• Mellva

    Loui eller Vilton

    Hej.

    Behöver er hjälp! Har fått vårt tredje barn och kan inte bestämma oss för vilket namn han ska få.

    Storebror heter Viggo och lillasyster heter Tuva.

    Vilken gillar ni bäst, Loui eller Vilton? Skriv gärna en kommentar också om ni vill! Tack på förhand ??

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Loui eller Vilton
  • Themis

    Loui känns mest felstavat. Jag som reagerar på felstavningar får lite ont i ögonen av att se det i skrift. 

    Vilton låter bättre tycker jag (fast blir lite trist ihop med en bror som heter Viggo).

    Leon eller Ellis är andra namn med L-ljudet ni gillar.
    Winston var ju en stor man på sin tid?

    Eller så korsar man era förslag och landar på Elton? Jag tycker tiden har kommit för det att bli trendigt när nu så många korta namn har blivit trend.


    Never mind leg day. Don't skip brain day. /tips från coachen
  • Mellva

    Elton har varit högt upp på listan, så du är rätt ute. Jag gillar Leon, men inte min man. Vi har hur som helst fortfarande inte lyckats bestämma oss för ett namn på lillebror som nu är 4 veckor gammal..

  • Nimzay
    Mellva skrev 2018-06-06 18:35:22 följande:

    Elton har varit högt upp på listan, så du är rätt ute. Jag gillar Leon, men inte min man. Vi har hur som helst fortfarande inte lyckats bestämma oss för ett namn på lillebror som nu är 4 veckor gammal..


    Elton eller Leon tycker jag för min del att är rätt fina ;)
  • senalena

    Låter som ni blivit inspirerade av Louis Vuitton
    Jag tycker inte någon av namnen klingar så bra med syskonens namn, men i slutändan är det ju upp till er.
    Skulle välja Luis i så fall som ändå är etablerat, jag har aldrig hört namnet Vilton.

  • Sniper123

    Tycker båda namnen är fina. Man ska välja det man själv tycker. Mina pojkar heter Aston och Wilton. Har fått hört både ris o ros om namnen men inget jag bryr mig om ????????

  • whtevr9

    Vad blev lillebrors namn?

    Min son heter Louie. Är väl inget konstigt? Har bara fått positiv respons på hans namn.

  • Mellva

    Jag bryr mig nog alldeles för mycket om vad andra tycker tyvärr.. Vi har faktiskt inte bestämt oss än. Men av Wilton och Loui så lutar det åt Loui! Vi ska ta och bestämma oss snart! Jag har alltid gillat lite mer ovanliga namn. Även om inte syskonens sticker ut så mycket.

  • whtevr9
    Mellva skrev 2018-07-01 08:08:39 följande:

    Jag bryr mig nog alldeles för mycket om vad andra tycker tyvärr.. Vi har faktiskt inte bestämt oss än. Men av Wilton och Loui så lutar det åt Loui! Vi ska ta och bestämma oss snart! Jag har alltid gillat lite mer ovanliga namn. Även om inte syskonens sticker ut så mycket.


    Ni ska ta vad ni själva tycker om ;) Folk kommer alltid ha åsikter om vad man väljer, men de behöver ju inte bry sig egentligen.

    Är inte heller så glad i ?vanliga? namn men smaken är som baken :) Lycka till!
  • senalena
    Mellva skrev 2018-07-01 08:08:39 följande:

    Jag bryr mig nog alldeles för mycket om vad andra tycker tyvärr.. Vi har faktiskt inte bestämt oss än. Men av Wilton och Loui så lutar det åt Loui! Vi ska ta och bestämma oss snart! Jag har alltid gillat lite mer ovanliga namn. Även om inte syskonens sticker ut så mycket.


    Såg längre upp i tråden att Leon är på förslag samman med Elton, tycker de är finare.
Svar på tråden Loui eller Vilton