• Anonym (Ledsen)

    Min kk vill göra abort.

    Hej där, jag har ett kk-förhållande med en tjej sen en längre tid tillbaka.


    För ett tag sen ringde min telefon och det var hon, sa att vi behövde prata om en sak som hänt. Jag tänkte vad är som har hänt då? Blev stressad.

    Vi ses hemma hos mig och hon börjar gråta, jag frågar vad som hänt och hon säger att hon är gravid. Visste inte hur jag skulle reagera, jag blev någonstans endå glad.


    Wow lever mitt barn där inne i henne? Ska jag bli pappa? Hon säger att hon inte vill fullfölja graviditeten och göra abort.


    Jag vet inte hur jag ställer mig till detta.


    Varje gång jag går utomhus ser jag barnvagnar, folk som håller sina små i handen. Dom ropar pappa. Jag börjar titta på lekplatser och ser ungarna skratta.


    Jag tänker ska jag inte få träffa mitt barn? Jag känner mig maktlös, jag kan inte göra något, hon bestämmer.


     


    Vad ska jag göra?


     

  • Svar på tråden Min kk vill göra abort.
  • Anonym (poo)

    Om hon inte sagt att hon var gravid, hade du då kunnat tänka dig ett längre/seriöst förhållande med henne? För ett barn binder er tillsammans på livstid.
    Om det bara är en KK som du inte har känslor för är det bäst att släppa tanken och låta henne ta beslutet. Om du ser framför dig ett liv med henne så är det bäst att vara ärlig, kanske hon ändrar sin åsikt i frågan om hon vet att hon inte är ensam.

    Annars får detta vara en dyrköpt läxa, ha inte sex utan skydd.

  • Anonym (Moster till 2 pojkar)

    Eftersom du har känslor för det ofödda barnet, din son eller dotter, så tycker jag det bästa du kan göra just nu är att säga till din KK att du älskar barnet och att om hon skulle ändra sig och vilja behålla det, att du finns där för det! du kan påminna henne också om att en abort kan vara väldigt jobbig att gå igenom, och att det finns stöd för unga föräldrar, samt att det barnet hon bär i sin mage aldrig kommer att komma igen om hon avbryter graviditeten, att det är unikt.
    Jag är imponerad av hur medkännande du är, du verkar vara en unik person i dagens självcentrerade samhälle wow.  Men jag är glad att du har ett samvete, det betyder att det finns godhjärtade människor kvar och ger mig hopp om svenska samhället där barnmorskor tvingas att utföra aborter och ta ofödda barns liv( även i vecka 30 som nyligen lästes om i tidningarna)  om de vill behålla sina jobb och kan få mardrömmar år efter det. 

    Du kan visa det här för henne:




    Ytterst få unga tjejer har det stödet från killarna som du verkar vara villig att ge henne eftersom du älskar det lilla barnet som också är det. 

    tjejjouren.se/tjejguiden/familj/ung-mamma
    www.medela.se/amning/radgivning/graviditet

    Väljer hon trots att du visat henne allt det här att ta bort barnet, så har du absolut rätt att sörja det barnet, du kan gå till kyrkan och tända ljus till barnet, skriva ett brev som hjälper dig bearbeta det hela, prata med psykolog, präst eller terapeut. Allt det där som även tjejer som gått igenom jobbiga saker kan få hjälp med, tror jag även finns för killar.

  • Anonym (Anonym)

    Det är alltid kvinnans val över sin egen kropp. Förstår att du är ledsen men det hade varit bättre med ett riktigt förhållande då.

  • Anonym (...)
    Anonym (Moster till 2 pojkar) skrev 2018-07-12 22:13:44 följande:

    Eftersom du har känslor för det ofödda barnet, din son eller dotter, så tycker jag det bästa du kan göra just nu är att säga till din KK att du älskar barnet och att om hon skulle ändra sig och vilja behålla det, att du finns där för det! du kan påminna henne också om att en abort kan vara väldigt jobbig att gå igenom, och att det finns stöd för unga föräldrar, samt att det barnet hon bär i sin mage aldrig kommer att komma igen om hon avbryter graviditeten, att det är unikt.
    Jag är imponerad av hur medkännande du är, du verkar vara en unik person i dagens självcentrerade samhälle wow.  Men jag är glad att du har ett samvete, det betyder att det finns godhjärtade människor kvar och ger mig hopp om svenska samhället där barnmorskor tvingas att utföra aborter och ta ofödda barns liv( även i vecka 30 som nyligen lästes om i tidningarna)  om de vill behålla sina jobb och kan få mardrömmar år efter det. 

    Du kan visa det här för henne:

    Ytterst få unga tjejer har det stödet från killarna som du verkar vara villig att ge henne eftersom du älskar det lilla barnet som också är det. 

    tjejjouren.se/tjejguiden/familj/ung-mamma
    www.medela.se/amning/radgivning/graviditet

    Väljer hon trots att du visat henne allt det här att ta bort barnet, så har du absolut rätt att sörja det barnet, du kan gå till kyrkan och tända ljus till barnet, skriva ett brev som hjälper dig bearbeta det hela, prata med psykolog, präst eller terapeut. Allt det där som även tjejer som gått igenom jobbiga saker kan få hjälp med, tror jag även finns för killar.


    Det var en trolltråd, godmorgon...
  • Anonym (håller med om ingen hamster)

    Du verkar ha en väldigt romantisk syn på barn TS. Ett barn är inget jag någonsin skulle vilja skaffa om jag inte var i en fast relation. Det är ingen dans på rosor att vara ensamstående med ett barn, inte ens om man har en före detta partner som är anknyten till barnet och tar sitt föräldraansvar lika mycket. Och eftersom ni bara är KK så kan hon omöjligt anta att du skulle knyta an till barnet och vara en förälder fullt ut. Män är ju sällan det om du ser dig omkring, så varför skulle hon anta att du skulle knyta an till barnet och vabba lika mycket osv? Sen kan man ju också tänka tvärt om: om du skulle vara en man som vill ta ditt ansvar fullt ut: vill man skaffa ett barn som man bara får ha hälften av tiden? Kommer man klara att säga hej då till sin treåring och inte se den på en vecka? Tänk om du väljer en partner som hatar barnet i smyg och ger barnet mentala tjuvnyp? Och detta ska hon välja med öppna ögon. 

    Men framför allt: man vet aldrig vilka barn man får och hur resurskrävande det kommer att bli. Många barn idag föds med olika autistiska drag och många föds med ADHD/ADD. Vilket är underbart, men det kräver ofta så mycket kraft från föräldrarna. Sedan kan barnet födas med andra besvär, kolik, hjärtbesvär osv. Att som ensamstående inte få sova en hel natt under ett eller ett par eller fem år kan verkligen knäcka den bästa förälder. Allt sånt här måste man vara beredd på om man genomför en graviditet. 

  • Anonym (håller med om ingen hamster)
    Anonym (...) skrev 2018-07-12 22:39:24 följande:
    Det var en trolltråd, godmorgon...
    Ok.
  • Anonym (håller med om ingen hamster)
    Anonym (Ledsen) skrev 2018-07-12 15:07:54 följande:

    Sanningen är att detta bara var en trolltråd.


    Jag har vart med om ett kk som blev gravid en gång och jag brydde mig inte ett skit.

    Men, tjejer kan idag göra abort och jag tänkte för mig själv, hur skulle det se ut om killar var som brudar när det gäller barn. Och tjejen gör abort mot mannens vilja.

    Det måste ju vara en hemsk upplevelse för denna man, tänk er själva tjejer, att ni är gravida, 1a 2a veckan.


    Ni kollar stickan, wow jag är gravid. Ni blir jätteglada och vill behålla barnet.


     


    Sedan tvingas ni göra en abort av detta "barn" emot eran vilja, för att mannen inte vill ha det.


     


    Ni kan släppa argumentet det är ju min kropp, nu skiter vi i kroppen. Sanningen är att, fast det bara gått 2-3veckor på graviditeten, så känner ni er gravida, och ni vill ha barnet.


     


    Tänk då att någon aborterar det emot eran vilja? HUR FAN HADE DET KÄNTS?


     


     


    Vad löjligt. Skillnaden är TS, att kvinnor tar ansvar för barnen de tillverkar, men det gör inte männen. Som du själv skriver: du kunde inte bry dig mindre om aborten. Hade män resonerat som du gjorde i TS så hade kvinnor varit mer benägna att behålla. För då hade män kunnat betraktas som som föräldrar som troligtvis knyter an och som kommer att ta sitt ansvar. 
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (håller med om ingen hamster) skrev 2018-07-13 08:24:50 följande:
    Vad löjligt. Skillnaden är TS, att kvinnor tar ansvar för barnen de tillverkar, men det gör inte männen. Som du själv skriver: du kunde inte bry dig mindre om aborten. Hade män resonerat som du gjorde i TS så hade kvinnor varit mer benägna att behålla. För då hade män kunnat betraktas som som föräldrar som troligtvis knyter an och som kommer att ta sitt ansvar. 
    Ja det är därför kvinnor gör abort. För att dom tar ansvar för barnen de tillverkar. Kvinnor är ju bäst eller hur? Fastna du i 12årsåldern eller?
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (suck) skrev 2018-07-12 18:01:02 följande:
    Uppenbarligen är du inte så insatt i graviditet eller abort överhuvudtaget, är tydligt att du "inte brydde [dig] ett skit" när din KK blev gravid. 
    1. Man kan omöjligt "kolla på stickan" när man är gravid i v.1-2. Man är i v.4+x någonting när man testar positivt som allt oftast. Man är inte ens faktiskt gravid de första par veckorna. 

    2. Att släppa argumentet om kroppen fungerar inte. För hela grejen med abort hänger totalt på att graviditeten bara existerar i en parts kropp. Det går inte att "skita" i kroppen och diskutera abort. 

    3. Nej, i princip ingen känner sig gravid i v.2-3 av graviditeten. De symtom man kan känna av är exakt desamma som symtom inför en mens. Mer typiska graviditetssymtom som gör att man känner sig gravid börjar omkring v.4-5.
     
    4. Ingen kvinna kan tvingas till att göra abort. Eller, händer säkerligen att det finns flickor/kvinnor som blivit tvingade av familjemedlemmar eller partners med hot och av rädsla gör som de säger. Men om vi utgår från två vanliga vettiga människor som inte hotar varandra till livet om de inte får sin vilja igenom, nej - en kille kan inte tvinga en tjej att göra abort. Hänger ihop med punkt nummer 2 - det du ville "skita i" - vems kropp som graviditeten faktiskt existerar i. Så det är ett totalt omöjligt hypotetiskt scenario du ställer. 

    5. Förstår att din poäng är att visa på hur orättvist eller hemskt det är för män vars sexuella partner aborterar bort deras gemensamma foster. Och det är det förstås,är varken rättvist eller roligt att det är så. Men det måste vara så, återigen av den simpla anledning i punk 2 som du vill skita i - vems kropp det handlar om. Vi kan inte tvinga människor att utsätta sin kropp för något mycket riskfullt och jobbigt i 9 månader för att en annan person vill det. Och ja, det är orättvist att män inte kan vara med och bestämma om graviditet och abort. Det är också jävligt orättvist att det är just jag som kvinna som måste bära vårt barn ifall jag och min man vill ha barn (vilket vi vill), utsätta min kropp för en väldigt jobbig grej som kan innebära foglossning, inkontinens, diverse följdsjukdomar, massor med risker, och risker för mig under förlossningen, alla hormonella förändringar under graviditeten och tiden därefter, amning m.m. Reproduktion i sin helhet är orättvist, det går inte att komma undan. 

    Jag brydde mig inte ett skit av den enkla anledningen att hon var en kk jag inte brydde mig om utan enbart hade sex med.

    Jag hade brytt mig lika lite om hon behöll det som om ifall hon gjorde abort. Då jag aldrig hörde av mig till henne när jag fick reda på det. Hennes kompis sändes min väg och berätta nyheten nämligen.


    Jag hade ju kunnat blivit galen och hört av mig och sagt du måste göra abort. Men jag sket fullständigt i att hon var gravid, hennes kropp hon som är gravid vad hon vill göra är inte mitt problem.


    Jag var ju trots allt inte gravid så mitt liv var som vanligt :D


     

  • Anonym (Lisa)
    Anonym (Ledsen) skrev 2018-07-13 16:46:42 följande:

    Jag brydde mig inte ett skit av den enkla anledningen att hon var en kk jag inte brydde mig om utan enbart hade sex med.

    Jag hade brytt mig lika lite om hon behöll det som om ifall hon gjorde abort. Då jag aldrig hörde av mig till henne när jag fick reda på det. Hennes kompis sändes min väg och berätta nyheten nämligen.


    Jag hade ju kunnat blivit galen och hört av mig och sagt du måste göra abort. Men jag sket fullständigt i att hon var gravid, hennes kropp hon som är gravid vad hon vill göra är inte mitt problem.


    Jag var ju trots allt inte gravid så mitt liv var som vanligt :D


     


    Oj, du har verkligen fastnad i 12-års åldern...

    Men det känns väl bra att veta att en lite parvel där ute kan vara din.
  • Anonym (håller med om ingen hamster)
    Anonym (Ledsen) skrev 2018-07-13 16:30:49 följande:
    Ja det är därför kvinnor gör abort. För att dom tar ansvar för barnen de tillverkar. Kvinnor är ju bäst eller hur? Fastna du i 12årsåldern eller?
    Ja, de tar ansvar för barnen de tillverkar. Män har inte det ansvaret och tar inte det ansvaret. Sen förstår jag inte vad du skriver efter det.
  • Anonym (Moster till 2 pojkar)
    Anonym (...) skrev 2018-07-12 22:39:24 följande:
    Det var en trolltråd, godmorgon...
    Nej jag menade allvar.
Svar på tråden Min kk vill göra abort.