• flodgrodan

    Guden "Robert"

    Anta att du har bevis för att Gud finns. Att du har två, som du tycker, bra bevis.


    Någon kommer in i rummet och säger. Det finns en exakt lika dan snubbe som inte heller går att fotografera som heter "Robert"


    Med liknande bevismaterial som du har för Gud. Vilket bevismaterial skulle du behöva för att acceptera att guden "Robert" också finns?


    1. ?
    2. ?

  • Svar på tråden Guden "Robert"
  • Anonym (riksidiot)

    Anta att du kör bil och tror att du har soppa så det räcker tio mil. Hur långt kommer du innan soppan tar slut?


    Om du tror att du kommer tjugo mil - hur lång kommer du då?

  • Anonym (riksidiot)

    Anta att du ska köra bil och tror på gud. Du ber ödmjukast om att slippa köra på en älg.


    Nu blir det så att du ändå kör på en älg.


    Vid en bilfärd utan föregående bön hade du kommit iväg lite tidigare. Hade du ändå kört på samma älg?

  • Anonym (Gudrun)
    flodgrodan skrev 2018-06-13 18:24:54 följande:

    Anta att du har bevis för att Gud finns. Att du har två, som du tycker, bra bevis.

    Någon kommer in i rummet och säger. Det finns en exakt lika dan snubbe som inte heller går att fotografera som heter "Robert"

    Med liknande bevismaterial som du har för Gud. Vilket bevismaterial skulle du behöva för att acceptera att guden "Robert" också finns?

    1. ?

    2. ?


    Kära flodgroda!

    Guds existens behöver inga bevis. Dessutom finns inga bevis. Varken för eller emot. Vetenskapsmän har länge försökt motbevisa de troende, men utan framgång.

    Vill du ha din låtsaskompis "Robert" så fortsätt med det.
  • Rikard
    Anonym (Gudrun) skrev 2018-06-13 19:32:50 följande:
    Kära flodgroda!

    Guds existens behöver inga bevis. Dessutom finns inga bevis. Varken för eller emot. Vetenskapsmän har länge försökt motbevisa de troende, men utan framgång.

    Vill du ha din låtsaskompis "Robert" så fortsätt med det.
    Den totala avsaknaden av bevis, eller ens goda argument, för att det finns några gudar, borde vara tillräckligt för att inse att gudarna är lika mycket låtsaskompisar som Robert.
  • Contador

    Å den här tråden passar mig. För det första. Vad jag håller högt är min lilla ensak. Min definition av Gud är det Jag håller högt ..dvs Jag och De av De mina. ( vet ni inte om?.att.ni är gudar?)

    Hur vet jag då att jag finns. ?

    Den frågan förefaller mig vara riktad till ts så jag bollar tillbaka frågan.

    1. Hur vet du att du att du finns/Är? ( en kille visste det. Han sa; Jag ÄR )

    2. Vad blire av alltihopa och det svåra frågorna om gud är nått som kan hittas inom oss? Kingdom of Gud. Guds Rike Eller varför inte Riket : Gud alltså kanske bara Riket. Finns riket inom oss?

    Japp det går att hitta. Du får bevidet när du hälsar på oss andra. För bara du Kan dess namn inskrivet i din panna.

  • Anonym (Humpe)

    Jag tror stenhårt på Robert Lind i Kramfors! Jag har aldrig sett honom, men jag tror att han finns!

  • Anonym (Gudrun)

    Robert Lind i Kramfors var i begynnelsen!

    Yes box!

  • oanonym
    Anonym (Gudrun) skrev 2018-06-13 19:32:50 följande:

    Kära flodgroda!

    Guds existens behöver inga bevis. Dessutom finns inga bevis. Varken för eller emot. Vetenskapsmän har länge försökt motbevisa de troende, men utan framgång.

    Vill du ha din låtsaskompis "Robert" så fortsätt med det.


    Det finns många bevis emot Gud, lite beroende på hur Gud definieras.

    En Gud som existerar men inte gör något finns det däremot inga bevis emot, så där har du rätt.
Svar på tråden Guden "Robert"