul låter ju som ett positivt svar:) vänta nån dag till o ta ett cb test . Jag missade förra äl så nu har jag en blinkande gubbe på äl testet Men mannen har prestationsångest så känns inte så bra just nu:(
  • LinaJulia

    Hade min man också lite. Men så länge ni har bestämt att ni ska försöka och du vet att du har en blinkande gubbe på testet, så kan ju du ta insistivet bara :) du behöver inte berätta att du är fertil! Tänd lite ljus och slappna av, så löser sig det mesta! Lycka till!

  • Lilja020710
    LinaJulia skrev 2017-04-16 15:41:40 följande:

    Hade min man också lite. Men så länge ni har bestämt att ni ska försöka och du vet att du har en blinkande gubbe på testet, så kan ju du ta insistivet bara :) du behöver inte berätta att du är fertil! Tänd lite ljus och slappna av, så löser sig det mesta! Lycka till!


    Ja jag får göra det:) Tack
Svar på tråden Konstans mensvärk efter uttagen spiral