• Anjaheterjag

    Bf MAJ 2018 med syskon,stannar på FL

    Fler som har bf maj 2018 och väntar syskon som vill följas åt här på familjeliv?

  • Svar på tråden Bf MAJ 2018 med syskon,stannar på FL
  • Mm79
    hondär skrev 2018-06-27 09:52:09 följande:

    Hur går de för alla? Myser ni med era bebisar?

    Blev livet som ni förväntat el vad man ska säga....?


    Magen krånglar fortfarande, vilket gör att han sover väldigt korta stunder på dagarna, om inte han ligger på mig eller i mina armar. Även på natten har jag honom på bröstet och sittsover själv. Mysigt är det allt :) Trött är man, och hinner knappt att gå på toa eller käka, inte snacka om något annat. Har för mig att det var enklare med storebror, haha.

    Hoppas det vänder snart.

    Hur går det själv?
  • Hoppfullhet

    Har lite samma som Mm79.. mkt magknip :S trivs bäst i famn. Men nätterna har funkat bra nu sen lite tillbaka, hon sover oftast en lång omgång per natt, annars 2-3 h i stöten. På dagen äter hon ff var till varannan till var tredje timme.. håller tummarna för att tarmarna snart börjar anpassa sig helt till maten så de kan bli mindre knorr. Men myser gör jag absolut med mitt lilla hjärta, de jobbiga är de dåliga samvetet mot mitt stora hjärta.. att man inte får samma tid o kvalitet med henne som innan o så mkt som jag skulle vilja. Försöker ta de chanse jag får att mysa extra med henne o då njuter vi bägge 2 :)

  • hondär
    Mm79 skrev 2018-06-27 19:09:28 följande:

    Magen krånglar fortfarande, vilket gör att han sover väldigt korta stunder på dagarna, om inte han ligger på mig eller i mina armar. Även på natten har jag honom på bröstet och sittsover själv. Mysigt är det allt :) Trött är man, och hinner knappt att gå på toa eller käka, inte snacka om något annat. Har för mig att det var enklare med storebror, haha.

    Hoppas det vänder snart.

    Hur går det själv?


    Låter som jag själv skrivit de! Sittsover oxå med bebisen... Kan inte lägga ner han alls på dagarna, han bara skriker så tårarna sprutar o blir knallröd i ansiktet o tappar typ andan.

    Men, igår sov han TRE timmar i vagnen på dagen! Va ute och gick och han skrek ju som en galning i vanlig ordning, tillslut la jag han på mage och han somnade!

    Provade i natt att lägga på mage och han sov då bredvid mig i sägen i FEM timmar! Idag la jag han i vagnen på mage igen och han sov tre timmar igen!

    Jag vet att de inte ska ligga på magen men han sover ju inte annars.. I natt vaknade jag tusen gånger och kollade o kände på han, samma i vagnen, går o kikar hela tiden.

    När jag samlat lite energi ska jag försöka vända på han när han somnat, och se om han kan sova vidare. Just nu bara måste jag komma ikapp lite hemma och försöka umgås med de tre andra barnen. Sambon jobbar igen så är själv dygnet runt....

    Bebisens mage är så tölig.... Ger 20 droppar minifom men vet inte ens om det hjälper... Får använda pysventil nästan dagligen för han skriker och spänner sig så mycket så han inte ens kan fisa o bajsa.. Måste ju slappna av för att de ska komma ut...

    Öronen kan vara bättre, svårt att säga då han fortfarande skriker all vaken tid och vägrar ligga på rygg..

    Men en sak är säker, så här skrikiga var inte mina andra tre barn!

    Men jag njuter för fullt! Är ju mysigt att ha bebis sovande på sig :)
  • hondär
    pandoraDiem skrev 2018-06-27 14:34:37 följande:

    Här myses det på <3 både jag och mannen är hemma hela sommaren så jag upplever faktiskt att det är mindre kaos här hemma nu jämfört med hur det var när jag var gravid. Älskar att ha mina barn här hos mig, inte lika förtjust i att vara gravid så njuter för fullt :)

    Hur går det för dig? Är det bättre med sonens öron?


    Jag tror det är mindre kaos här med av nån konstig anledning... Kan bero på att det är lov och inga måsten och jag är inte ens i närheten så trött och sliten som jag var innan vilket gör att man har liiite mer tålamod, behövs mer men det är iaf bättre,!
  • pandoraDiem
    hondär skrev 2018-06-28 18:18:57 följande:

    Låter som jag själv skrivit de! Sittsover oxå med bebisen... Kan inte lägga ner han alls på dagarna, han bara skriker så tårarna sprutar o blir knallröd i ansiktet o tappar typ andan.

    Men, igår sov han TRE timmar i vagnen på dagen! Va ute och gick och han skrek ju som en galning i vanlig ordning, tillslut la jag han på mage och han somnade!

    Provade i natt att lägga på mage och han sov då bredvid mig i sägen i FEM timmar! Idag la jag han i vagnen på mage igen och han sov tre timmar igen!

    Jag vet att de inte ska ligga på magen men han sover ju inte annars.. I natt vaknade jag tusen gånger och kollade o kände på han, samma i vagnen, går o kikar hela tiden.

    När jag samlat lite energi ska jag försöka vända på han när han somnat, och se om han kan sova vidare. Just nu bara måste jag komma ikapp lite hemma och försöka umgås med de tre andra barnen. Sambon jobbar igen så är själv dygnet runt....

    Bebisens mage är så tölig.... Ger 20 droppar minifom men vet inte ens om det hjälper... Får använda pysventil nästan dagligen för han skriker och spänner sig så mycket så han inte ens kan fisa o bajsa.. Måste ju slappna av för att de ska komma ut...

    Öronen kan vara bättre, svårt att säga då han fortfarande skriker all vaken tid och vägrar ligga på rygg..

    Men en sak är säker, så här skrikiga var inte mina andra tre barn!

    Men jag njuter för fullt! Är ju mysigt att ha bebis sovande på sig :)


    Låter riktigt kämpigt. Gäller att hitta knep som får det att bli bättre och om det är att lägga honom på magen så får det väl vara så tänker jag. Jag har en som trivs med att ligga på sidan. Hoppas magen bli bättre hos din son snart.
  • hondär

    Hej alla! Hur går det för er alla i värmen??

    Ruskigt varmt nu asså... Stackars våra små bebisar :(

  • pandoraDiem
    hondär skrev 2018-07-16 20:37:23 följande:

    Hej alla! Hur går det för er alla i värmen??

    Ruskigt varmt nu asså... Stackars våra små bebisar :(


    Ja galet vilken sommar! Storebror föddes i slutet av okt så har ingen tidigare erfarenhet av nyfödd i värmen. Svårt i vagnen tycker jag, vi har lagt ner en termometer för att ha lite koll. Men känns ändå bättre nu när hon hunnit bli 2 månader än när hon var mindre.

    Har sonens mage blivit bättre?
  • hondär
    pandoraDiem skrev 2018-07-19 10:12:42 följande:

    Ja galet vilken sommar! Storebror föddes i slutet av okt så har ingen tidigare erfarenhet av nyfödd i värmen. Svårt i vagnen tycker jag, vi har lagt ner en termometer för att ha lite koll. Men känns ändå bättre nu när hon hunnit bli 2 månader än när hon var mindre.

    Har sonens mage blivit bättre?


    Jag har heller inte haft någon sommabebis så det är svårt med kläder! Vagnen ligger han helst inte i alls men när han gör de så ligger han bara i kläderna han har på sig och ett lakan under. Har en tygtrasa som jag hängt från suffletten till styret mot solen, som ett tak, kommer in luft från sidorna.

    Nä magen är inge vidare bättre.... Men börjar ju vänja mig. Dock har han börjat sova själv på dagarna, eller en gånf iaf och då kan han sova några timmar om jag har tur.

    Men det är svårt med kläder! Jobbigt när de stora är vid stranden.... Har suttit korta stunder på bryggan men täckt han lite med en tygtrasa. Annars står jag mest i skuggan och ugglar
  • LakritsMatte

    Vi har tack och lov ac hemma så det är inte så farligt, men storebror blir lite lappsjuk av att vi bara leker hemma. Men inte ens jag vill vara utomhus när det är så hett och kvavt, så han får finna sig... han har iallafall pool i trädgården så han kan plaska och busa av sig, och lillan får sova svalt inomhus.

  • hondär
    LakritsMatte skrev 2018-07-19 20:25:39 följande:

    Vi har tack och lov ac hemma så det är inte så farligt, men storebror blir lite lappsjuk av att vi bara leker hemma. Men inte ens jag vill vara utomhus när det är så hett och kvavt, så han får finna sig... han har iallafall pool i trädgården så han kan plaska och busa av sig, och lillan får sova svalt inomhus.


    Gud vad skönt med AC! Blåser kallluft med luftvärmepumpen men den täcker bara köket.... Sovrummet är hemskt. Vi pratade idag på att köpa en sån flyttbar AC att ha i vårt sovrum som självklar är husets varmaste rum.. Köper vi de tar lätt sommaren slut.... Men får nog bli en ändå för nu svettas vi snart ihjäl!
  • LakritsMatte
    hondär skrev 2018-07-19 22:23:52 följande:

    Gud vad skönt med AC! Blåser kallluft med luftvärmepumpen men den täcker bara köket.... Sovrummet är hemskt. Vi pratade idag på att köpa en sån flyttbar AC att ha i vårt sovrum som självklar är husets varmaste rum.. Köper vi de tar lätt sommaren slut.... Men får nog bli en ändå för nu svettas vi snart ihjäl!


    Vi har också ac via luftvärmepumpen men den kyler hela bottenvåningen, till ca 22-23 grader åtminstone. Och en flyttbar i sovrummet som du nämner, vi köpte den för fyra år sen när vi bodde i lägenhet med sovrumsfönstret i söderläge... det blir jätteskönt i sovrummet, typ 23 grader och sen räcker det med att ha öppna fönster på nätterna!
  • pandoraDiem

    Hej alla! Hur går det för er och de små?

    Här började vi skola in storebror på föris förra veckan. Det tog tre dagar sen drog han hem en monsterförkylning.. har aldrig sett honom så sjuk och medtagen, har vänt nu som tur är men har kvar en ögoninflammation. Någon här som har något tips på bra sätt att ge honom ögondroppar som vi fått på recept? Han vill verkligen inte och vi får hålla fast honom om vi ska lyckas få det i ögonen med resultatet att vi känner oss som hemska föräldrar.

    Tyvärr har Saga också blivit smittad, men hon är tack och lov inte lika sjuk som brorsan.

  • hondär
    pandoraDiem skrev 2018-08-28 09:49:07 följande:

    Hej alla! Hur går det för er och de små?

    Här började vi skola in storebror på föris förra veckan. Det tog tre dagar sen drog han hem en monsterförkylning.. har aldrig sett honom så sjuk och medtagen, har vänt nu som tur är men har kvar en ögoninflammation. Någon här som har något tips på bra sätt att ge honom ögondroppar som vi fått på recept? Han vill verkligen inte och vi får hålla fast honom om vi ska lyckas få det i ögonen med resultatet att vi känner oss som hemska föräldrar.

    Tyvärr har Saga också blivit smittad, men hon är tack och lov inte lika sjuk som brorsan.


    Var ett tag sen du skrev, hoppas det gick över och ni blivit friska!

    Här hemma skriks de på, tack gode gud sover han på nätterna ???? vaknar och äter två ggr bara.

    Jag har börjat sluta amma för att se om han kanske blir mer nöjd på ersättning, verkar gå ganska bra tycker jag, eller så är det bara för att jag känner mindre stress över att amma konstant.. Nu ammar jag på nätter och en gång per dag när jag börjar få ont. Han är 3.5 månad nu. Tycker han sover ganska mycket, mer än tidigare. Har börjat pilla lite på saker och kikar på sina händer ibland! Han är iaf sötast i världen än :)
  • pandoraDiem
    hondär skrev 2018-09-05 16:08:11 följande:

    Var ett tag sen du skrev, hoppas det gick över och ni blivit friska!

    Här hemma skriks de på, tack gode gud sover han på nätterna ???? vaknar och äter två ggr bara.

    Jag har börjat sluta amma för att se om han kanske blir mer nöjd på ersättning, verkar gå ganska bra tycker jag, eller så är det bara för att jag känner mindre stress över att amma konstant.. Nu ammar jag på nätter och en gång per dag när jag börjar få ont. Han är 3.5 månad nu. Tycker han sover ganska mycket, mer än tidigare. Har börjat pilla lite på saker och kikar på sina händer ibland! Han är iaf sötast i världen än :)


    Ja visst är de det, sötast i världen!

    Var verkligen en monsterförkylning vi åkte på, nu är det i alla fall bara hostan kvar.

    Skönt att nätterna fungerar bättre för er. Jag pluggar till lärare så har min praktik på heltid nu så mannen är föräldraledig. Som tur är så sover minstingen bra på nätterna, äter oftast en gång mellan 22.30 och 07, ibland inte alls. Jag ammar fortfarande men får se hur länge jag orkar hålla upp pumpningen på skolan. Kanske fungerar det att amma morgon, kväll och natt och ersättning resten.
Svar på tråden Bf MAJ 2018 med syskon,stannar på FL