• Frallanz

    Någon som haft svaga grav. test långt efter bim innan starkare?

    Som rubriker lyder så undrar jag om det finns fler som plussat svagt?

    Är i vecka 9 (8+6) och testade mig idag igen trots att jag egentligen inte behöver elöer borde, inbokad på vul onsdag morgon men ville ändå se om det blivit starkare då jag inte fått speciellt starkt hittills. Men nu provade jag med samma test som förut, dvs apotekets egna sticka och resultatet ser ni nedan; det översta är från förut ca 1,5-2 veckor sedan, det nedersta tog jag nyss MEN jag spädde ut det med hälften vatten då jag läst att några fått svaga tester men sen provat späda ut det med vatten så har det blivit starkare, hook effekten tror jag det kallad? Men iaf, alla tester sen innan har jag testat med testlagrets (lägger in en bild på dem 3 senaste med testlagrets som jag gjorde för en vecka sen om inte mindre och aldrig fått aådär jättestarka tester. Varför jag oroar mig är för att jag vid bimdagen började blöda oxh fick hemskt ont en natt, blödde i 3 dagar med slemblandat så därför trodde vi det var missfall, blev ombedd att testa igen efter 3 veckor vilket jag gjorde och det var då lite starkare.

    Väntar andra barnet, och med första fick jag starkt på bim därför jag är orolig nu att nåt är fel...

    Så, någon som har varit med om samma, fått starkare test först efter vecka 7-8?

  • Svar på tråden Någon som haft svaga grav. test långt efter bim innan starkare?
  • YaseminL

    Hej! Jag är i v 8 (7+4) men jag förstår inte riktigt din fråga? 
    Jag hade jättestarka test i början av graviditeten, testlinjen var starkare än kontrollinjen. Men nu dom senaste dagarna har jag behövt späda ut kisset med vatten för testen flippar då hcg-et är så pass högt nu att testen inte klarar av det riktigt ( blir så runt dessa veckorna). Så om jag späder ut kisset med vattnet innan jag testar så är testen starka lika starka som dom var i början av graviditeten. Jag vet inte om detta är ett svar på din fråga för jag förstår inte riktigt din fråga som sagt var! 

  • Frallanz
    YaseminL skrev 2018-04-09 12:09:13 följande:

    Hej! Jag är i v 8 (7+4) men jag förstår inte riktigt din fråga? 

    Jag hade jättestarka test i början av graviditeten, testlinjen var starkare än kontrollinjen. Men nu dom senaste dagarna har jag behövt späda ut kisset med vatten för testen flippar då hcg-et är så pass högt nu att testen inte klarar av det riktigt ( blir så runt dessa veckorna). Så om jag späder ut kisset med vattnet innan jag testar så är testen starka lika starka som dom var i början av graviditeten. Jag vet inte om detta är ett svar på din fråga för jag förstår inte riktigt din fråga som sagt var! 


    Kanske var otydlig, då hela min hjärna är kaos just nu så det jag menar är att jag testade första gången vid bim, svagt. Fortsatte sen att testa svagt, flera gånger, det stegrade liksom aldrig. Aldrig fått starkt plus förrän nu, så därför undrar jag om fler har testat svagt redan från vörjan och inte fått starkt plus flrrän långt senare som jag :)

    Jag har alltså gått från att plussa jättesvagr på bimdagen, till att fortsätta testa svagt fram tills idag vecka 8+6
Svar på tråden Någon som haft svaga grav. test långt efter bim innan starkare?