• Tzzz

    Graviditetspenning - utlåtande från arbetsgivare

    Hej! Min arbetsgivare skulle skicka in ett utlåtande från arbetsgivare (omplacering av gravid anställd) till FK. Jag undrar om någon här vet om blanketten som min chef skickar in till FK kommer att synas på Mina sidor när den kommit in?

  • Svar på tråden Graviditetspenning - utlåtande från arbetsgivare
  • Anonym (Ok)

    Jag fick papperna själv av min arbetsgivare å jag fick skriva under med har jag för mig

  • Tzzz

    I dokumentet på försäkringskassans hemsida finns det bara plats för arbetsgivarens underskrift, de kanske har ändrat det på sistone? När ansökte du?

  • Anonym (Borde synas)

    Jag har för mig att jag såg att den kommit in förra graviditeten, men jag är inte helt säker.

    Jag måste själv ringa dem och dubbelkolla om de fått in arbetsgivarens blankett för denna gång, då chefen gått på semester och ersättaren inte vet om den är inskickad eller ej.

    Jag skickade också in den blanketten själv förra gången men minns inte att jag skulle skriva på den då. Detta var slutet av 2015.

  • Enizz

    Ja det syns på mina sidor under ärenden. Tog inte många dagar från att det skickades in tills det syntes för min del

  • Anonym (Borde synas)
    Enizz skrev 2018-06-28 09:44:55 följande:

    Ja det syns på mina sidor under ärenden. Tog inte många dagar från att det skickades in tills det syntes för min del


    Så om pappret är inskickat i slutet av förra veckan så borde det rimligen synas på deras sida nu alltså?
  • Tzzz

    Fick precis meddelande från FK om att de tagit emot min arbetsgivares utlåtande, tyvärr kan jag inte läsa den, men får väl hålla tummarna om att vi skrev någorlunda lika... Så det syns alltså på Mina sidor att det kommit in, som Enizz säger :)

Svar på tråden Graviditetspenning - utlåtande från arbetsgivare