• Wooop

    Symtom efter p-plåster

    Jag slutade med p-plåster den 19 maj och fick plåstermensen den 22/5. Har haft plåster i ca 2 år.

    Har sedan dess haft molande värk blandat med stickningar varje dag och riktiga mensen har ej kommit igång ännu. (Ej konstigt)

    Har även blivit OTROLIGT svullen om magen. Framför allt efter jag ätit. Värsta putmagen! Jag är väldigt liten i vanliga fall så tycker det är frustrerande.

    Magen är även i upplopp. Har aldrig varit så gasig förut XD

    Jag går också oftare och kissar än jag gjort förut och har inte druckit mer än vanligt.

    Har någon mer upplevt liknande symtom?

    Läser mest om att man går ner efter man slutat med sina preventivmedel.

    Gjorde gravtest i söndags och det var neg.

  • Svar på tråden Symtom efter p-plåster
  • Ängel 65

    Heej. Min yngsta dotter 23år, har riktigt svullen mage.. Magvärk runt o till höger av magen varierar.. Hon har fått klyx (laxerande medel) för förstoppning, får ut mycket varje toalett besök.. Magen är fortfarande så svullen.. Hon mår illa, yrsel ibland, hon är inte gravid.. Hon mår så dåligt.hon haft infektion tjock tarmen, fick antibiotika för detta, förra året . Har gått igenom många undersökningar med kamera genom halsen o där bak o läkare säger att de inte hittar något fel, Mamma till dottern....

  • Wooop

    Men oj, stackars henne!!

    Hoppas ni får bukt med vad det kan vara!

    Hon har också slutat med p-plåster eller?

    Jag själv har aldrig haft så förut men svullnaden i magen la sig efter jag fick första riktiga mensen förra torsdagen.

    Håller iaf tummarna för att din dotter blir bättre snart!

  • kankanperä

    De biverkningar som p-plåster kan ge är ofta desamma som p-piller och andra hormonella preventivmedel. Använder du Evra? I sådana fall kan du läsa på länken vilka biverkningar man kan få. Alla preventivmedel som innehåller hormoner kan ge biverkningar, men ett tips om du reagerar på östrogen är att byta till minipiller.

Svar på tråden Symtom efter p-plåster