• themol

    Äntligen - ultraljud säger vecka 3-4 efter Donafertybehandling

    Jag sitter hemma och tårarna strömmar ned för kinderna just nu. Började med Donaferty innan jul som behandling för PCO och fick för ca två veckor sen enormt ont i brösten och magen. Ringde läkaren i veckan för att det ite gått över och gravtest visat negativt, så ville göra en undersökning för säkerhets skull. Märkte direkt att det "var" något för läkaren var väldigt, väldigt försiktig med hela undersökningen och de kändes inte som tidigare.

    Sen sa hon det: att allt ser ut som en väldigt, väldigt tidig graviditet. Att de kunde se att det varit en ägglossning, att livmodern stängt sig och att något fanns där. Så har gjort blodprov som vi får svar på imorgon, men som troligtvis inte kommer visa något än pga så tidigt att det inte borde finnas tillräckligt med hormoner. Så de har bokat nytt ultraljud om 2,5 veckor för att följa upp.

    Men det finns en liten cellklump där. Och den kanske fastnar och blir något.

    Vi har två MF i ryggen + att jag haft 2 MF med en tidigare pojkvän, så det i kombiation med PCO har varit tufft. Och nu är det 50% chans att det blir något. Så försöker att inte hoppas förmycket, men samtidigt är det svårt att inte vara överlycklig. Om inte minst för att det verkar som att Donaferty fungerar. Och om det inte tar sig kommer vi få ägglossningsframkallande mediciner på en gång.

    Tycker generellt att det är så himla jobbigt det här, att balansera lycka över att det kanske blir något med att förbereda sig för att inte bli helt förkrossad om det blir ett till MF. Det känns som att jag inte borde bli för glad för att jag vet hur ledsen jag blir sen, men jag kan ju inte låta bli att hoppas.

  • Svar på tråden Äntligen - ultraljud säger vecka 3-4 efter Donafertybehandling
  • Anonym (N)

    Märkligt uttryckt av läkaren att där kanske är något. För i v 3-4 ser det bara ut som innan mens, oavsett om man är gravid eller ej. Och med negativt gravtest är där ju ännu mindre att se.

    Men visst är det positivt att man kunde se att du haft ägglossning!

  • Anonym (Fast)

    Fast om det är ngt där kommer blodprov för hcg att visa det. Det syns ju redan från 1 typ. Låter jättekonstigt sagt av läkaren det du skriver. Men håller tummarna allt jag kan.

Svar på tråden Äntligen - ultraljud säger vecka 3-4 efter Donafertybehandling