• SnurriggirrunS

    Köpa blöjor i Norge (2018)?

    Hej!


    Undrar om någon har koll på priser och vad som gäller vid blöjköp i olika affärer i Norge nu 2018?
    Hittar bara gamla trådar när jag söker så provar få lite aktuella svar här :)


    Har tidigare läst att det ofta är ta 4 betala för 3 paket libero/pampers och att det bara är halva paket så det känns lite lönlöst..Vad finns det för andra märken som är värda att köpa och i vilka butiker finns dessa?


    Vad kostar de på ett ungefär?


    Läste på Kiwis hemsida att de har ett nytt märke, Lillego, är det något att ha?


    Bor i mellansverige och har ca 30 mil enkel väg till norska gränsen. Vart bör man åka för att det ska löna sig?


    Vår bil drar inte särskilt mycket bränsle, så det blir antagligen billigare för oss att åka en sväng till Norge och köpa blöjor för ett år, än att åka till Gekås och shoppa loss ;) Just nu räknar vi med att vi köper blöjor för 5-6000/år till två barn (oftast pampers).


    Jag har redan varit i kontakt med Tullverket om vad som gäller vid införsel av varor från Norge, så det behöver vi inte diskutera.


     


     

  • Svar på tråden Köpa blöjor i Norge (2018)?
  • BuoBä

    Här har du ett par exempel:

    meny.no/varer/barn/bleier

    kolonial.no/kategorier/73-barneprodukter/74-bleier/

    De här är inte de allra billigaste butikerna, men du får ett hum. Jag hittade ingen jämförelse för 2018, den senaste var från sept 2017.

    Jag tror inte du tjänar så mycket längre iom att paketen är så små, plus valutaskillnad och lång resa. Jag tror jag brukar betala 79 kr för ett paket med 42-44 Pampers på både Coop och Willys här hemma.

    Här hittar du test av Lillego:

    kiwi.no/Sok/&q=Bleier

Svar på tråden Köpa blöjor i Norge (2018)?