• Lilja86

    Mina tips till er

    Vi har försökt att bli gravida i nästan två år. Gått på utredningar mm och inget har varit fel. För två månader sedan spolade jag äggledarna och för en månad sedan gick jag till en homeopat för naturmedicin och akupunktur. Nu fick jag äntligen + på stickan!!! Jag vet inte vilket av detta som hjälpt men ville verkligen dela med mig av mina tips till er som försöker. <3

    Vi skulle precis anmäla oss till IVF men nu gick det bra på egen hand.

  • Svar på tråden Mina tips till er
  • Tino
    Lilja86 skrev 2017-04-17 09:34:45 följande:

    Vi har försökt att bli gravida i nästan två år. Gått på utredningar mm och inget har varit fel. För två månader sedan spolade jag äggledarna och för en månad sedan gick jag till en homeopat för naturmedicin och akupunktur. Nu fick jag äntligen + på stickan!!! Jag vet inte vilket av detta som hjälpt men ville verkligen dela med mig av mina tips till er som försöker. <3

    Vi skulle precis anmäla oss till IVF men nu gick det bra på egen hand.


    Grattis till plusset.

    Gällande homeopati så kan man istället för att betala dyra pengar istället dricka vanligt vatten.

    Gällande akupunktur finns det studier som visar att det kan fungera medan andra studier att det inte fungerar. Men om man blir lugn och mår bra av akupunktur kan det vara värt att gå på. Men då mest för att må bra.

    Här finns så många uppgivna och ledsna kvinnor och män och jag är en av dessa. Innan någon tror att homeopati och akupunktur absolut kommer fungera vill jag vara tydlig att det inte alls finns tydlig evidens för det. Ofrivillig barnlöshet är en sjukdom som man inte så lätt kan styra över själv. Se bara till att inte vara överviktig, drick inte för mycket kaffe eller alkohol, rök elller snusa inte så har ni så bra förutsättningar ni kan.

    80 procent blir ju gravida inom 1 år och 90 procent inom 2 år. Det kan alltså vara så att ni helt enkelt behöver lite tid för att lyckas. Hur som helst stort grattis till plusset! Hoppas det går bra nu!
Svar på tråden Mina tips till er