• Gravidmedförstabarnet

    Behöll mot pappans vilja - rädd.

    Hej alla!

    Nu är det så att jag var tillsammans med en kille i ungefär 10 månader. Vi var för olika så vi skiljdes åt. Dock fortsatte vi träffas och vi hade sex. Jag blev på smällen och efter en månads velande bestämde han sig för att sticka. Under den månaden sa han att jag hade förstört hans liv, att hans familj skulle mörda honom (han kommer från en muslimsk familj och de hade planer på att gifta bort honom) osv osv. Jag gjorde ändå inte abort för det kändes mer som en sak han sa för att skrämma mig. Det slutade upp med att han berättade för sin familj och jag tror att de sa till honom att lämna allt som har med mig och barnet att göra, för det här barnet är inte accepterat. Jag har lämnat honom ifred. Men nu till det jobbiga. Jag går ständigt runt och är rädd, känns som att han och hans familj ska mörda mig eller skada mig på något vis. Jag vet att han har ett gott hjärta egentligen, men jag vet inte vad en människa som är arg gör? I och med att han anser att jag förstört hans liv för evigt.. kanske bara mina gravid hormoner som spökar.. han vågade inte ens hota mig då jag hotade honom med polisen. Snälla hjälp mig bli av med mina tankar, blir galen!!

  • Svar på tråden Behöll mot pappans vilja - rädd.
  • Corneliass

    Eftersom hans familj bad honom hålla sig borta ifrån dig så tror jag inte att dom skulle planera något så hemskt som att mörda dig. Med tanke på att dom inte ville ha någonting med dig att göra. 


    Gravid med första barnet
  • Gravidmedförstabarnet
    Corneliass skrev 2018-07-23 22:00:51 följande:

    Eftersom hans familj bad honom hålla sig borta ifrån dig så tror jag inte att dom skulle planera något så hemskt som att mörda dig. Med tanke på att dom inte ville ha någonting med dig att göra. 


    Jag är inte helt säker på att det är det de sagt, utan det är bara något jag spekulerat i. Anledningen till att jag tror det är så är för att han ville vara delaktig i början men så fort han sagt till sin familj så försvann han. När jag fick tag på honom sa han att han skulle gifta sig snart och inte ville ha något med mig/barnet att göra. Hoppas verkligen det är så som du säger, vill bara kunna slappna av
  • Connie07
    Gravidmedförstabarnet skrev 2018-07-23 22:09:34 följande:

    Aa jag ska, är bara så nojig och rädd ????


    Om du är rädd,kontakta inte honom.När barnet har kommit så va försiktigt med kontakten med honom.Om han skulle börja hota,var beredd redan nu att samla bevis och anmäl.
  • Godisbuske

    Det är nog ingen fara, taskigt om barnet såklart. Men gjort är gjort. Nästa gång du vill ha en unge till, så kanske du mognat, blivit äldre och där med tar ett bättre beslut i val av fader och religion.

  • Brazillove

    Tror knappast dom skulle mörda dig. Muslimska familjer kan vara strikta och att ha sex före äktenskap är ett stort NEJ! Dock är dom mer strikta med sina döttrar än söner. 


    Dom kommer nog med all säkerhet bara agera som om du och barnet inte 

Svar på tråden Behöll mot pappans vilja - rädd.