• Fröken W

    Viktminskning innan graviditet

    Hej!

    Jag och min sambo vill gärna försöka få ett syskon till vår dotter. Vi skulle vilja börja försöken i höst. Innan jag bli gravid igen så vill jag gå ner i vikt då jag dels inte trivs med min nuvarande vikt och kropp och dels pga att det inte är hälsosamt att ha så stor övervikt som jag har.

    För att nå en normalvikt så skulle jag behöva gå ner drygt 30kg så som ni förstår har jag alldeles för hög vikt nu.

    Jag söker någon som är i samma sits, eller i alla fall vill gå ner i vikt, så vi kan peppa varandra.

    Finns du där ute?

  • Svar på tråden Viktminskning innan graviditet
  • Freijah

    Är det någon som har erfarenhet av Lifesum appen? Pos/neg? Funderar på om jag ska lägga pengar på premium.

  • Stora My

    Jag har testat gratisversionen. Börja köra med den först och uppgradera sen ifall du tycker den är bra.

    Jag tycker den är lätt att använda men det är jobbigt räkna kalorierna. Ett nödvändigt ont kanske.

  • Irmisans
    Freijah skrev 2018-03-13 18:54:20 följande:

    Är det någon som har erfarenhet av Lifesum appen? Pos/neg? Funderar på om jag ska lägga pengar på premium.


    Jag kör med gratisversionen och tycker att den är bra och användarvänlig. Gillar mycket att man kan se senaste måltider när man lägger in mat, oftast äter jag alltid samma till frukost. Sen är det smidigt att kunna skanna in mat också! :) matvåg är bra att ha innan man lär sig uppskatta hur mycket man ätit av något.

    För mig funkar det så länge jag lägger in mat så jag får det svart på vitt. Så fort jag steuntar i det går det utför igen ;/ Hoppas du gillar den!
    Oplanerad Mamma
  • Fröken W

    Hur går det för er alla där ute?

    För mig går det riktigt jävla skitdåligt tyvärr. Fattar inte att det ska vara så förbannat svårt? :( Jag är ju galet motiverad och vill verkligen men när det väl gäller så viker jag mig för läsk och sötsaker, det slår aldrig fel. Vad får er att orka hålla i och hålla ut?

  • Freijah
    Fröken W skrev 2018-03-14 22:24:41 följande:

    Hur går det för er alla där ute?

    För mig går det riktigt jävla skitdåligt tyvärr. Fattar inte att det ska vara så förbannat svårt? :( Jag är ju galet motiverad och vill verkligen men när det väl gäller så viker jag mig för läsk och sötsaker, det slår aldrig fel. Vad får er att orka hålla i och hålla ut?


    Jag har inte börjat än, men har köpt en kalender och laddat ner lifesum så jag tänkte väga in mig på måndag och börja då.

    Frossa i helgen och sen bara äta sött (med måtta)på lördagar.

    Så fort snön är borta kommer jag börja gå promenader, om jag kan få vår 10månaders att acceptera vagnen.
  • Irmisans
    Fröken W skrev 2018-03-14 22:24:41 följande:

    Hur går det för er alla där ute?

    För mig går det riktigt jävla skitdåligt tyvärr. Fattar inte att det ska vara så förbannat svårt? :( Jag är ju galet motiverad och vill verkligen men när det väl gäller så viker jag mig för läsk och sötsaker, det slår aldrig fel. Vad får er att orka hålla i och hålla ut?


    Det har gått dåligt här med! Första bakslaget sedan januari och gick upp i vikt förra veckan. Det är typ nu som jag har så lätt för att ge upp. Måste försöka få in lite mer vardagsmortion.

    Det jag försöker peppa mig själv med nu är att laga god hemmagjord mat som är lite kalorisnål. Måste ha god mat annars är mitt humör i bått. Hämtmat är väl min och min sambos stora last, så försöker undvika det genom att se till att bra mat alltid finns hemma så att man inte behöver handla varje dag :)
    Oplanerad Mamma
  • Stora My

    För mig går det så där. Jag försöker hålla kosten men faller dit lite på kvällen. Te och mackor. Hade gått upp 0.5 kg efter resan och idag hade jag gått ner dem så det känns bra. Ska få till bra träningspass i helgen.

  • Llewellyn

    Gick inget vidare här tills jag hade "turen" att bli sjuk.

    Nu skulle jag tro att jag har gått ner 2-3 kilo på grund av det.

    Lyckas jag bara på något sätt klara lika mycket innan jag blir frisk eller lyckas hålla igång när jag kryat på mig kan jag börja hemmaträna på den crosstrainer vi har.

    Då är jag även nere på tvåsiffrigt igen. Konstigt att jag varje gång säger att jag aldrig mer ska väga över 100, men faller dit gång efter gång.

    Kämpa på tjejer.

  • Stora My
    Llewellyn skrev 2018-03-20 13:43:24 följande:

    Gick inget vidare här tills jag hade "turen" att bli sjuk.

    Nu skulle jag tro att jag har gått ner 2-3 kilo på grund av det.

    Lyckas jag bara på något sätt klara lika mycket innan jag blir frisk eller lyckas hålla igång när jag kryat på mig kan jag börja hemmaträna på den crosstrainer vi har.

    Då är jag även nere på tvåsiffrigt igen. Konstigt att jag varje gång säger att jag aldrig mer ska väga över 100, men faller dit gång efter gång.

    Kämpa på tjejer.


    Heja dej! Hoppas den goda stilen håller i sig.

    Jag hade -0.7 från förra veckan. Kör igång med träning på crosstrainern ikväll.

    Håller med, det där med aldrig över 100...
  • Irmisans

    Kämpa på alla!

    Förra veckan var bra, -1,7 trots 2 kalas! Jobbade dock natt och det brukar vara lättare att gå ner då för mig. Denna veckan känns bra hittills. Skött maten och gått 3,7 km hem efter jobbet varje dag. Bävar doch redan nu för att det är pizza på jobbet på fredag...


    Oplanerad Mamma
  • Freijah

    Jag blir lite frustrerad på min man, han är helt säker på att jag inte kommer gå ner i vikt, för enligt honom så är det enda sättet att lyckas att köra no carb diet.

    Jag har förklarat för honom att jag tänker äta mindre portioner, mer grönsaker, mindre ris, bröd pasta etc, och röra mig mer. Men ha en dag i veckan där jag får äta lite godis eller annat gott.

    Men nepö, jag kommer misslyckas enligt honom.

    Känns kul att man har stöd...

  • Llewellyn
    Freijah skrev 2018-03-22 04:53:40 följande:

    Jag blir lite frustrerad på min man, han är helt säker på att jag inte kommer gå ner i vikt, för enligt honom så är det enda sättet att lyckas att köra no carb diet.

    Jag har förklarat för honom att jag tänker äta mindre portioner, mer grönsaker, mindre ris, bröd pasta etc, och röra mig mer. Men ha en dag i veckan där jag får äta lite godis eller annat gott.

    Men nepö, jag kommer misslyckas enligt honom.

    Känns kul att man har stöd...


    Oh nej, vad trist att han är så bestämd med sin åsikt.

    Visst går det på annat sätt också. Tycker det låter som att du har en bra plan. Kommer säkert gå bra och du får väl förutom eventuell framtida graviditet se fram emot att bevisa att han hade fel.

    Att gå ner är visserligen svårt, men ännu svårare tycker jag är att behålla vikten när man nått en siffra eller kropp som man känner sig nöjd med. Hur är det för er andra?
  • Irmisans
    Freijah skrev 2018-03-22 04:53:40 följande:

    Jag blir lite frustrerad på min man, han är helt säker på att jag inte kommer gå ner i vikt, för enligt honom så är det enda sättet att lyckas att köra no carb diet.

    Jag har förklarat för honom att jag tänker äta mindre portioner, mer grönsaker, mindre ris, bröd pasta etc, och röra mig mer. Men ha en dag i veckan där jag får äta lite godis eller annat gott.

    Men nepö, jag kommer misslyckas enligt honom.

    Känns kul att man har stöd...


    Åh vad tråkigt! Jag äter allt, till och med chips dricka och alkohol, och det rullar på nedåt! Det är bara att kämpa, och så får han va tyst när de första 5 kg lossnat!

    Det känns som att jag gjort en riktigt bra vecka, så är nyfiken på om det stämmer på vågen på måndag. Gått 3.7 km uppför hem efter jobbet och har skött kosten helt ok. Körde yoga i måndags och hade velat få till fler pass, men det får bli något att förbättra nästa vecka.

    Kommande vecka blir en utmaning för mig för jag älskar påsk, påskmat och påskägg. Äter inte mycket godis alls i vanliga fall, men påsk blir svårt att hålla sig ifrån. Om någon har ett bra tips på kalorisnålt påskgodis så blir jag gärna tippsad! :)
    Oplanerad Mamma
  • Llewellyn

    Inte mycket aktivitet här.

    Den 6 april vägde jag runt 103 kg. Så inga större framsteg. Sedan dess har batteriet i vågen tagit slut och jag har inte brytt mig om att byta.

    Ska man gå på känslan i kroppen så har det inte hänt så mycket i alla fall. Det har varit varmare och svårt att hitta något att klä på sig eftersom den tröja jag var mest bekväm i med nuvarande kroppsbyggnad är en svart tjock hoodie..

    Förstår inte varför det händer så lite då jag upplever att jag är duktigare med godsaker sedan en tid tillbaka, men får hoppas det släpper inom kort.

    Får försöka hålla hoppet vid liv så man inte ger upp på grund av bristande resultat.

  • Jsv17
    Llewellyn skrev 2018-04-22 18:29:26 följande:

    Inte mycket aktivitet här.

    Den 6 april vägde jag runt 103 kg. Så inga större framsteg. Sedan dess har batteriet i vågen tagit slut och jag har inte brytt mig om att byta.

    Ska man gå på känslan i kroppen så har det inte hänt så mycket i alla fall. Det har varit varmare och svårt att hitta något att klä på sig eftersom den tröja jag var mest bekväm i med nuvarande kroppsbyggnad är en svart tjock

    Förstår inte varför det händer så lite då jag upplever att jag är duktigare med godsaker sedan en tid tillbaka, men får hoppas det släpper inom kort.

    Får försöka hålla hoppet vid liv så man inte ger upp på grund av bristande resultat.


    Jag hamnade i en liten svacka under April så fokuserade på annat ett tag men sedan två veckor tillbaka är jag igång igen Jag har skaffat appen Lifesum och är jättenöjd med den fått bättre koll på maten och nu när våren äntligen kommit så har jag kommit igång ordentligt med promenaderna och fått med mig mannen på tåget så han går ut med oss en gång varje dag, och jag tar oftast 2 rundor
    Mamma till en liten pojke sedan 9-12-17
Svar på tråden Viktminskning innan graviditet