• Lexx

    Judinna + Muslim

    Om en judinna får barn med en muslimsk man vilken religion ärver barnet?

    Islam ärvs ju via pappan men judendomen ärvs via mamman så om en Judinna får barn med en muslimsk man vilken religion har barnet?

  • Svar på tråden Judinna + Muslim
  • Abegayle70
    Anonym (Jag) skrev 2017-09-18 16:43:26 följande:
    Jag har inte tagit upp islamister så skyll inte ifrån dig.
    Läs alla dina kommentarer på familjeliv, byt ut "muslim" mot "jude" och du lär märka själv hur hatisk du är.
    Jag vet själv vad jag skrivit så du kan sluta upp med tramsandet.
    Reta mig inte om jag stavar fel, jag är dyslektiker...
  • Anonym (Jag)
    Abegayle70 skrev 2017-09-18 16:47:17 följande:

    Jag vet själv vad jag skrivit så du kan sluta upp med tramsandet.


    Ok.. människor fulla med hat i sig brukar oftast inte se något fel med sitt hat. Så förstår dig.
  • Abegayle70
    Anonym (Jag) skrev 2017-09-18 16:49:08 följande:
    Ok.. människor fulla med hat i sig brukar oftast inte se något fel med sitt hat. Så förstår dig.
    Slutdiskuterat med dig som är så feg så du gömmer dig bakom anonymisering.
    Reta mig inte om jag stavar fel, jag är dyslektiker...
  • nevermind
    Anonym (Tjena') skrev 2017-09-18 15:34:20 följande:
    Eftersom muslimer lär sig från barnsben att hata judar lär de inte få barn alls.
    Skitsnack. Jag har träffat en hel del muslimer och aldrig hört dom säga ett ont ord om någon religion. Inte ens hinduer.

    I till exempel Pakistan byggs det synagogor.
  • Anonym (Jag)
    Abegayle70 skrev 2017-09-18 16:51:54 följande:

    Slutdiskuterat med dig som är så feg så du gömmer dig bakom anonymisering.


    När du skrivit ditt fullständiga namn med personnummer och adress så kan du böla över att jag är anonym. Jag är inte mer anonym än någon som heter Abegayle70 på ett forum.
  • Abegayle70
    Anonym (Jag) skrev 2017-09-18 17:48:12 följande:

    När du skrivit ditt fullständiga namn med personnummer och adress så kan du böla över att jag är anonym. Jag är inte mer anonym än någon som heter Abegayle70 på ett forum.


    Anonym (Jag) skrev 2017-09-18 17:48:12 följande:

    När du skrivit ditt fullständiga namn med personnummer och adress så kan du böla över att jag är anonym. Jag är inte mer anonym än någon som heter Abegayle70 på ett forum.


    Du har alltså inget annat nick än "anonym jag" som du skriver med?

    Det är inget bölade. Bara ett konstaterande att du inte törs skriva med ditt ordinarie nick.
    Reta mig inte om jag stavar fel, jag är dyslektiker...
  • Anonym (Stämmer.)
    Anonym (bb) skrev 2017-09-18 15:39:19 följande:
    ja det är tragiskt
    Så är det.

    Där jag bor (stad med cirka 80 000 invånare) vågar inte lägre stadens judar visa sina judiska attribut såsom kippa och davidsstjärna.

    Anonymt har de berättat att deras situation försämrats under 2010-talet, det vill säga i takt med den stora invandringen från Mellanöstern.

    De kan inte handla på ICA eller visa sig på stan utan att höra glåpord från rasistiska muslimer.


  • Anonym (Tjena')
    nevermind skrev 2017-09-18 17:15:51 följande:
    Skitsnack. Jag har träffat en hel del muslimer och aldrig hört dom säga ett ont ord om någon religion. Inte ens hinduer.

    I till exempel Pakistan byggs det synagogor.
    lite olika beroende på vilket land de kommer från. kanske värre i Iran och Irak
  • Anonym (Tjena')
    Anonym (Stämmer.) skrev 2017-09-18 22:29:59 följande:
    Så är det.

    Där jag bor (stad med cirka 80 000 invånare) vågar inte lägre stadens judar visa sina judiska attribut såsom kippa och davidsstjärna.

    Anonymt har de berättat att deras situation försämrats under 2010-talet, det vill säga i takt med den stora invandringen från Mellanöstern.

    De kan inte handla på ICA eller visa sig på stan utan att höra glåpord från rasistiska muslimer.
    Jag har bott i Malmö. Där är det rent utav livsfarligt för judar.
  • Anonym (bb)
    Anonym (Tjena') skrev 2017-09-19 08:01:58 följande:
    Jag har bott i Malmö. Där är det rent utav livsfarligt för judar.
    Mycket tragiskt att det är så i dagens Sverige
  • Abegayle70
    Denken skrev 2017-09-19 09:36:07 följande:

    Dem allra flesta muslimer hatar inte judar det är e grov och korkad generalisering.


    Anonym (Tjena') skrev 2017-09-19 08:01:58 följande:
    Jag har bott i Malmö. Där är det rent utav livsfarligt för judar.
    Visst är det en korkad generalisering, men faktum är att det finns vissa områden i bl.a. Malmö man bör undvika som jude. Jag och främst min fru drabbades i Helsingborg, Söder är t.ex. ingen plats jag vistas på frivilligt. Trots det skulle jag aldrig dra alla muslimer över en kam och säga att de flesta muslimer hatar oss, det är en högljudd minoritet, som tyvärr tillåts hållas och de får hålla på med myndigheternas goda minne. När jag växte upp var det nazister som höll på, det var ganska tyst från dem under ett antal år men nu har de börjat ta sig ton igen.

    Reta mig inte om jag stavar fel, jag är dyslektiker...
Svar på tråden Judinna + Muslim