• BigPopp

    Slutat med P-piller

    Hej!

    Det är så nu att jag inte har ätit p-piller sen min senaste mens och jag känner att jag börjar få ont i magen lite då o då. Är illamående ganska lätt, humörsvägningar som satan, är söt o sur sugen hela tiden och idag från ingenstans när jag satt o kolla på konståkning fick jag springa ivög och spy runt 20.40 tiden?

    Har ni som har slutat med p piller fått liknande symptom? Tror ni att de kan va för att pillerna börjar går ur kroppen?

    Jag äter normalt, min hy och allt är desamma känns bara som om jag inte känner min kropp längre.

  • Svar på tråden Slutat med P-piller
  • SofieJ

    Du kan inte vara gravid?

    Annars är hormoner läskigt. Känns som att vad som helst kan hända i kroppen när man mixtrar med det. Jag hade ringt barnmorskan och frågat.

  • BigPopp

    Ingen aning

    Min mens tog slut i måndags sen har vi typ haft sex konstant sen dess. Men pillerna tog ju slut ba ett par dar innan mensen börja så ca 1.5 vecka utan piller o allt börja kännas nu. Högst oklart om graviditet. Vill ju bli gravid men tycker bara att de e lite läskigt har ont i magen grova humörsvägningar o så. Ska nog ringa barnmorskan på måndag. Tack.

    Mvh

  • EpicNurse

    Antagligen ägglossning! Det är lite väl snabbt att du skulle vara så pass långt gången i en graviditet att man skulle spy.

    Ta ett test så får du snabbt svar. Men jag gissar på ägglossning!


    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • SofieJ
    EpicNurse skrev 2018-01-20 21:43:53 följande:

    Antagligen ägglossning! Det är lite väl snabbt att du skulle vara så pass långt gången i en graviditet att man skulle spy.

    Ta ett test så får du snabbt svar. Men jag gissar på ägglossning!


    Känns dock extremt att spy av ägglossning? Men det kanske är normalt?
  • EpicNurse
    SofieJ skrev 2018-01-20 22:17:53 följande:

    Känns dock extremt att spy av ägglossning? Men det kanske är normalt?


    SofieJ skrev 2018-01-20 22:17:53 följande:

    Känns dock extremt att spy av ägglossning? Men det kanske är normalt?


    Mja, lika extremt som att spy innan man får positivt gravtest. Det händer, men inte ofta.

    Sen behöver inte allt man känner ha med p-piller/inte p-piller/mens/graviditet att göra. Det kan ju vara något helt annat som gjorde att du kräkte.

    Som sagt, ta ett test så får du svar direkt.
    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
Svar på tråden Slutat med P-piller