• aleakim90

    Tråden för oss som vill ha hjälp att tyda äl test!

    Hej tjejer!

    Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera ägglossningstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest. Alla dessa äl test kan få en att se sånt man vill se även om det inte finns där!

    Lägg in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och planera vårt framtida mirakel!
  • Svar på tråden Tråden för oss som vill ha hjälp att tyda äl test!
  • Neleda
    Sirest01 skrev 2018-08-19 14:45:03 följande:

    Hej. Har precis börjat att använda ägglossningstest. Men undrar lite när det är bäst att testa och om man de första gångerna ska ta flera tester om dagen? Vad är bäst? Just nu har jag tagit ett test runt 18:30 och det har varit ett ljust streck på dom.


    Jag kör graviditetskollens tester och jag testar alltid när jag kommer hem från jobbet på eftermiddagen. Alltså på ett ungefär samma tid varje dag. Står att man inte ska testa med morgonurin så det gör jag inte.

    Vilken cykeldag är du på?
  • Neleda
    majarg skrev 2018-08-22 08:41:20 följande:

    Hallå, dessa är test mån, tis, ons. Jag skulle säga att mitten är positiv. Den som är tagen idag är jag lite osäker på. Vad tror ni? :)


    Den i mitten ser lika stark ut som kontrollstrecket så du hade nog ägglossning igår :D Bara att ligga på massa idag då! Haha
  • Neleda


    Här är mina senaste ÄL-test, det längst ner är från igår. Vad tror ni? Får jag ägglossning idag? :D Har inga trådiga flytningar än dock...
  • EnBlivandeWestring

    Någon här som är vis på ägglossning?

    Jag har för drygt 3 veckor sen slutat med Cerazette och har i några veckor nu testat med ÄL-test och försökt mig på att analysera sekret. Jag har varit torr, sen klibbig, sen krämig fram till i förrigår då jag fick mycket mer flytningar och dem är vattniga. Vart test jag tagit har det varit tyfliga streck på men ingen märkbar stegring. Idag var det mycket starkare (men inte positivt jag vet) så nu hoppas jag ju verkligen att äl är på väg då jag även är gladare och spralligare idag än vad jag brukar vara.

    Tror ni att äl är på väg på riktigt nu och när hade ni tagit nästa test? Vid 19 ikväll eller runt 12 imorgon? Har Aldrig testat såhär innam så vet inte hur snabb stegring jag/man har. Snälla hjälp mig?


    Kärlek till er
  • Neleda
    EnBlivandeWestring skrev 2018-08-22 12:05:49 följande:

    Någon här som är vis på ägglossning?

    Jag har för drygt 3 veckor sen slutat med Cerazette och har i några veckor nu testat med ÄL-test och försökt mig på att analysera sekret. Jag har varit torr, sen klibbig, sen krämig fram till i förrigår då jag fick mycket mer flytningar och dem är vattniga. Vart test jag tagit har det varit tyfliga streck på men ingen märkbar stegring. Idag var det mycket starkare (men inte positivt jag vet) så nu hoppas jag ju verkligen att äl är på väg då jag även är gladare och spralligare idag än vad jag brukar vara.

    Tror ni att äl är på väg på riktigt nu och när hade ni tagit nästa test? Vid 19 ikväll eller runt 12 imorgon? Har Aldrig testat såhär innam så vet inte hur snabb stegring jag/man har. Snälla hjälp mig?


    Jag vet inte heller hur snabb stegring man har men jag har ingen möjlighet att testa mig på jobbet så mitt nästa test blir framåt kvällen. Om du har tester så det räcker så hade jag nog testat mig redan ikväll igen för att se om det stegrar något :)
  • majarg
    Neleda skrev 2018-08-22 10:25:35 följande:

    Den i mitten ser lika stark ut som kontrollstrecket så du hade nog ägglossning igår :D Bara att ligga på massa idag då! Haha


    Haha nice ???? vi låg på söndag, sedan natten mellan måndag och tisdag. Däremot ingenting under gårdagen :( Så ska försöka få till det idag igen???? och hoppas att det ändå finns en chans!
  • EnBlivandeWestring
    Neleda skrev 2018-08-22 13:02:57 följande:

    Jag vet inte heller hur snabb stegring man har men jag har ingen möjlighet att testa mig på jobbet så mitt nästa test blir framåt kvällen. Om du har tester så det räcker så hade jag nog testat mig redan ikväll igen för att se om det stegrar något :)


    Har 12 stycken hemma så det kqn jag göra då :)
    Kärlek till er
  • EnBlivandeWestring

    Nu kommer nästa fråga. Om man får positivt 2 dagar (vilket jag sett rätt många få) räknar man 24-36 timmar till ägglossning från första eller andra dagen? Är det först när testet minskar igen man börjar räkna eller är det från första positiva? Är det positivt tills ägget faktiskt släppt?


    Kärlek till er
  • Jooosen
    EnBlivandeWestring skrev 2018-08-22 14:55:28 följande:

    Nu kommer nästa fråga. Om man får positivt 2 dagar (vilket jag sett rätt många få) räknar man 24-36 timmar till ägglossning från första eller andra dagen? Är det först när testet minskar igen man börjar räkna eller är det från första positiva? Är det positivt tills ägget faktiskt släppt?


    Man räknar från första positiva testet. Kom ihåg att om det blir Pos tex på morgonen så kan det likaväl någon gång under natten blivit positivt. Så 24-36 timmar skulle jag säga är i högsta laget.. hoppas du förstår vad jag menar. När ägget släppt brukar testen bli svagare :)
    Ofrivilligt barnlös. Väntar på kallelse för första ivf-försöket
  • EnBlivandeWestring
    Jooosen skrev 2018-08-22 15:04:41 följande:
    Man räknar från första positiva testet. Kom ihåg att om det blir Pos tex på morgonen så kan det likaväl någon gång under natten blivit positivt. Så 24-36 timmar skulle jag säga är i högsta laget.. hoppas du förstår vad jag menar. När ägget släppt brukar testen bli svagare :)
    Tack så mycket :D Då har jag någorlunda koll. Nu myser ju jag och sambon varannan dag typ i vilket fall men kommande dagar kan det bli lite svårt så ska i vilket fall köra ikväll men hoppas det går på fredag med i alla fall.
    Kärlek till er
  • Sirest01
    Neleda skrev 2018-08-22 10:24:10 följande:

    Jag kör graviditetskollens tester och jag testar alltid när jag kommer hem från jobbet på eftermiddagen. Alltså på ett ungefär samma tid varje dag. Står att man inte ska testa med morgonurin så det gör jag inte.

    Vilken cykeldag är du på?


    Jag använder oxå dom testerna. Testar runt 18-18:30. Jag är på cykeldag 15 och inget positivt test än.
  • EnBlivandeWestring
    Nu jävlar är kroppen igång efter de där hemska mellanpillerna. Problemet är bara att jag blivit dunderförkyld med feber och sambon har fått kalla fötter så drt blir nog inget mysa :( Lekte lite igår och hoppas på det bästa. BIM 8/9 enligt Flo i alla fall
    Kärlek till er
  • EnBlivandeWestring

    Nu behöver jag er hjälp igen!

    Jag fick full stegring igår morse och igår kväll på ältest. Dock bara samma rikliga vattniga flytningar som jag haft flera dagar i streck (har inget minne av att jag någonsin fått äggviteflytningar). Vid 22 igår kväll hade jag så ont (både rygg och mage, men även höftben) att jag inte kunde röra mig. Idag är molvärken svagare (men finns där), inte lika mycket sekret och lite tjockare (dock fortfarande vattniga) och teststrecket är svagare än kontrollstrecket igen (ser ut som dagen innan jag hade min stegring).

    Så nu undrar jag... Hade jag ägglossning igår kväll/inatt eller kommer den under dagen trots att sekretet inte är lika rikligt, jag inte har lika ont och testen är svagare?

    Anledningen till att jag undrar är för att vi mös i förrigår men igår hade jag närmare 40 graders feber så kunde inte och tänkte att om äl är nu idag så kanske det funkar ikväll med. Var den inatt så var det ju annars mindre än 1.5 dygn innan äl vi mös.

    Snälla hjälp mig och förlåt för långt inlägg


    Kärlek till er
  • Anonym (4an)

    Heeej.

    Är lite novis på detta med ägglossningstest.

    Testat i 3 dagar och i morse var det lite starkare. Betyder det att äl är på gång de närmaste dagarna? Kommer såklart testa i flera dagar med

Svar på tråden Tråden för oss som vill ha hjälp att tyda äl test!