• Markellusfru

    Missfall?

    Jag har haft ett missfall tidigare, och då var det väldigt mycket blod och smärta som gjorde att jag skakade i hela kroppen.

    Jag är nu vecka 13 (12+5) och har börjat blöda och har vad som känns som mensvärk. Jag åkte in till sjukhuset (akuten) men blev icke undersökt då dom inte finner att jag blöder tillräckligt mycket för att dom ska kolla upp (sköterskan sa att de ändrat sina rutiner för att inte överbelasta jourläkaren). Hon sa att det är möjligt att det är ett missfall och det är möjligt att det inte är det.

    Min instinkt säger ju att det är det men blev så sjukt arg över att jag inte kollades (tänk om jag kommer behöva skrapning, och då får komplikationer för att jag inte blev det). Det var i princip att jag fick åka hem å ta nytt grav test om 3 veckor.

    Har någon upplevt blödning med mensvärk utan att det var missfall?

    Denna smärta är inte lika illa som mitt förra missfall men smärta och blödning är ju inte heller normalt.

  • Svar på tråden Missfall?
  • Anonym (Mia)

    Jag blödde och var säker på att det var missfall. Fick inte heller någon undersökning utan skulle vänta tills jag hade nästa tid på mödravården. De menade att om det var missfall så går det ändå inte att göra något.

    Det var inte ett missfall utan jag fick en frisk kille senare.

    Jag hoppas det är samma för dig <3 Tydligen är det inte ovanligt med blödningar.

  • BambiM

    Jag är gravid i v 15 och har haft två större blödningar. Den största blödningen hade jag nu precis innan jul - då blödde jag igenom binda och byxor på 2 sekunder. Det kom en störtflod med blod och klumpar sen mensvärk efteråt. Jag trodde definitivt att det var kört, åkte in till kvinnokliniken och fick göra ett ultraljud där det visade sig att fostret levde. Någon vecka innan fick jag också en blödning - men den var inte lika kraftig och inga klumpar. Därav ville de inte göra någon undersökning på kvinnokliniken utan skickade hem mig igen. Min räddning har blivit en doppler, så att jag kan lyssna på hjärtljuden hemma. Rekommenderas!! Hade jag inte haft den hade jag gått under när de skickade hem mig. Hoppas de går bra för dig!

  • Markellusfru
    Anonym (Mia) skrev 2018-12-30 19:27:20 följande:

    Jag blödde och var säker på att det var missfall. Fick inte heller någon undersökning utan skulle vänta tills jag hade nästa tid på mödravården. De menade att om det var missfall så går det ändå inte att göra något.

    Det var inte ett missfall utan jag fick en frisk kille senare.

    Jag hoppas det är samma för dig <3 Tydligen är det inte ovanligt med blödningar.


    Jo jag har en dotter som jag fick efter mitt första missfall, och hade då blödning med henne i vecka 7, men då hade jag inte smärta som jag har nu. Jag hoppas verkligen att det bara är blödning, men stressen att gå runt och inte veta är så plågsam. Jag tjatade till mig en tid hos gyn men det är inte förrän om en vecka. Tycker bara att det är konstigt att man inte blir undersökt, särskilt nu med många röda dagar och så då sjukhuset är det enda jag har. Jag tänker ju att om det skulle ligga rester lär man ju kunna råka ut för infektioner om det inte kollas.
  • Markellusfru
    BambiM skrev 2018-12-30 19:37:31 följande:

    Jag är gravid i v 15 och har haft två större blödningar. Den största blödningen hade jag nu precis innan jul - då blödde jag igenom binda och byxor på 2 sekunder. Det kom en störtflod med blod och klumpar sen mensvärk efteråt. Jag trodde definitivt att det var kört, åkte in till kvinnokliniken och fick göra ett ultraljud där det visade sig att fostret levde. Någon vecka innan fick jag också en blödning - men den var inte lika kraftig och inga klumpar. Därav ville de inte göra någon undersökning på kvinnokliniken utan skickade hem mig igen. Min räddning har blivit en doppler, så att jag kan lyssna på hjärtljuden hemma. Rekommenderas!! Hade jag inte haft den hade jag gått under när de skickade hem mig. Hoppas de går bra för dig!


    Har tänkt att köpa mig en sån faktiskt, för eftersom man inte blir kollad skickar dom ju hem en med stress och ångest istället.

    Vad härligt att det har gått bra för dig hittills, då kanske det finns hopp för mig å ?
  • BambiM

    Gör de, köpte en billig varianter nätet för typ 350kr och är supernöjd.

    Det tror jag verkligen - har haft missfall i vecka 10+ och 11+ och då har det verkligen gjort ONT! Legat i riktiga värkar.

  • Markellusfru
    BambiM skrev 2018-12-30 20:09:24 följande:

    Gör de, köpte en billig varianter nätet för typ 350kr och är supernöjd.

    Det tror jag verkligen - har haft missfall i vecka 10+ och 11+ och då har det verkligen gjort ONT! Legat i riktiga värkar.


    Ja när jag hade missfall hade jag också riktigt jävla ont, såpass att jag inte kunde gå i princip. Denna är som en mensvärk som inte försvinner, men inte i närheten av lika ont som förra!

    Skall köpa mig en sån jag å!
  • Markellusfru

    Uppdatering: jag fick komma in och bli undersökt, och som jag förstod så var det ett pågående missfall. Jag låg i värkar i 4 timmar och sen nångång där så kom bebis ut i form av blodklump. Det var jobbigt både fysiskt och psykiskt, och nu kommer fokus ligga på att inte gå ner i depression utan att fokusera på min underbara dotter på 15 månader.

    Jag och min man valde att döpa vår bebis till Riley, och vi planerar att plantera ett träd för Riley framöver.

Svar på tråden Missfall?