• öland88

    Hur ofta??

    Vi har tre barn redan och planerar ett syskon. 
    Med dom andra barnen så har jag bara behövt titta på ett par kalsonger ungefär så blev jag gravid. Men dom va aldrig planerade men denna är det. 
    Jag vet inte om jag e gravid redan nu men annars fortsätter vi nästa månad :)


    Men nu till frågan, hur ofta har ni sex när ni försöker att bli gravida?
    Hur många dagar efter mensen har man ägglossning? 

  • Svar på tråden Hur ofta??
  • Julie17

    Varannan dag under ägglossningsveckan kanske? Om man orkar det =P Helst skulle jag nog köra varje dag men man är ju två om den saken, hehe..

    ÄL sägs väl vara runt dag 14-16 om man har en 28 dagar cykel, förstås mycket svårare om man har oregelbunden mens (själv hade jag äl runt dag 23 sist enligt äl-stickor och missade äl helt, myste runt dag 16). Tiden mellan äl och mens är mer konstant än tiden mellan mens och äl. Så räkna 14 dagar tillbaka från beräknat mensdatum om mensen är regelbunden. Jag tänker börja testa dag 14 och framåt =)
    Dag 9 nu, otålig som få och livrädd att jag ska missa äl! Första barnet som planeras, önskar att man vore sådär superfertil :P

  • öland88
    Julie17 skrev 2017-10-06 11:20:10 följande:

    Varannan dag under ägglossningsveckan kanske? Om man orkar det =P Helst skulle jag nog köra varje dag men man är ju två om den saken, hehe..

    ÄL sägs väl vara runt dag 14-16 om man har en 28 dagar cykel, förstås mycket svårare om man har oregelbunden mens (själv hade jag äl runt dag 23 sist enligt äl-stickor och missade äl helt, myste runt dag 16). Tiden mellan äl och mens är mer konstant än tiden mellan mens och äl. Så räkna 14 dagar tillbaka från beräknat mensdatum om mensen är regelbunden. Jag tänker börja testa dag 14 och framåt =)
    Dag 9 nu, otålig som få och livrädd att jag ska missa äl! Första barnet som planeras, önskar att man vore sådär superfertil :P


    jaså okej. men om man "leker" varannan dag från de att man haft mensen till dess att nästa mens kommer så bör man ju förhoppningsvis få ett + iaf. eller typ köra varannan dag i 3 veckor efter mensen eller tänker jag galet.?


    ååå va dum jag känner mig som har 3 barn men har noll koll haha..

  • Julie17

    Haha, nä men det är klart att det är svårt att veta.
    Men om du varit så fertil innan så är det kanske inte så svårt ;)
    Intensivmysa från dag 10 kanske? =D

  • öland88
    Julie17 skrev 2017-10-06 15:31:58 följande:

    Haha, nä men det är klart att det är svårt att veta.
    Men om du varit så fertil innan så är det kanske inte så svårt ;)
    Intensivmysa från dag 10 kanske? =D


    hihi oki. om de inte är en liten böna inne i magen redan-
  • vickanj82

    Förra månaden hade jag Äl 5 dagar efter mensen slut. Så jag tycker man kan börja testa någon dag efter mens.

  • Anonym (Kvinna)

    Vi sexade varannan dag kring den mest fertila perioden (äl-test visade äl dag 14-17 i mina cykler), det ska ge piggast spermier.

    Inte för att det hjälpte, det visade sig senare att vi behövde hjälp från vården för att kunna få barn. Men iom att det tagit tid vet jag en massa fertilitetsfakta! Ett är att det inte är mer troligt att bli gravid vid sex varje dag i cykeln, utan snarare mindre. Varannan eller var tredje dag är bäst.

  • öland88
    Anonym (Kvinna) skrev 2017-10-07 08:20:08 följande:

    Vi sexade varannan dag kring den mest fertila perioden (äl-test visade äl dag 14-17 i mina cykler), det ska ge piggast spermier.

    Inte för att det hjälpte, det visade sig senare att vi behövde hjälp från vården för att kunna få barn. Men iom att det tagit tid vet jag en massa fertilitetsfakta! Ett är att det inte är mer troligt att bli gravid vid sex varje dag i cykeln, utan snarare mindre. Varannan eller var tredje dag är bäst.


    okej då kör vi på varannan var tredje nästa månad. tack
Svar på tråden Hur ofta??