• Carin86

    nån som vill svara?

    Jag har en dotter på 14 månader. Tro mig när jag säger att jag älskar henne. Men jag mår inte bra. Har oändligt många gånger kommit fram till att jag aldrig borde skaffat barn. Det har förstört så mycket i mitt liv. Hur mkt glädje hon än ger mig så fyller det inte ens i närheten av den balans och lycka jag kände innan. Nu till saken. Ska, i ett försök att må
    bättre och bli mer nöjd, åka på en weekend med en vännina. Hon har kämpat många år och gått igenom missfall osv men har nu äntligen blivit gravid. Det sa hon igår. Problemet är att jag hade velat prata med henne om mina känslor. Ni som kanske gått igenom en väldigt lång och smärtsam väg att bli gravida eller inte kommit dit ännu. Klarar ni av att höra andra föräldrar klaga på föräldralivet? Hon ville till exempel inte träffas när jag var gravid.

  • Svar på tråden nån som vill svara?
  • Bibbidi

    Jag hade inte pratat med henne om det på eran resa. Att du själv känner dig osäker ger dig ett litet hum om att du innerst inne inte tror att hon vill höra det. Inte värt att riskera någonting med att börja prata om sådant då.

    Bättre du bokar tid hos en psykolog.

  • Tino
    Carin86 skrev 2017-06-02 08:39:08 följande:

    Jag har en dotter på 14 månader. Tro mig när jag säger att jag älskar henne. Men jag mår inte bra. Har oändligt många gånger kommit fram till att jag aldrig borde skaffat barn. Det har förstört så mycket i mitt liv. Hur mkt glädje hon än ger mig så fyller det inte ens i närheten av den balans och lycka jag kände innan. Nu till saken. Ska, i ett försök att må

    bättre och bli mer nöjd, åka på en weekend med en vännina. Hon har kämpat många år och gått igenom missfall osv men har nu äntligen blivit gravid. Det sa hon igår. Problemet är att jag hade velat prata med henne om mina känslor. Ni som kanske gått igenom en väldigt lång och smärtsam väg att bli gravida eller inte kommit dit ännu. Klarar ni av att höra andra föräldrar klaga på föräldralivet? Hon ville till exempel inte träffas när jag var gravid.


    Jag hade aldrig velat höra om hur jobbigt föräldralivet är. Speciellt inte att höra "jag borde aldrig skaffat barn". Det gör fruktansvärt ont att höra sådant i alla fall för mig. Finns det kanske någon annan du kan tala med om det? Kanske en psykolog eller kurator eller en annan vän? Du verkar ändå vara en väldigt klok och snäll vän som reflekterar över hur hon tar saker innan du börjar prata om sådant.
  • Söderpappan

    Nej, låt henne slippa det. Har du någon annan vän som kanske passar bättre för det ämnet? Vänta tills hon fött barnet iaf.

    Det låter dessutom inte som att du bara kommer klaga på föräldralivet typ (lite sömn, man hinner inte träffa kompisar, hinner inte med sig själv mm.)

    Det låter som du har lite extra jobbigt och kanske skulle göra som tidigare inlägg skrivit, kontakta någon professionell som kan hjälpa dig.

  • Carin86

    Tack för era tankar och svar.
    Jo jag kan tillägga att jag nu fått en samtalskontakt och är sjukskriven - kanske utmattningsdepression.

Svar på tråden nån som vill svara?