• mrsanderson91

    Syskonverkstad till hösten 2017

    Hejsan!

    Är det någon mer där ute som har planer på att försöka få till ett syskon i slutet på sommaren/början av hösten? Jag är 25 år och har en tillsammans med min man en 7 åring, så antar att det blir en 'sladdis?'

    Håller redan på att längta mig tokig! :D 

  • Svar på tråden Syskonverkstad till hösten 2017
  • Leapea1

    Hej!

    Vi vill gärna ha ett syskon men jag är inte gravid än. Ska ha mens imorgon men har inga känningar att det är pågpng, men skulle jag bli gravid snart så är det ju iofs 2018 :)

    Vilken vecka är du i?

  • mrsanderson91

    Hej, åh vad kul! :) 

    Jag är inte gravid ännu heller. Jag ska ta ut min kopparspiral i i juli och sen får vi se när det vill sig till :) Vad har du för preventivmedel?

  • Oktoberbarn

    Vi gifter oss i slutet av juli o tänkte slänga kondomerna efter det ;) fortsatte med minipiller efter förra graviditeten men slutade efter 3-4 månader då jag inte mådde bra av de. Har ett barn som blir 2 år till hösten.

    Tänkte försöka strunta i äl och var i cykeln man befinner sig i början för att inte det ska bli ett stressmoment men tror det kan bli svårt.. ????

  • Anonym (Försök till syskon -93)

    Hej, jag tog ut min hormonspiral i maj för att låta kroppen återhämta sig lite innan vi börjar försöka få ett syskon till vår 3åring i augusti. Längtar ihjäl mig samtidigt som jag är livrädd för vad en ny graviditet och ett syskon skall göra med vår "familjedynamik" liksom. Hade en väldigt tuff graviditet och första tid med bebis så det är med skräckblandad förtjusning som vi skall ge oss in i detta igen. Är (snart) 24 år och bor i Göteborg.

  • mammatillengrabb

    Jag hoppar in här även om vi ännu inte börjat försöka! Vi kommer börja försöka till våren 2018 om nu inte sambon vill att jag kastar mina piller direkt. Han har två barn sedan tidigare 5 & 3 år och jag har en på 6 år sedan tidigare. (Jag är 26 år)

  • Anonym (mamsen)

    Hallå! 

    Tog ut min p-stav igår för att påbörja verkstaden :) vi har en 2 åring, så det känns ganska lagomt att få till ett syskon till 2018 :D om det går som vi vill. Ettan kom till på första försöket efter p-piller, så hoppas det går lika smidigt denna gång..

  • Anonym (Bebissjuk)

    Jag tog ut min spiral för två veckor sedan. Väntar nu på att antingen mensen ska dyka upp eller så inte. Har noll koll på min menscykeln så får helt enkelt bara vänta och se =)

  • Frallanz
    Anonym (Bebissjuk) skrev 2017-09-02 20:59:18 följande:

    Jag tog ut min spiral för två veckor sedan. Väntar nu på att antingen mensen ska dyka upp eller så inte. Har noll koll på min menscykeln så får helt enkelt bara vänta och se =)


    Jag hade koll innan min första graviditet, hade en mens mellan grav o p-stav så vet inte riktigt hur min cykel ska vara nu :P men fick molvärk dagen efter uttag och har det än, så kan ju hoppas att det är äl o att man prickar rätt redan nu :D
  • Anonym (Bebissjuk)
    Frallanz skrev 2017-09-03 06:55:17 följande:
    Jag hade koll innan min första graviditet, hade en mens mellan grav o p-stav så vet inte riktigt hur min cykel ska vara nu :P men fick molvärk dagen efter uttag och har det än, så kan ju hoppas att det är äl o att man prickar rätt redan nu :D
    När tog du ut din p-stav? =) Jag tog som sagt ut spiralen för två veckor sedan och har haft ont i tjejmagen sedan dess, molvärk och stickningar. 
  • Frallanz
    Anonym (Bebissjuk) skrev 2017-09-04 14:23:47 följande:
    När tog du ut din p-stav? =) Jag tog som sagt ut spiralen för två veckor sedan och har haft ont i tjejmagen sedan dess, molvärk och stickningar. 
    Jag tog ut min p-stav i torsdags. Haft molvärk och svullen mage sen fredags så det bör komma igång snart hoppas jag iaf! :) försöker mysa till det ofta med sambon så man kanske prickar haha
  • Lottch3n

    Hej! Jag hoppar in här om det är okej? :) Vi har också påbörjat syskonförsök, vår dotter är nu 15 månader :) Dick har jag ingen som helst koll på varken äl eller mens efter en kort sväng med p-stav och ca 1månad med minipiller (sista i söndags).

Svar på tråden Syskonverkstad till hösten 2017