• Camspr

    Hon låter mig inte resa

    Jag har tre barn sedan ett tidigare förhållande. Jag och min fru hade tänkt ta med barnen på semester vintern 2018/2019 men barnens mamma vägrar detta.

    Vårdnaden är gemensam och barnen är hos oss varannan helg. Eftersom vi har sådan liten tid med barnen så tycker vi att detta hade varit super mysigt och behövligt.

    Kan hon neka barnen en semester?

  • Svar på tråden Hon låter mig inte resa
  • Lena

    Varför lät du barnen flytta med henne när hon flyttade istället för att det skulle bli tvärt om?

    Klart du ska slåss för det även om det blir i rätten. Och se till att ha varannan vecka på lov och då kan du åka den veckan.

  • Camspr
    Lena skrev 2017-08-18 10:45:48 följande:

    Varför lät du barnen flytta med henne när hon flyttade istället för att det skulle bli tvärt om?

    Klart du ska slåss för det även om det blir i rätten. Och se till att ha varannan vecka på lov och då kan du åka den veckan.


    Lov har vi delat. Blir ju oftare än varannan helg vi ses. Aktiviteter, hämtning osv.

    Barnen kommer när de vill och känner för det, de är alltid välkomna och det vet de om.

    Barnen trivdes aldrig riktigt där vi bodde innan och så kom de tillbaka på sin gamla skola och förskola, det ena barnet kom aldrig riktigt in i sin klass på gamla orten. Så förutom att jag förlora varannan vecka så blev det super för barnen!
  • Lena

    Åker du på semester med dem din lovvecka vad kan hon protestera mot egentligen?

  • Rock on

    TS, stå på dig när det gäller barnen!

    Lite OT men rubriken är lite missvisande = hon låter inte MIG åka

  • Rock on
    Lena skrev 2017-08-18 11:09:07 följande:

    Åker du på semester med dem din lovvecka vad kan hon protestera mot egentligen?


  • Camspr
    Rock on skrev 2017-08-18 11:16:27 följande:
    Men denna resan är inte under lovet, tyvärr.
  • Camspr
    Rock on skrev 2017-08-18 11:16:00 följande:

    TS, stå på dig när det gäller barnen!

    Lite OT men rubriken är lite missvisande = hon låter inte MIG åka


    Hon låter inte mig åka med barnen.. så skulle det varit. Bara jag som varit snabb i fingrarna när jag skrev. Är så van vid att skriva i gruppen angående ofrivillig barnlöshet så när jag väl hitta kategori till denna tråd så hade jag redan svurit över teknikens värld så va lite väl snabb :)
  • Lena

    Är den inte på lovet förstår jag hon protesterar eftersom en del av barnen går i skolan.

  • Camspr
    Lena skrev 2017-08-18 16:40:57 följande:

    Är den inte på lovet förstår jag hon protesterar eftersom en del av barnen går i skolan.


    Absolut men eftersom barnen aldrig varit lediga från skolan så är det högst troligt inget problem, dessutom är det en vecka kanske de missar då de andra dagarna är under jullovet. Beror lite på när vi åker, vi har ju inte bokat än.
  • Camspr
    Camspr skrev 2017-08-18 18:36:54 följande:
    Absolut men eftersom barnen aldrig varit lediga från skolan så är det högst troligt inget problem, dessutom är det en vecka kanske de missar då de andra dagarna är under jullovet. Beror lite på när vi åker, vi har ju inte bokat än.
    Tanken är att åka omkring den 5/1 så det blir ju några dagar under lovet om där är flyg till vettigt pris.

    Skolan startar den veckan så de missar inte mycket, det som de missar får de ju arbeta med hemma.
  • Lord Hans

    Antagligen har hon inte råd att åka på semester med barnen själv och nu är hon avundsjuk. Vissa människor är så små så att de låter sina egna misslyckanden gå ut över barnen, tyvärr.

  • MissNastrax

    Ang ni som tjatar om att barnen har skola - får man inte läxor på det man missar med sig under "ledigheten" längre?

Svar på tråden Hon låter mig inte resa