• Natasha1abarnet

    17år och väntar första barnet.

    Hejsan, för att göra en lång historia kort. Jag är 17 år gammal och är gravid i cirka 4 veckan, och har valt att behålla det. Pappan till barnet är min pojkvän som jag varit tillsammans med i 2 år, som även är lika gammal som mig.

    Jag söker andra som också är unga och gravida, min tanke är att vi ska kunna ställa frågor och diskutera med varandra om våra känslor och tankar. Kramar???????? (det ska vara 2 smailisar efter 'kramar' så om det är '?' Så är det fel haha)

  • Svar på tråden 17år och väntar första barnet.
  • okändokänd2
    Corneliass skrev 2018-08-04 19:36:36 följande:

    Blev bakflyttat ifrån den 11 Februari några dagar så skulle gissa på den 16 Februari kanske. Ska på ultraljud på måndag så då får jag nog ett exakt datum :) 

    Nah, har lite bodys och byxor jag fått. Men inte så mycket mer. Vill vänta lite innan jag köper en massa grejer. 

    Har du köpt något? :) 


    Jag köpte ett set med body,byxa och mössa förra veckan Hahah, kunde ej låta bli men nu lär jag vänta ett tag. Men jag är så sugen på stt börja handla.
  • Corneliass
    okändokänd2 skrev 2018-08-04 19:39:27 följande:
    Jag köpte ett set med body,byxa och mössa förra veckan Hahah, kunde ej låta bli men nu lär jag vänta ett tag. Men jag är så sugen på stt börja handla.
    Ja man är ju det! Har även en liten filt som jag fått av pappas fru och även en jättesöt liten tjocktröja (eftersom min kommer på vintern). Men det är det! Man vill ju gärna shoppa loss redan nu haha. 
    Gravid med första barnet
  • okändokänd2
    Corneliass skrev 2018-08-04 19:42:47 följande:

    Ja man är ju det! Har även en liten filt som jag fått av pappas fru och även en jättesöt liten tjocktröja (eftersom min kommer på vintern). Men det är det! Man vill ju gärna shoppa loss redan nu haha. 


    Jaa, men men ska försöka vänta man vet ju aldrig ifall något händer.. du vet inget om kön än eller? När tror du att du kmr få veta? :D
  • Corneliass
    okändokänd2 skrev 2018-08-04 20:35:04 följande:
    Jaa, men men ska försöka vänta man vet ju aldrig ifall något händer.. du vet inget om kön än eller? När tror du att du kmr få veta? :D
    Jag tror att det är för tidigt att se könet än, tidigast är ju i vecka 14 och imorgon är jag i vecka 13. Så om jag inte blivit bakflyttad hade jag kanske haft en chans att få reda på det på Måndag! Men jag ska på ett till ultraljud i vecka 17 så då kan dom nog se! Är nästan säker på att det är en tjej :)
    Gravid med första barnet
  • okändokänd2

    Hur går det för alla nu?

    Själv är jag i v10 och det händer ej så mycket förutom att jag mår skit.. inskrivning nästa vecka och ul om 3 veckor (längtar sönder)

  • JLES
    okändokänd2 skrev 2018-08-31 19:33:13 följande:

    Hur går det för alla nu?

    Själv är jag i v10 och det händer ej så mycket förutom att jag mår skit.. inskrivning nästa vecka och ul om 3 veckor (längtar sönder)


    Vecka 35 :) Mycket bök och stök i magen.. Längtar tills bebben kommer!
  • Corneliass
    okändokänd2 skrev 2018-08-31 19:33:13 följande:

    Hur går det för alla nu?

    Själv är jag i v10 och det händer ej så mycket förutom att jag mår skit.. inskrivning nästa vecka och ul om 3 veckor (längtar sönder)


    Vecka 16, mår väldigt bra! :) Magen har börjat synas. 
    Gravid med första barnet
  • okändokänd2
    Corneliass skrev 2018-08-31 20:28:36 följande:

    Vecka 16, mår väldigt bra! :) Magen har börjat synas. 


    Åh vad roligt med lite mage, är bara i v10 o har redan fått en liten bula.. Har du berättat för skola och vänner och så?
  • okändokänd2
    JLES skrev 2018-08-31 19:40:27 följande:

    Vecka 35 :) Mycket bök och stök i magen.. Längtar tills bebben kommer!


    Åh inte långt kvar ju! Hur gammal är du? :)
  • Corneliass
    okändokänd2 skrev 2018-08-31 21:13:21 följande:
    Åh vad roligt med lite mage, är bara i v10 o har redan fått en liten bula.. Har du berättat för skola och vänner och så?
    Oj så tidigt? Vad härligt!
     Jag går inte i skolan, och ja, folk runt om oss vet om graviditeten :) 
    Gravid med första barnet
  • JLES
    okändokänd2 skrev 2018-08-31 21:13:56 följande:
    Åh inte långt kvar ju! Hur gammal är du? :)
    Fyllde nyss 21, hehe! Skrev här i tråden när jag var 20.. Känner mig ändå lite äldre de som är typ 17-18 i den här tråden, men men.. :D
  • nystrom98
    okändokänd2 skrev 2018-08-31 19:33:13 följande:

    Hur går det för alla nu?

    Själv är jag i v10 och det händer ej så mycket förutom att jag mår skit.. inskrivning nästa vecka och ul om 3 veckor (längtar sönder)


    Här går det bra! Vecka 29 på onsdag och han rör sig för fullt där inne dagligen. Hans pappa och morbror håller på att tapetsera barnrummet, så känns ännu lite verkligare att det inte är en otroligt massa tid kvar!

    Jag mådde dåligt fram till ca vecka 16, sen släppte det värsta. det är bara att kämpa på! Lider med dig :(
  • Angelicagu
    okändokänd2 skrev 2018-08-31 19:33:13 följande:

    Hur går det för alla nu?

    Själv är jag i v10 och det händer ej så mycket förutom att jag mår skit.. inskrivning nästa vecka och ul om 3 veckor (längtar sönder)


    Hade bf 10/9 Men min lilla kille är nu 4 veckor så han dök upp lite tidigare ????
  • okändokänd2
    Angelicagu skrev 2018-09-05 04:33:21 följande:

    Hade bf 10/9 Men min lilla kille är nu 4 veckor så han dök upp lite tidigare ????


    Åh vad mysigt, har allt gått bra och så?

    Hur gammal är du?
  • Angelicagu
    okändokänd2 skrev 2018-09-05 17:27:00 följande:

    Åh vad mysigt, har allt gått bra och så?

    Hur gammal är du?


    Vi fick ligga på neo iva eftersom han behövde hjälp med andningen i två veckor men nu mår han bra! Det blev bara lite annorlunda än vad vi hade tänkt eftersom jag fick havandeskaps förgiftning och fick göra akut kejsarsnitt!

    Jag blir 19 i oktober
Svar på tråden 17år och väntar första barnet.