• Family Guy

    Furuvik eller Parken Zoo?

     
    Furuvik verkar fint och dyrt men tar 2 timmar att köra dit så man kan få ta 1-2 övernattningar i stuga, fast det är billigare att åka hem om man orkar. Barn 9 o 13. Kan det passa?
     
    Parken Zoo tar bara någon timme att köra till så man åker hem igen, verkar sunkigare men är lite lika.
  • Svar på tråden Furuvik eller Parken Zoo?
  • kontrollant
    Family Guy skrev 2017-07-07 20:34:23 följande:
    Som du ser kanske man vill åka hem efter 2 timmar igen
    Var ser jag det? Tåget går ju åt andra hållet också.
  • Family Guy
    kontrollant skrev 2017-07-07 22:09:20 följande:
    Var ser jag det? Tåget går ju åt andra hållet också.
    Hur ofta, vad kostar det och direkt?
  • Family Guy
    kontrollant skrev 2017-07-07 20:42:12 följande:
    Tänkte att du ville företa en så klimatvänlig resa som möjligt, men du kanske kör supermiljöbil?
    Jag kör inte alls, men går och ska åka tåg på min nästa resa.

    Fördelen med Furuvik är att man kan köra dit och hem när man vill, med klimatkompensation, för att vara där längst..
  • Harvaritmed
    Family Guy skrev 2017-07-07 22:27:48 följande:
    Hur ofta, vad kostar det och direkt?
    Vad spelar det för roll om miljön är prio ett??
  • Fröken W

    Om ingen redan tipsat om det så får man 20% rabatt på entrépriset på Furuvik om man besöker dem en söndag och har ICA-kort. Men man måste också köpa biljett online, ica.se/nojen så får du klicka dig vidare (Parks and resorts är koncernen som driver Furuvik). Max 2 vuxna och 3 barn/ICA-kort.

    Besöker man t.ex Furuvik och sparar kvittot så får man nedsatt pris på Kolmården eller Gröna Lund, som tillhör samma koncern.

  • Family Guy
    Fröken W skrev 2017-07-07 23:05:41 följande:
    Om ingen redan tipsat om det så får man 20% rabatt på entrépriset på Furuvik om man besöker dem en söndag och har ICA-kort. Men man måste också köpa biljett online, ica.se/nojen så får du klicka dig vidare (Parks and resorts är koncernen som driver Furuvik). Max 2 vuxna och 3 barn/ICA-kort.
    Besöker man t.ex Furuvik och sparar kvittot så får man nedsatt pris på Kolmården eller Gröna Lund, som tillhör samma koncern.
    Kan vara köer hem en söndag, utom möjligen i Juli.

    Tvärtom med Grönan först?
  • Family Guy
    Harvaritmed skrev 2017-07-07 22:32:48 följande:
    Vad spelar det för roll om miljön är prio ett??
    Man åker för livsmiljön inte för att dagen ska gå på tåg med packning för 4-5 personer som kanske ska övernatta. Till
    Eskilstuna tar det en timma med bil som kan klimatkompenseras eller man åker el-bil.
  • Fröken W
    Family Guy skrev 2017-07-07 23:56:05 följande:

    Kan vara köer hem en söndag, utom möjligen i Juli.

    Tvärtom med Grönan först?


    Spelar ingen roll vilket ställe man besöker först. Och alla ställen kan man få rabatt på om man har ICA-kort.
  • Lyckan 382

    Vi har besökt båda parkerna och jag tycker att Furuvik har finare NATURLIG omgivning (lummigt osv) och så har de stora apor, det är ju rätt kul.

    MEN parken zoo har också fräschats upp lite och det är jättefint i djurparken. Dessutom är lekområdena i parken zoo roligare. Tivolit, precis som någon sade, ingår i entrépriset.

    Vad gäller badet så är nog badet i Furuvik mer spännande med rutschkanor och sprutande vattenkanoner men det känns ändå skitigare och sunkigare än poolen i parken zoo. Dessutom har parken zoo omklädesrum och duschar inomhus, vilket Furuvik inte har - endast hyttar och möjlighet till att skölja av sig i utomhusdusch framför andra. Det gillade vi inte, det var en kylig sommardag vi var där, brrr!

  • kontrollant
    Family Guy skrev 2017-07-07 23:59:08 följande:
    Man åker för livsmiljön inte för att dagen ska gå på tåg med packning för 4-5 personer som kanske ska övernatta. 
    Så "livsmiljön" går före klimatet den här gången? Du tycker att alla andra borde åka tåg, men inte just du och inte just nu. 
  • Family Guy
    kontrollant skrev 2017-07-08 21:46:51 följande:
    Så "livsmiljön" går före klimatet den här gången? Du tycker att alla andra borde åka tåg, men inte just du och inte just nu. 
    Ja precis som du när du åker till värmen, med skillnaden att vi kan betala klimatkompensation.

    Du föreslog tåg men jag vill helst åk med bälten.
Svar på tråden Furuvik eller Parken Zoo?