• Badboll

    Stress för att skaffa syskon

    Min son är 2,5 år. Vi har under 6 månader haft 2 superjobbiga missfall. Stressen för att ett syskon inte kommer blir bara större och större. Jag mår så extremt dåligt av det.

    Försöker hitta alla fördelar jag kan med att syskon dröjer. Finns det någon som kan hjälpa mig att komma upp från botten? <3

  • Svar på tråden Stress för att skaffa syskon
  • ceeciiliia100

    Beklagar dina missfall! <3

    Är inte i samma situation själv, men det kan kan tänka mig är att det är bra om man tar sig tiden att bearbeta och sörja sina missfall. Ett barn är ingen självklarhet och dom kommer när dom kommer. Sen är ju sonen inte så gammal.Ni har tid på er att skaffa ett syskon. Mellan mej och min syster är det 6 år och vi är och har alltid varit jättetajta så man kommer ha nytta av varandra även om det blir flera år mellan barnen.

    Se till att njut av din pojke så länge och lägg ditt fokus på honom. Önskar dej all lycka i framtiden och hoppas det är er tur snart! Kram

  • Scoops

    Nu har jag en massa syskon... men jag kommer absolut bäst överens med mina systrar som är 9+ år äldre än mig och min bror som är 5 år yngre. Mina systrar som är för nära i ålder kunde jag inte umgås med förren i vuxen ålder.

    Så jag säger att åldersskillnad mellan syskon är positivt!

Svar på tråden Stress för att skaffa syskon