• sockertoppen90

    planerar första barnet uttagen p-stav

    Hej!

    Jag och min sambo planerar vårt första barn. Jag är 27 och sambon 26.

    Jag tog ut min p-stav den 22/9 och den 26/9 fick jag lite ont i magen som jag brukar få vid ägglossning räknade ut när mensen skulle dyka upp men den kom inte. Eftersom att man planerar barn skaffade man gravtest och testade efter BIM men neg.

    Har fortfarande inte fått mens än idag och har fått typ tidiga teckenspråk. Trötthet, molvärk både mage och vid svanken, finnar som jag inte brukar ha, lite smått illamående till och från samt ömma bröst som kommer och går.

    Gjorde ett test senast för en vecka sen som va negativt.

    Hur va de när ni tog ut p-stav hade ni några liknande påverkningar i kroppen hur lång tid tog de innan mensen dök upp??

    Så jobbigt med dessa symptomer negativa gravtest och fortfarande ingen mens :( :/

  • Svar på tråden planerar första barnet uttagen p-stav
  • Carambolan

    Fick en uttagsblödning efter bara ett par dagar men därefter tog det 2-3 månader innan jag fick första riktiga mensen.

  • Belliiz

    Tog ut min p-stav den 1/6, fick en blödning 3-5 juni.

    Sen kom min riktigt mens den 2 Juli och ägglossning två veckor efter, men blev inte gravid då utan blev det på min andra ägglossning.
    Plussade 30/8, som tyvärr slutade i ett MA i vecka 12.

    Nu försöker vi igen och hoppas på ägglossning snart. Lycka till!

  • sockertoppen90

    Va skönt att de gick så fort :) ledsen för MF :(.

    Blev gravid för ca 10 år sen som slutade i MF i vecka 11.

    Ja vi får hoppas på ägglossning snart :)! Lycka till!!

  • sobrio88
    sockertoppen90 skrev 2017-10-30 23:16:46 följande:

    Hej!

    Jag och min sambo planerar vårt första barn. Jag är 27 och sambon 26.

    Jag tog ut min p-stav den 22/9 och den 26/9 fick jag lite ont i magen som jag brukar få vid ägglossning räknade ut när mensen skulle dyka upp men den kom inte. Eftersom att man planerar barn skaffade man gravtest och testade efter BIM men neg.

    Har fortfarande inte fått mens än idag och har fått typ tidiga teckenspråk. Trötthet, molvärk både mage och vid svanken, finnar som jag inte brukar ha, lite smått illamående till och från samt ömma bröst som kommer och går.

    Gjorde ett test senast för en vecka sen som va negativt.

    Hur va de när ni tog ut p-stav hade ni några liknande påverkningar i kroppen hur lång tid tog de innan mensen dök upp??

    Så jobbigt med dessa symptomer negativa gravtest och fortfarande ingen mens :( :/


    När jag tog ur p-staven första gången (planerat barn) sa BM att det kan ta upp till tre månader innan kroppen blivit kvitt hormonerna efter p-staven. Mensen har jag för mig var som under tiden jag hade p-staven. Den kom ett par gånger men bara lite grann. 3 månader efter urtag blev jag gravid...

    Andra gången tog jag ur den för jag var så less på hormonerna och trodde att man var rätt säker i tre månader. Ett par veckor efter uttaget så blödde jag lite ett par dar och trodde det var mensen men ytterligare några veckor efter det förstod jag att jag var gravid. Vid ul visade det sig att jag blivit gravid ca en vecka efter uttaget så min så kallade mens var visst en nidblödning

    Med det sagt så räkna med att det kan åtminstone tre månader innan kroppen ställt om sig men det kan gå fortare
  • sockertoppen90

    Haha ja de är ju lite olika för varje gång de är lite jobbigt.. de här är min andra stav jag hade nu. Första staven va Inga problem under tiden kommer dock inte ihåg hur snabbt mensen kom men dem andra staven va jobbiga hormoner och mensen va så ojämn så nästa gång blir de nog spiral tror jag. Men här bm sa under uttaget att de är väldigt vanligt att första är underbart men de resterande man har efteråt kan vara lite jobbigare.

    Men jag får rikta in mig på tre månader. Men hoppas på mindre t o m moon kille börjar längta väldigt mycket till plusset ????

  • sockertoppen90

    Haha ja de är ju lite olika för varje gång de är lite jobbigt.. de här är min andra stav jag hade nu. Första staven va Inga problem under tiden kommer dock inte ihåg hur snabbt mensen kom men dem andra staven va jobbiga hormoner och mensen va så ojämn så nästa gång blir de nog spiral tror jag. Men här bm sa under uttaget att de är väldigt vanligt att första är underbart men de resterande man har efteråt kan vara lite jobbigare.

    Men jag får rikta in mig på tre månader. Men hoppas på mindre t o m moon kille börjar längta väldigt mycket till plusset :D..

  • Belliiz
    sockertoppen90 skrev 2017-10-31 01:58:59 följande:

    Va skönt att de gick så fort :) ledsen för MF :(.

    Blev gravid för ca 10 år sen som slutade i MF i vecka 11.

    Ja vi får hoppas på ägglossning snart :)! Lycka till!!


    Ja det var riktigt ledsamt men nu blickar vi framåt. Håller tummaren för er och att det tar sig snart. Tack detsamma! :)
Svar på tråden planerar första barnet uttagen p-stav