• Ppillret12

    Mensen? Gravid? P piller?

    Hej! Jag har precis börjat med p piller. Jag är på mitt tredje piller nu och tog mitt första piller på mensens första dag.

    Min mens kommer och går, till störst den är det uppehåll men då kommer det lite mens få och då.

    Jag och min kille har haft skyddat sex (kondom) regelbundet innan jag började med p piller.

    Kan jag vara gravid?? Vad han det vara?? Snälla hjälp mig, skulle uppskattas enormt. Kan tilllägga att jag är 15år

  • Svar på tråden Mensen? Gravid? P piller?
  • EpicNurse

    Det blir ju så för att du äter p-piller. Du tar hormoner som gör att du inte ska blöda, men eftersom din kropp är redo för mens så kommer det blöda lite ändå tills den har vant sig och ställt om!


    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • EpicNurse
    Ppillret12 skrev 2017-11-26 21:47:04 följande:

    Behöver jag inte vara orolig över att vara gravid?


    Inget i det du beskriver tyder på att du är gravid. Men är du orolig så ta ett test så får du svar direkt.
    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Ppppppdstan

    Heej! Behöver verkligen hjälp, har haft Pstav i 2 månader ungefär känns som att jag är gravid hela tiden, mår illa trött sugen på någit hela tiden gjorde ett clearblue gravtest men blev negativ gjorde ett test hos Umo blev negativ men känner mig gravid har någon erfarenhet av det?? Har ingen mens alls

  • EpicNurse
    Ppppppdstan skrev 2018-01-04 20:51:10 följande:

    Heej! Behöver verkligen hjälp, har haft Pstav i 2 månader ungefär känns som att jag är gravid hela tiden, mår illa trött sugen på någit hela tiden gjorde ett clearblue gravtest men blev negativ gjorde ett test hos Umo blev negativ men känner mig gravid har någon erfarenhet av det?? Har ingen mens alls


    Det är pstaven som gör att du känner dig gravid. Det är biverkningar. Men brukar vänja sig inom 6 månader. Och gör man inte det kan man alltid ta ut den.
    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Ppppppdstan

    Svullen mage, jäätte trött extra sexlust???? Illamående ibland sömnig jämt är det pga Pstav? Läste på internet alla gravsymtom o alla stämmer ju in blir orolig även fast det visar negativ ibland så känns de spänd i magen osv.

Svar på tråden Mensen? Gravid? P piller?