• IsadoraW1

    Blommor till 4,5 åring?

    Hej småbarnsföräldrar,

    Hoppas på råd!

    Jag ska och titta på när en väninnas dotter, 4,5 år gammal, har dansuppvisning imorgon. Jag är sugen på att ge den lilla primadonnan en blombukett efter framträdandet men är osäker på om det är en god idé.

    Ni som har erfarenhet av barn, tror ni en flicka i den åldern kunde tycka det vore kul att få en bukett eller hade det varit ungefär lika tråkigt som ett par strumpor för ett barn?

  • Svar på tråden Blommor till 4,5 åring?
  • Fillibom

    Jag tror hon skulle tycka det vara roligt med en liten blomma. De flesta barn har ju sett på tv eller i andra sammanhang att man kan få blommor när man gjort "något" extra bra så det kan nog vara positivt. Om hon får den i samband med uppvisningen, inte när hon kommit hem eller så för det är ju främst gesten som nog uppskattas inte blomman i sig. Kolla med föräldern så det funkar så det inte finns några bestämmelser ang att inga barn skall få något i samband med uppvisningen för att inte andra barn skall bli ledsna.

    Köp bara något litet så det inte känns dumt för föräldern om du lagt ut mycket pengar.

    Har gjort liknande själv, köpt typ en rosa ros med någon kvist till i samband med teater, dans etc.

  • IsadoraW1
    Fillibom skrev 2018-05-25 08:42:58 följande:

    Jag tror hon skulle tycka det vara roligt med en liten blomma. De flesta barn har ju sett på tv eller i andra sammanhang att man kan få blommor när man gjort "något" extra bra så det kan nog vara positivt. Om hon får den i samband med uppvisningen, inte när hon kommit hem eller så för det är ju främst gesten som nog uppskattas inte blomman i sig. Kolla med föräldern så det funkar så det inte finns några bestämmelser ang att inga barn skall få något i samband med uppvisningen för att inte andra barn skall bli ledsna.

    Köp bara något litet så det inte känns dumt för föräldern om du lagt ut mycket pengar.

    Har gjort liknande själv, köpt typ en rosa ros med någon kvist till i samband med teater, dans etc.


    Tack för ditt svar! Inte minst för att du påtalade att jag bör kolla så att det inte finns några bestämmelser emot att ge något till ett av barnen - hade inte en tanke på det!
  • Trippelmamma76

    Jag gav min treåring en ros på alla hjärtans dag (samt till övriga i familjen). Hade inte förväntat mig att hon skulle bli så glad över detta som hon faktiskt blev! Sedan är ju barn olika förstås, men jag blev som sagt positivt överraskad. Om inte annat så kan nog föräldrarna tycka att det är en fin gest (men kanske att man får ge det när inte andra barn ser)

  • Duckan

    När dottern var liten och dansade så var vi många som gav våra barn en blomma efter uppvisning.

  • tulip79

    Min dotter på 4,5 år skulle bli överlycklig om hon får blommor. Kolla först så att hon/familjen inte är allergisk!

  • Heliena

    Gud vilken gullig idè! Jag blir typ rörd av att läsa det där, haha! Tycker absolut att du ska ge henne en blomma eller en liten bukett! :) Uppdatera gärna här hur hon reagerade så man får bli rörd igen, haha!

  • IsadoraW1
    Heilena skrev 2018-05-25 18:21:10 följande:

    Gud vilken gullig idè! Jag blir typ rörd av att läsa det där, haha! Tycker absolut att du ska ge henne en blomma eller en liten bukett! :) Uppdatera gärna här hur hon reagerade så man får bli rörd igen, haha!


    Haha! Hon blev jätteglad :) En av fröknarna sa efteråt "oj, vilka fina blommor du fått " varpå hon sa att ja, de fick jag för att jag är väldigt duktig. Inget fel på självförtroendet :)
Svar på tråden Blommor till 4,5 åring?