• Åttionian

    Våldsverkare

    Vilka våldsverkare tror DU står för den största delen av allt politiskt våld i Sverige?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Våldsverkare
  • AndreaBD
    Åttionian skrev 2019-01-24 16:11:31 följande:

    Exempel på fler?


    Ingen speciell grupp som jag kommer på.
  • Rataxes
    Åttionian skrev 2019-01-24 16:09:20 följande:

    Inte så vansinnigt många va?


    Eh, jo.

    4 av 10 bönder har utsatts för hat och hot, stölder och vandalism från dessa aktivister.
    Har oerhört lite respekt för låtsasborgerliga som gömmer sig under kjolarna hos såssar, miljötomtar och kåmmunister.
  • Åttionian
    OlgaElvira skrev 2019-01-24 16:31:34 följande:

    Då tror jag att jag uppfattat avgränsningarna. Nu kommer jag att gissa utifrån det jag läst och hört, jag har inte tillgång till någon statistik. Jag tror att flest enskilda tillfällen mot politiska motståndare utövats av nazister och olika AFA-grupperingar oftast gentemot varandra.

    Våld från andra grupperingar/personer har inte riktats mot politiska motståndare utan mot de som råkat befinna sig på en viss plats, t.ex. Drottninggatan 7 april.


    Terrorbrott med islamistiska förtecken menar du.
  • Åttionian

    Fast påverkar det verkligen samhället i stort?


    Rataxes skrev 2019-01-25 05:36:07 följande:

    Eh, jo.

    4 av 10 bönder har utsatts för hat och hot, stölder och vandalism från dessa aktivister.


  • OlgaElvira

    Terrorbrott har ju som mål att konsekvenserna ska kunna drabba många, och injaga fruktan, det är liksom den effekten som eftersträvas. Just nu har de allra flesta terrorbrott som genomförs en islamistisk ideologi. Till tidigare terrorbrott kan man nog räkna sprängningen av Amalthea och bombningen av Norrskensflamman.


    Åttionian skrev 2019-01-25 19:48:53 följande:

    Terrorbrott med islamistiska förtecken menar du.


  • Aniiee
    Åttionian skrev 2019-01-25 19:49:59 följande:

    Fast påverkar det verkligen samhället i stort?


    Klart det gör. Om folk slutar bruka jorden och hålla djur för att de blir trakasserade och terroriserade så gor ju sveriges jordbrukt i stöpet och det har så klart vittgående konsekvenser för landet och dess invånare. Det skulle kosta miljardtals kronor och natur att ersätta svenska jordbruket med import.
    I have a growing lack of disgust for you
  • Åttionian

    Jordbruket står för försvinnande lite av BNP. Personligen är jag mer rädd för Akilov 2.0, vilken kommer snart enligt terrorforskare. Är dock inte vegan själv.


    Aniiee skrev 2019-01-25 22:12:57 följande:

    Klart det gör. Om folk slutar bruka jorden och hålla djur för att de blir trakasserade och terroriserade så gor ju sveriges jordbrukt i stöpet och det har så klart vittgående konsekvenser för landet och dess invånare. Det skulle kosta miljardtals kronor och natur att ersätta svenska jordbruket med import.


  • this crazy maniac
    Åttionian skrev 2019-01-26 00:25:56 följande:

    Jordbruket står för försvinnande lite av BNP. Personligen är jag mer rädd för Akilov 2.0, vilken kommer snart enligt terrorforskare. Är dock inte vegan själv.


    Lyssnar du inte på de som säger att det alltid har varit en massa terroristbrott på Drottninggatan. Det är bara det att numera rapporteras dessa på sociala medier.

    Läs inte ovanstående om du inte förstår ironi.
  • Åttionian

    Jag förstår ironi men tyckte inte att det var särskilt roligt.


    this crazy maniac skrev 2019-01-28 22:15:07 följande:

    Lyssnar du inte på de som säger att det alltid har varit en massa terroristbrott på Drottninggatan. Det är bara det att numera rapporteras dessa på sociala medier.

    Läs inte ovanstående om du inte förstår ironi.


  • Dr Börje
    Åttionian skrev 2019-01-23 07:53:26 följande:

    Vilka våldsverkare tror DU står för den största delen av allt politiskt våld i Sverige?


    Jag har lite svårt att se vad islamister har att göra på en lista om politiskt våld. Det våld som islamister utövar är väl mera religiöst betingat snarare än politiskt?
  • Åttionian

    De hävdar själva att det är en ideologi de kämpar för, alltså blir det indirekt politik av det. I väldigt religiösa länder blir allmänt religion politik, det är väl känt. De skulle dock behöva studera begreppet sekularism.


    Dr Börje skrev 2019-03-12 08:12:16 följande:

    Jag har lite svårt att se vad islamister har att göra på en lista om politiskt våld. Det våld som islamister utövar är väl mera religiöst betingat snarare än politiskt?


Svar på tråden Våldsverkare