• softnoice

    13 och piercing!

    Hejsan! Jag har funderat på en piercing nu i några månader och har bestämt mig för att jag vill ha en. Mina föräldrar är okej med det sålänge jag tar ansvar för att det inte blir några infektioner och såklart kommer de påminna mig att tvätta såret osv. Jag är då somsagt 13 år, och jag förstår verkligen alla som tycker jag är för ung för detta men det är ett beslut jag har tagit. Jag vet hur viktigt det är att behandla såret och ta hand om det så de inte blir några infektioner. Har tillexempel månadslinser som jag tar ansvar för och håller rena ( förstår dock att detta absolut inte är samma sak som en navelpiercing men jag har lite kunskap av hur viktigt det är att hålla sånt rent och vet konsekvenserna när det blir infektioner) Har läst på otroligt mycket om detta och ska göra detta i en professionell piercingstudio. Men jag skulle vilja ha lite av andras upplevelser med navelpiercing, har mest läst negativa upplevelser och skulle vilja höra lite positiva ( och såklart negativa ) så jag får lite mer kunskap. Ifall ni har haft en dålig upplevelse berätta gärna vad som gick fel, höll ni inte såret rent eller vad var orsaken, och om ni hade en bra upplevelse skötte ni hygienen i såret bra? Syftar inte nu bara på folk som är 13 och som tagit piercing, vill höra från alla åldrar. Tack!

  • Svar på tråden 13 och piercing!
  • Crazzy

    Jag lägger inget värde i din ålder nu men tänk på att många professionella inte gör den typen av piercing på så unga personer. Du lär oavsett behöva ha med dig en förälder, men det visste du säkert redan om.

    Se till att du går till någon utbildad som gör det med piercingnålar och inget annat spännande (kommer från en som gjorde näspiercing med pistol!).

    När jag var 15 piercade jag mig hos en tjej i hennes "hobbystudio", haha. Det blev förvånansvärt bra och det läkte fint trots att jag inte brydde mig så extremt mycket om att ta hand om min piercing. Jag har inte haft problem med läkningen av någon piercing, men den i bröstvårtan tog ett tag eftersom jag hela tiden retade den med bhn.

    Lycka till.

Svar på tråden 13 och piercing!