• Emmelie86

    Fertilitetsklinik regler

    Hej.

    Jag ska ringa och boka tid osv en fertilitetsklinik för vi har svårt att bli gravida. Men när jag var ute och läste på deras sida så stod det en massa regler och socialstyrelsen, bmi, rökning osv. Gäller det även om man inte behöver IVF utan bara för att kicka igång ägglossningen?

  • Svar på tråden Fertilitetsklinik regler
  • Jag är bara jag

    Ja, det mesta gäller ändå. Rökning försämrar drastiskt fertiliteten för både män och kvinnor. BMI- gränsen är satt eftersom det är svårare i sig bli gravid om man är FET och det kan lösa sig av sig själv om man går ner. Plus att det är stora risker med att vara fet som gravid.

  • Söndag

    De är olika mellan klinikerna skulle jag säga!

    Jag har högt bmi det har gått bra endå... gjort tre fulla ivfer

  • Anonym Ellliiin
    Emmelie86 skrev 2017-09-12 20:20:52 följande:

    Hej.

    Jag ska ringa och boka tid osv en fertilitetsklinik för vi har svårt att bli gravida. Men när jag var ute och läste på deras sida så stod det en massa regler och socialstyrelsen, bmi, rökning osv. Gäller det även om man inte behöver IVF utan bara för att kicka igång ägglossningen?


    Hej! Jag har väl egentligen alla "fel" för att inte få hjälp. Jag röker, har ett BMI på 32 har pcos diabetes.. osv. Jag fick hjälp via Carl von Linné:) Så är olika! Visst dom sa att jag ökar mina chanser om jag slutar röka och går ner nåt kilo, men fick hjälp ändå! Lycka till!
Svar på tråden Fertilitetsklinik regler