• Kristina004

    Vad tycker ni om namnet?

    Jag är gravid i v 28 och vi ska få en lilla flica....

    Hittade ett namn,men det är ganska ovanligt i Sverige . Bara 204kvinnor heter så i Sverige.

    Vad tycker ni om namnet nanette???

  • Svar på tråden Vad tycker ni om namnet?
  • Kristina004

    Tack för allas svar????

    Vi var väldigt säkra från början att hon ska heta nanette...men jag (inte min man ????)blev lite tveksam efter att jag fick ta reda på att det finns bara 206kvinnor i Sverige med det här namnet..

    Därför ville jag kolla lite vad ni tycker om det...

    Själv kommer jag från ett annat land(ungern) och det är lite svårt att hitta ett namn som funkar både här i Sverige och i Ungern....

  • Anonym (K)

    Skitfult.

    Bäst är väl att vänta tills barnet kommer ut så ni får se vad hon heter.

  • Panduro

    Namnet i sig är ganska fint. Men tror det kommer vålla problem hela livet, folk kommer tro att hon heter Anette.

  • fluu

    Tänker på Cornelis -låten och får bordellmamma-vibbar annars med. I övrigt tror jag att namnet kan bli problematiskt för att det är så likt det vanliga Anette och så kan det säkert leda till lite olika uttal och stavningar.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • MsFry

    Det låter lite som ett litet barn som inte klarar av att säga Jeanette. Gulligt på ett barn men funkar inte jättebra på en vuxen.

  • Anonym (qwerty)
    Anonym (Nja) skrev 2018-11-04 09:16:53 följande:

    Kan du inte välja Anette då?


    Varför inte välja Marianne eller Gabriella? Nu frågade ju TS om Nanette och inget annat.
  • Anonym (Anna)
    Anonym (qwerty) skrev 2018-11-11 23:41:24 följande:

    Varför inte välja Marianne eller Gabriella? Nu frågade ju TS om Nanette och inget annat.


Svar på tråden Vad tycker ni om namnet?