• Saabchicks

    När hade jag äl?

    Hej.

    Jag har min mens den 30e varje månad, vanligtvis brukar den vara 5 dagar ungefär. När har jag äl? Har sökt på massa olika uträknare men får upp olika hela tiden. Hade sex den 16e och sen 22a natten till den 23e men det kan väl inte ha tagit sig 7 dagar innan beräknad mens? Det borde väl varit den 16e jag hade äl isf? Gravid nu, så jag är överlycklig, men efter 4 missfall så är man ju lite orolig och man vill ju gärna veta på ett ungefär när äl sker. Många säger äl stickor men är ju svindyrt. Nått räknesätt ni kan rekommendera eller så? :)

  • Svar på tråden När hade jag äl?
  • Jooosen

    Jag tänker att mellan ägglossning och när mensen är beräknad brukar det vara ca 12-14 dagar in jag inte minns fel. Får du den 30e räknar du 30-14 och 30-12. Då är din äl mellan dag 16-18. Rätta mig någon om jag tänker fel? Min cykel är 29 dagar oftast. Då sker min äl mellan dag 15 och 17.

  • EpicNurse
    Jooosen skrev 2017-03-13 17:41:16 följande:

    Jag tänker att mellan ägglossning och när mensen är beräknad brukar det vara ca 12-14 dagar in jag inte minns fel. Får du den 30e räknar du 30-14 och 30-12. Då är din äl mellan dag 16-18. Rätta mig någon om jag tänker fel? Min cykel är 29 dagar oftast. Då sker min äl mellan dag 15 och 17.


    Rätt tänkt! :)
  • Jooosen
    Saabchicks skrev 2017-03-13 20:41:55 följande:

    Tack så mycket för svar. Då borde det inte skett den 22a med andra ord.????


    Nej egentligen inte
Svar på tråden När hade jag äl?