• snögubben

    Terrorattacker på Jul

    Nu har ytterligare en terrorattack skett på en julmarknad i Frankrike. I Nederländerna stoppade polisen ett terrordåd som innefattade bomber.
    Risken är större för terrordåd just under kristna högtider. Låter du dig påverkas?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Terrorattacker på Jul
  • Bananböjaren
    CarinaL26 skrev 2018-12-14 22:59:06 följande:
    Vilket kvalificerat skitsnack! Det finns noll samband mellan Israel och islamistisk terror! Ren kommunistpropaganda.
    Inte alls skitsnack. IS(IS) är en organisation som strävar till en förenad muslimsk stat i Mellanöstern. Israel är naturligtvis ivägen för en sådan stat. Tror du att IS utlyser jihad i Europa för att krossa infidelerna bara för att det står det i koranen så är du rätt naiv.

    Enskilda idioter och självmordsbombare vet inte varför dom utför terrordåd men organisationen bakom vet nog. Man vill att europa slutar stöda Israel och istället ökar sitt stöd för araberna. Terroristdåd är oftast riktade emot Frankrike och Storbritanien av en orsak. Nämligen att dessa länder är de som traditionellt blandat sig i angelegenheterna i MÖ och oftast på Israels sida.

    Genom att terrorisera den europeiska lokalbefolkningen så hoppas man att det europeiska stödet för staten Israel ska minska. En uråldrig militärstrategi som går ut på att förlusterna att vara emot nån ska vara så stora så att man väljer det andra alternativet.

    Det här är rätt basic grejer som jag nu inte förväntar mig att du ska förstå. Med tanke på att du kallade det för kommunistpropaganda så tyder det på att dina brister och din förståelse för internationell politik är så limiterade så att allt går över huvudet. Vet du ens vad kommunism är när du utrycker dig som du gör?

    Nu var jag mera intresserad av vad @RebeckaZ70 hade att säga med tanke på att hon bor i Israel och jag är intresserad av att veta hur man tänker där.
    Hon har redan berättat att hon kallar Västbanken för Judeen och Samarien vilket visar magnituden av konflikteni MÖ och ovilljan att lösa den. Som att man som svensk skulle gå runt och kalla Estland och Tallin för Livland och Revahl. Äh, esterna bor ju där tillfälligt, alla vet att det egentligen hör till SverigeCool
  • AndreaBD
    Anonym (ssq) skrev 2018-12-14 23:42:19 följande:
    På individnivå kan man se till att vara mer uppmärksam på omgivningen.
    Japp, det gör jag också.
  • Anonym (Pia)
    Anonym (ssq) skrev 2018-12-15 14:24:54 följande:

    Jag tror hon menar att hon inte kommer avvika från platser på grund av det potentiella hotet. 


    Precis.
  • hobbe inte kalle
    Anonym (ssq) skrev 2018-12-15 14:24:54 följande:
    Jag tror hon menar att hon inte kommer avvika från platser på grund av det potentiella hotet. 
    Till skillnad från polisen som vägrar åka in i Tensta trots att bevis finns på stöldgods på specifik adress.
  • RebeckaZ70
    Bananböjaren skrev 2018-12-14 19:58:40 följande:
    Du vet väl att Israels förtryck av palestinier är huvudorsaken till att muslimerna terroriserar väst?
    Okeeejjjj???

    Så på grund av att våra arabisk/muslimska medborgare har de medborgerliga rättigheter som alla andra, typ rösträtt, rätt till sjukvård, osv terroriserar vissa muslimska extremister väst? 

    Din logik haltar en aning...

    De araber/muslimer som lever i Israel är i princip de enda i MÖ som lever i en demokrati. 
    I want to step into the water, And get totally wet, I'm a Romeo's daughter I'm in it up to my neck
  • RebeckaZ70
    CarinaL26 skrev 2018-12-14 22:59:06 följande:
    Vilket kvalificerat skitsnack! Det finns noll samband mellan Israel och islamistisk terror! Ren kommunistpropaganda.
    Snarare nazistpropaganda.
    I want to step into the water, And get totally wet, I'm a Romeo's daughter I'm in it up to my neck
  • Bananböjaren
    RebeckaZ70 skrev 2018-12-15 17:42:30 följande:
    Okeeejjjj???

    Så på grund av att våra arabisk/muslimska medborgare har de medborgerliga rättigheter som alla andra, typ rösträtt, rätt till sjukvård, osv terroriserar vissa muslimska extremister väst? 

    Din logik haltar en aning...

    De araber/muslimer som lever i Israel är i princip de enda i MÖ som lever i en demokrati. 
    Ok.
    Min logik haltar inte, den är helt korrekt sedd ur ett macroperspektiv. Du ser det naturligtvis ur ditt perspektiv som israelisk medborgare. Du har inte tänkt på att araberna knappast ser det på samma sätt? Dom tycker inte att judarna har kommit dit och gett dom demokrati och frihet utan ser det snarare som en ockupationsmakt som fördrivit dem från sina hem.

    Det demokratiska inflytande som palestinierna har i Israel är minimalt med tanke på att dom endast står för 20% av befolkningen idag. Som ett resultat av den palestinska massflykten och Deir Yassin massakern.

  • CarinaL26
    Bananböjaren skrev 2018-12-15 16:15:18 följande:

    Inte alls skitsnack. IS(IS) är en organisation som strävar till en förenad muslimsk stat i Mellanöstern. Israel är naturligtvis ivägen för en sådan stat. Tror du att IS utlyser jihad i Europa för att krossa infidelerna bara för att det står det i koranen så är du rätt naiv.

    Enskilda idioter och självmordsbombare vet inte varför dom utför terrordåd men organisationen bakom vet nog. Man vill att europa slutar stöda Israel och istället ökar sitt stöd för araberna. Terroristdåd är oftast riktade emot Frankrike och Storbritanien av en orsak. Nämligen att dessa länder är de som traditionellt blandat sig i angelegenheterna i MÖ och oftast på Israels sida.

    Genom att terrorisera den europeiska lokalbefolkningen så hoppas man att det europeiska stödet för staten Israel ska minska. En uråldrig militärstrategi som går ut på att förlusterna att vara emot nån ska vara så stora så att man väljer det andra alternativet.

    Det här är rätt basic grejer som jag nu inte förväntar mig att du ska förstå. Med tanke på att du kallade det för kommunistpropaganda så tyder det på att dina brister och din förståelse för internationell politik är så limiterade så att allt går över huvudet. Vet du ens vad kommunism är när du utrycker dig som du gör?

    Nu var jag mera intresserad av vad @RebeckaZ70 hade att säga med tanke på att hon bor i Israel och jag är intresserad av att veta hur man tänker där.

    Hon har redan berättat att hon kallar Västbanken för Judeen och Samarien vilket visar magnituden av konflikteni MÖ och ovilljan att lösa den. Som att man som svensk skulle gå runt och kalla Estland och Tallin för Livland och Revahl. Äh, esterna bor ju där tillfälligt, alla vet att det egentligen hör till Sverige


    IS hade existerat och agerat på exakt oavsett om Israel funnits eller ej och oavsett hur de agerat eller ej.
  • Anonym (Röstar SD)
    CarinaL26 skrev 2018-12-15 19:10:07 följande:

    IS hade existerat och agerat på exakt oavsett om Israel funnits eller ej och oavsett hur de agerat eller ej.


    Japp eftersom dom allra flesta terrordåd riktas mot kristna
  • Anonym (ssq)
    Bananböjaren skrev 2018-12-14 19:58:40 följande:
    Du vet väl att Israels förtryck av palestinier är huvudorsaken till att muslimerna terroriserar väst?
    Snarare att den slutsatsen används för att försvara en ideologi och rättfärdiga hatet.
    "De andra är förtryckare och orsaken till allt vårt lidande."
  • RebeckaZ70
    Bananböjaren skrev 2018-12-15 18:53:50 följande:
    Ok.
    Min logik haltar inte, den är helt korrekt sedd ur ett macroperspektiv. Du ser det naturligtvis ur ditt perspektiv som israelisk medborgare. Du har inte tänkt på att araberna knappast ser det på samma sätt? Dom tycker inte att judarna har kommit dit och gett dom demokrati och frihet utan ser det snarare som en ockupationsmakt som fördrivit dem från sina hem.

    Det demokratiska inflytande som palestinierna har i Israel är minimalt med tanke på att dom endast står för 20% av befolkningen idag. Som ett resultat av den palestinska massflykten och Deir Yassin massakern.
    Du talar för alla arabiska medborgare i Israel tror du? 
    Du har ingen aning om vad våra arabiska medborgare tycker om att leva i Israel. 
    De har representation i Knesset och fulla medborgerliga rättigheter. Väldigt många väljer att göra militärtjänst trots att de inte behöver. 
    I want to step into the water, And get totally wet, I'm a Romeo's daughter I'm in it up to my neck
  • RebeckaZ70
    Bananböjaren skrev 2018-12-15 18:54:54 följande:
    Men sluta tramsa och vara en sån dramaqueen.
    Tramsa? Terroristerna i hamas, hezbollah och islamic jihad drivs av samma nazism som de på 40-talet.
    I want to step into the water, And get totally wet, I'm a Romeo's daughter I'm in it up to my neck
  • Anonym (Röstar SD)
    RebeckaZ70 skrev 2018-12-15 19:43:43 följande:

    Tramsa? Terroristerna i hamas, hezbollah och islamic jihad drivs av samma nazism som de på 40-talet.


  • Anonym (Mohammed)

    Är jag på fel plats så är jag. 

    Sedan är såklart risken för terrorism större i Stockholm.

    Terrorism är en del av mångkulturen och det är så vänstern vill ha det.

    Var nöjda. Det blir som man röstar.

  • Anonym (Röstar SD)
    Anonym (Mohammed) skrev 2018-12-21 00:27:35 följande:

    Är jag på fel plats så är jag. 

    Sedan är såklart risken för terrorism större i Stockholm.

    Terrorism är en del av mångkulturen och det är så vänstern vill ha det.

    Var nöjda. Det blir som man röstar.


    tyvärr är det så
Svar på tråden Terrorattacker på Jul