• nötkaka89

    Pco, planerad ivf. Nu gravid?!

    jag måste ara skriva av mig lite..

    Så vi har försökt i två år men utan resultat. I början av april kontaktade vi en klinik där vi genomgick alla tester och det konstaterades att jag har PCO.

    Vi har fått en tid för ivf i augusti men.. senaste veckorna har jag haft svåra menssmärtor till och från under dagarna brösten har ömmat en längre tid och har känt mig allmänt skum.

    Eftersom jag inte haft mens på 7 månader tänkte jag att kroppen kanske hade det lite jobbigt men tog för säkerhets skull ett test i morse. Som visade positivt, jag vågar inte tro att det är sant...

    Vågar inte prata med någon ännu,(pojkvänn vet givetvis), men kände att jag behövde ventilera lite.

  • Svar på tråden Pco, planerad ivf. Nu gravid?!
  • alade

    Grattis!

    Du kan nog behöva ta kontakt med vården för att ta reda på hur länge du varit gravid. Spännande!

  • Linnis92

    Åh grattis!

    Jag och exet försökte få barn länge och så konstaterades att jag också har pco och skulle vi ha barn så var ivf enda alternativet för oss. Sen gjorde vi slut och jag träffade en ny som jag blev spontant gravid med efter 5 månader. Så jag förstår din chock!

  • Kattägd

    Grattis vad roligt ???? då blir det spännande för er att se hur långt gången du är.

    Fick själv en överraskning för 3 veckor sen när jag plussade. Kände mig gravid men intalade mig att det ju var omöjligt, men när mensen var sen testade jag för att få kroppen att fatta att den är skengravid men så blev det ett plus. Vilken chock.

    Hade försökt i 7 år, har ett barn genom icsi. Chansen för att lyckas själv var 1%.

  • nötkaka89

    Tack allihopa!

    Tog ett clearblue i morse som visar 2-3. Så spännande! eftersom vi hade lagt dett på hyllan för att "det ändå inte går" och tänkte ta nya tag inför ivfen i augusti så bokade vi in en resa till bali, känner mig lite stressad över det just nu då jag vill hinna få lite koll på läget innan vi drar, känner mig lite handfallen ???? men det löser sig!

    Kattägd: men gud grattis vad kul! Ibland chockar kroppen ordentligt :)!

Svar på tråden Pco, planerad ivf. Nu gravid?!