• Bittersnippan

    Rastlös och bitter

    Rastlös rastlös rastlös. Är i vecka 32. Jag kan inte gör något ansträngande utan att få rejäla värkar. Jag blir då sängliggandes resten av dagen. Därför vill jag inte hålla allt för högt tempo under dagarna. Men jag är så fruktansvärt rastlös och uttråkad och less och bitter. Jag vill också tillexempel börja förbereda kläder, förvaring etc för bebis men jag har ingen möjlighet då jag personligen inte kan lyfta/bära eller köra på. Jag blir ändå liggandes i soffan, på vänster sida som jag har så sjuktligt ont i. Jag har legat sönder vänstersidan. Jag har ont i hela ryggen. Jag har ont i hela bäckenet, alla leder, axlar, nacke. Foglossning och förvärkar. Jag har smått suicidala tankar, när saker och ting går ont. Vissa dagar känns tyngre än andra. Vädret gör inte saken bättre. Varmaste sommaren på 260 år. 30 grader varmt ute som inne. Jag håller på att krevera av värmeslag. Jag får inte sova om nätterna dels för att det är så varmt dels för att jag har ont i hela kroppen och svårt att ligga stött på en sida samt att vända på mig. Tillsammans med alla toabesök under nätterna. Alltså, varmt, fuktigt, ont och kissnödigt. Ja just, och så halsbrännan som finns där och påminner om varje gång jag lägger mig ned. Ja jag har ju också glömt den fantastiska bakteriella vaginosen som också gör sig påmind då och då. Luktar mumma verkligen! Sååå fräsch. Hemorojder börjar smått komma också. Sen har jag ju haft herpesskov också. För att inte tala om alla trosor som är för små och skär in i arslet och bidrar extra till Hemorojderna. Näe men man ska ju njuta av att vara gravid. Njut av nuet. Man får aldrig tiden tillbaka.. bl.a. bl.a. bl.a. Jag orkar inte vara en bra och fokuserad mamma till treåringen. Jag orkar inte leka. det känns som om jag förstör henne. Hon är så underbar, och jag förstör henne pga att jag inte orkar. Världens sämsta mamma. Och så kommer ju alla dessa tankar som grädden på moset att man är tjock, ful, värdelös. Ja you name it. Dessutom vill inte min sambo ha sex med mig. Han har inte tagit en enda initiativ eller visat sig det minsta intresserad av mig på 6mån. Minst. Men det är väl klart, vem fan vill kn.lla en bitter, fet k.rring med bakteriell vaginos o Hemorojder? Ehrm.. ja sa jag att jag är bitter? Någon annan gravid som delar någon av dessa härliga krämpor?

  • Svar på tråden Rastlös och bitter
  • Snusbehov

    Hej. Jag blev precis medlem enbart för att jag var tvungen att svara på ditt inlägg. Det var som att läsa ur mitt eget huvud, kanske lägga till några punkter o dra bort nån. Det kändes skönt att någon annan känner som jag, och samtidigt riktigt förjävligt. Jag hatar allt och orkar ingenting. Om det bara gick att sova igenom skiten, men nej att ligga ner går ju för fan inte.

    Kämpa på!

Svar på tråden Rastlös och bitter