• MammaTilltvå27

    Svetsare o gravid ?

    Hej ! Tänker att de finns många föräldrar här på FL så kanske att de finns någon enstaka som kan hjälpa mig. Har plussat för en vecka sen ca. Och det är så att jag jobbar som svetsare.

    Men är det verkligen något man ska göra när man är gravid ?

    Tänker är ju farliga gaser. Bullrig miljö. Tunga lyft. M.m.

    Npgon som vart i samma sits som jag ? Behöver er hjälp !

    Eller någon som vet var jag kan vända mig o kolla upp detta ?

    Ska boka möte med en barnmorska imorgon. Så ska även kolla med dem.

    Tack på förhand ! :)

  • Svar på tråden Svetsare o gravid ?
  • Deeelicious

    Jag skulle nog inte göra det.. litar inte ett dugg på BM om att inte tunga lyft skulle påverka fostret för tror att det var anledningen till mitt missfall...

  • EKarlsson

    Hej!
    Jag är lite i samma sits fast ändå inte så jag slänger in en fundering i tråden jag också!

    Jag planerar att bli gravid och eftersom jag jobbar inom industrin är även jag lite fundersam.
    Jobbet innebär en del inte jätte tunga lyft, men ljudnivån är extremt hög på grund av maskiner som är igång konstant. Själv bär jag hörselskydd, men kan den höga ljudnivån vara skadligt för barnet också? 


    Tanken är väl att när jag blir gravid så väntar jag med att berätta för chefen att jag är det tills efter dem första tre månaderna (om det blir missfall). Men om det finns risker så måste jag väl berätta så fort jag vet, utifall det finns risker med att jag jobbar kvar?
    Jag kommer självklart kolla upp allting när jag väl blir gravid, men det är alltid intressant att höra hur andra tänker!
  • MammaTilltvå27
    EKarlsson skrev 2018-08-03 09:25:33 följande:

    Hej!

    Jag är lite i samma sits fast ändå inte så jag slänger in en fundering i tråden jag också!

    Jag planerar att bli gravid och eftersom jag jobbar inom industrin är även jag lite fundersam.