• yallayalla

    Kejsarsnitt pga sätesbjudning.. Vilken vecka fick ni?

    Hej! Jag var på tillväxt ultraljud här om dagen (v.32), bebisen har legat i säter sen v. 26 och nu har den nästan fixerat sig med rumpan i bäckenet :( Jag vet att det är tidigt att ställa sig in på snitt än men läkaren och jag diskuterade vändningsförsök osv. Hon sa även att chansen att han vänder sig nu blir mindre då han legat såhär ganska länge. .

    Jag har två vaginalt förlossningar sen innan och ett kejsarsnitt. Har fött i v 39+0, 38+5 & 36+5 och hon sa att ett snitt blir aktuellt i v39 vid säterbjudning. Jag tycker det lät lite sent eftersom jag fött tidigare de andra gångerna. Vi har en bit in till förlossningen dessutom och barnvakten ska hinna hit..

    Ni som fått snitt pga sätesbjudning när gjordes detta?

  • Svar på tråden Kejsarsnitt pga sätesbjudning.. Vilken vecka fick ni?
  • Kerubmamman

    Det var planerat till 40+1, men det blev akutsnitt tidigare pga havandeskapsförgiftning


    Keruben lyser av intelligensens prakt - Giovanni Pico della Mirandola
  • yallayalla
    linnis83 skrev 2017-10-12 19:21:12 följande:

    Mitt snitt gjordes i 39+2.


    Kanske är vanligt med så "sent" då.. Första barnet?
  • yallayalla
    Kerubmamman skrev 2017-10-12 19:48:28 följande:

    Det var planerat till 40+1, men det blev akutsnitt tidigare pga havandeskapsförgiftning


    Oj, jisses! Var det första barnet?
  • Kerubmamman
    yallayalla skrev 2017-10-12 20:12:42 följande:
    Oj, jisses! Var det första barnet?
    Ja, det var första barnet. Eftersom det inte är farligt att förlossningen startar (snarare positivt) så vill de att barnet får mogna ordentligt. 
    En kompis hade liknande och förlossningen startade i 38+. De åkte in, värkarbetet stoppades och hon snittades. 
    Keruben lyser av intelligensens prakt - Giovanni Pico della Mirandola
  • linnis83
    yallayalla skrev 2017-10-12 20:12:05 följande:

    Kanske är vanligt med så "sent" då.. Första barnet?


    Jo, det var första barnet.
  • Mona85

    Snitt BF dagen, de ville dock lägga snittet v41 men jag vägrade då det var barn nr 2...

  • gruvan

    Min kompis snittades pga sätesbjudning. Det skulle vara två dagar innan bf men vattnet gick två veckor tidigare så hon fick komma till förlossningen direkt. Där drog värkarna igång så de stoppade värkarna och snittade direkt.

  • Flikkan92

    Är du säker på att du vill ha snitt? En vän till mig födde med sätesbjudning och det gick jättebra. Var hennes första förlossning. Har du alternativet att välja?

  • yallayalla
    Flikkan92 skrev 2017-10-13 00:27:04 följande:

    Är du säker på att du vill ha snitt? En vän till mig födde med sätesbjudning och det gick jättebra. Var hennes första förlossning. Har du alternativet att välja?


    Ja jag är väldigt säkert på det! Har en förlossningsskada bakom mig och ett snitt så att dessutom föda i säterbjudning känns inte aktuellt. Jag har mentalt förberett mig på att föda vaginalt om huvudet kommer först :)
  • Millagrstrom

    När min son föddes för ca 7,5 år sen blev det akut snitt i v37

    Åkte in då jag trodde vattnet börjat sippra,en bm konstaterade att han låg djupt fixerad och en förlossningsläkare skulle komma och göra ultraljud.

    Där upptäckte han att han låg i säte.

    Bm kände rumpan och inte huvudet haha.

    Fick komma in på vändningsförsök dagen efter.

    Det värsta jag gjort!

    Vi planerade in snitt för 3 veckor senare.

    Men mitt vatten gick med buller och brak morgonen efter.

    Åkte in,var där 9.40 kl 13.40 var han ute :)

    Fick inte ens värkar.

    2720g och 47cm frisk liten kille :)

Svar på tråden Kejsarsnitt pga sätesbjudning.. Vilken vecka fick ni?