• NZZZZ

    För högt AMH-värde?

    Hej.

    Var inne på 1177 precis och läste att mitt AMH-värde ligger på 9.08. Läkaren har skrivit "således visar det bra antal ägg". Men överallt när jag läser trådar så upplever jag att de med höga värden har PCO. Jag har blivit utredd och har fått höra att jag inte har typiska PCO-äggstockar. Har regelbunden mens och verkar även ha regelbunden ÄL.

    Varför är mitt värde så högt? Litar inte på de svenska läkarna, har de missat att tala om något för mig?

  • Svar på tråden För högt AMH-värde?
  • NZZZZ
    hanna8911 skrev 2017-08-13 12:43:49 följande:

    Jag har också fått positivt på ältest varje gång nästan men antagligen så släpper inte ägget då jag efter mätt progesteron som varit lågt. Ja jag fick det förklarat som att man kommer ha lättare att bli gravid längre upp i åldern!


    Syftar du på LH?
  • hanna8911

    Har varit på ul och tittat på när äl kommer att ske när jag åt letrozole och sen mätt progesteron en vecka efter äl, de ska då vara över 20 om äl skett, mitt var 5 så ingen äl. Men det fanns en äggblåsa men den har antagligen inte släppt. Har denna månad testat med spruta så får se nästa vecka om det har funkat!

  • NZZZZ
    hanna8911 skrev 2017-08-13 21:43:15 följande:

    Har varit på ul och tittat på när äl kommer att ske när jag åt letrozole och sen mätt progesteron en vecka efter äl, de ska då vara över 20 om äl skett, mitt var 5 så ingen äl. Men det fanns en äggblåsa men den har antagligen inte släppt. Har denna månad testat med spruta så får se nästa vecka om det har funkat!


    Vet du om det brukar vara så för alla med högt amh-värde? För de kollade inte progesteonet på mig.

    Kör du med inseminationer eller är verkstaden hemma?:)
  • NZZZZ
    hanna8911 skrev 2017-08-14 09:14:03 följande:

    Nej det tror jag inte! Vi står i kö för ivf, har försökt hemma i 2 år men inget pluss...


    Hoppas på plus då! Vad fick ni för chans på ivf? Du lär ju få ut många ägg iaf tror jag starkt på!
  • hanna8911
    NZZZZ skrev 2017-08-14 22:15:30 följande:

    Hoppas på plus då! Vad fick ni för chans på ivf? Du lär ju få ut många ägg iaf tror jag starkt på!


    De pratade aldrig om någon procentuell chans men den borde var bra då jag har mycket ägg och spermierna verkar pigga! Hur för ni nu? Har ni försökt länge?
  • NZZZZ
    hanna8911 skrev 2017-08-15 00:07:15 följande:

    De pratade aldrig om någon procentuell chans men den borde var bra då jag har mycket ägg och spermierna verkar pigga! Hur för ni nu? Har ni försökt länge?


    Vi har inga spermier (azoospermi, total avsaknad av spermier) så vi ska köra insemination/ivf med donerade spermier. Jag har förhoppningar om att mycket ägg + spermier med toppkvalitet ska göra susen. Hur gamla är ni?
  • hanna8911
    NZZZZ skrev 2017-08-15 14:28:54 följande:

    Vi har inga spermier (azoospermi, total avsaknad av spermier) så vi ska köra insemination/ivf med donerade spermier. Jag har förhoppningar om att mycket ägg + spermier med toppkvalitet ska göra susen. Hur gamla är ni?


    Okej! Då hoppas vi verkligen att det funke för er!! Vi är 28 år! Och ni?
  • NZZZZ
    hanna8911 skrev 2017-08-15 20:09:40 följande:

    Okej! Då hoppas vi verkligen att det funke för er!! Vi är 28 år! Och ni?


    Finns liksom inget annat alternativ. Vad gör man om det inte funkar liksom?! Det är min största oro.

    Jag är också 28 år! Mannen 31.
  • hanna8911
    NZZZZ skrev 2017-08-15 20:21:42 följande:

    Finns liksom inget annat alternativ. Vad gör man om det inte funkar liksom?! Det är min största oro.

    Jag är också 28 år! Mannen 31.


    Ja det är min största oro i livet också. Tänker mycket på det och vi har pratat och funke det inte blir det adoption! Försöker tänka att någon gång blir jag mamma på något sätt!
  • NZZZZ
    hanna8911 skrev 2017-08-15 22:37:42 följande:

    Ja det är min största oro i livet också. Tänker mycket på det och vi har pratat och funke det inte blir det adoption! Försöker tänka att någon gång blir jag mamma på något sätt!


    Tröstande tanke. Står ni i ngn adoptionskö?

    Mina alternativ är nog: insemination, ivf, surrogat, adoption. Ingen i min närhet förstår oron, alla säger att jag kommer bli gravid. Men inget kan stilla oron.
  • hanna8911
    NZZZZ skrev 2017-08-15 23:57:17 följande:

    Tröstande tanke. Står ni i ngn adoptionskö?

    Mina alternativ är nog: insemination, ivf, surrogat, adoption. Ingen i min närhet förstår oron, alla säger att jag kommer bli gravid. Men inget kan stilla oron.


    Förstår precis! Har inte alls satt mig in i något annat än ivf då jag hoppas och tror att det ändå ska gå! Får försöka ta en sak i taget!
Svar på tråden För högt AMH-värde?