• mammatillengrabb

    När plussade du efter att ha slutat med minipiller

    Ska sluta med mina minipiller idag, så undrar hur lång tid det tog för er från det att ni slutade med pillren till de att ni blev gravida.

  • Svar på tråden När plussade du efter att ha slutat med minipiller
  • Elliott94

    Med första barnet så slutade jag med cerazetye 1 aug 2015, fick pillermens efter 3 dagar och riktigt mens i slutet av aug blev gravid i början av sep. Så de gick snabbt för mig! :)

    Denna gången slutade jag en vecka innan dotterns 1års dag (1juni) och har ännu inte haft någon mens. Hoppas snart jag får en så man kan börja försöka igen :)

    Lycka till!

  • mammatillengrabb
    Elliott94 skrev 2017-07-04 23:48:49 följande:

    Med första barnet så slutade jag med cerazetye 1 aug 2015, fick pillermens efter 3 dagar och riktigt mens i slutet av aug blev gravid i början av sep. Så de gick snabbt för mig! :)

    Denna gången slutade jag en vecka innan dotterns 1års dag (1juni) och har ännu inte haft någon mens. Hoppas snart jag får en så man kan börja försöka igen :)

    Lycka till!


    Skönt det gick så fort! Jag fick piller mens innan jag slutade med dom pga att jag hade missat tabletter, sedan fick jag min riktiga som varade i fyra dgr vilken den brukar göra (4-5 dgr). Nu har jag känt av tydlig äl och livmodern känns tung så tror det kan ha tagit sig redan!
  • Milou3

    Blev gravid undertiden jag åt cerazette! Sen två år senare träffade jag pappan till mina barn - åt då fortfarande cerazette. Blev gravid direkt efter pillerstopp.

  • mammatillengrabb

    Ni ger mig ändå lite hopp! Men tig bara cerazette i en månad haha, hade bytt från p-piller innan det. Och hade missat piller i slutet innan jag helt slutade ta dom. Hade äl 30e som jag kände jätte starkt. Haft molvärk sedan dess. Inget plus ännu men hoppas ju...

  • Kyriie88

    Jag slutade med mina ppiller efter 12 år 11 maj, fick en blödning 5 dagar senare och ägglossning på cd 42 (30 juni) och plussade 11 juli så 1,5 månad :) är 29 år.

  • SarisHaglis

    Hej. Jag tog första p spruta den 29 april 2017. Sen hade jag ingen mens på 37 dagar, tänkte att det var ju väldigt effektivt. Men sen kom mens och jag blödde from 17 juni till 15 juli. En hel månad med varierande blödningar. Det var tänkt att jag skulle ta p spruta nr 2 imorgon den 17/7 men jag tänker inte göra det. Biverkningarna som jag fick var, viktuppgång, acne lätt, fått några kliande små kulor i ansiktet (som jag aldrig haft tidigare) rejält minskad sexlust, torra slemhinnor, PMS . Nu får det vara färdig mixat med preventivmedel. Har testat alla varianter, har bara en spiral kvar, den nyaste , p plåster och p stav kvar. Inte värt det. Kroppen mår skit dåligt.

  • Ampa

    Tog 11 månader från att jag slutade till det efterlängtade pluset. Molvärk som stannar efter äl låter precis som mitt första symtom innan jag fick ett plus.

  • mammatillengrabb
    Ampa skrev 2017-07-16 08:21:08 följande:

    Tog 11 månader från att jag slutade till det efterlängtade pluset. Molvärk som stannar efter äl låter precis som mitt första symtom innan jag fick ett plus.


    Hoppas! Fick svagt på Cb early igår. Är på BIM+1 eller BIM-2 idag. Om jag räknar från när jag kände äl är jag på +1 idag. :) men sist fick jag som nu, inga direkta plus fören i v.8 så är nog låghormonare
  • Ampa
    mammatillengrabb skrev 2017-06-30 14:22:37 följande:

    Jag hoppas bli gravid fort haha så får vi se om det blir ngt denna månaden eller inte!


    Hur har det gått?
Svar på tråden När plussade du efter att ha slutat med minipiller