• Smaragd91

    Kan man bli gravid under mensen

    Hej, det är nämligen så att jag och min kille hade sex för ja lite mer än en vecka sen. Hade min mens då och ja han kom i mig, var två dagar kvar av mensen. Vill förtydliga att jag inte har något preventivmedel. 

    Min fråga är nu kan jag ha blivit gravid? trots att jag hade min mens? Jag själv har alltid trott att det inte är möjligt att bli det under mensen. Men nu är jag inte 100% säker på det.

    Jag har blandade känslor kring graviditetstestet , är arbetslös nu så hade ju inte varit en bra tajmning, men samtidigt nu när man tänkt mycket på det , så känns det som om jag skulle bli besviken om det visade sig vara negativt.

    Så ja vad tror ni kan jag blivit gravid? 

  • Svar på tråden Kan man bli gravid under mensen
  • Smaragd91

    Blev lite konstigt där på det sista jag skrev nu , skulle va smiles, men blev visst frågetecken istället hehe

  • Smaragd91

    Blev lite konstigt där på det sista jag skrev nu , skulle va smiles, men blev visst frågetecken istället hehe

  • Smaragd91

    Hej, min bim ska va idag, men fick mensvärk redan i lördags å var lite rött då och ja tänkte jaha nu kommer mensen . Tänker ju då att nä jag är nog ändå inte gravid va ju inte då stor chans eftersom jag hade mens när jag hade sex. Men blödningen har varit mindre , först rött då , sen rostgärgad , sen inget när jag torkar, växlar så mellan de , å nu sist ingen alls . Och det är inga klumpar och det är väldigt sparsamt med blod i bindan. Har ju fortfarande värk , inte så jag blir dubbelvikt, men det värker.

    Vad tror ni , förblödning innan riktiga mensen eller nödblödning gravid? , vill säga va bara rostfärgat en gång , sen har det varit rött och inget , flyttning med ljus ljud röd färg . Vad tror ni?

  • Kråkungen

    Tycker att du ska göra ett test. Mensvärk har man ofta i tidig graviditet, så det innebär inget vare sig hit eller dit. Sen verkar dina menstruationer ju lite allmänt udda ändå, så att den här mensen beter sig konstigt behöver ju inte betyda att du är gravid heller, utan att den bara, precis som dina tidigare menstruationer, är udda, som sagt. Men ta ett test! Och skriv gärna hur det gick!

  • Smaragd91

    Ja men precis så kan det ju va :) visst det ska jag göra :) skulle inte förvåna mig om mensen kommer igång redigt nu bara för att jag skrev här hehe ;)

  • Smaragd91

    Jahop precis som jag trodde nu har flödet ökat, blöder större mängd nu :p så typiskt:/ hur ska jag tänka nu antar att jag ej är gravid då eller kan det bli större blödning å va gravid ändå fast det är väll ej att bra tecken ??

  • Kråkungen

    Förlåt ? mycket m jobbet här... Hur är det nu? Fortsatte det som en normal blödning? Gjorde du nåt test? Chansen känns ju inte överdrivet stor, men testa kan ju vara bra att göra ändå (om du inte gjort det redan), så vet du med säkerhet.

  • Kråkungen
    Kråkungen skrev 2019-03-09 18:47:19 följande:

    Förlåt ? mycket m jobbet här... Hur är det nu? Fortsatte det som en normal blödning? Gjorde du nåt test? Chansen känns ju inte överdrivet stor, men testa kan ju vara bra att göra ändå (om du inte gjort det redan), så vet du med säkerhet.


    skulle inte va ett frågetecken efter förlåt utan ett tankstreck...
  • Smaragd91
    Kråkungen skrev 2019-03-09 18:47:19 följande:

    Förlåt ? mycket m jobbet här... Hur är det nu? Fortsatte det som en normal blödning? Gjorde du nåt test? Chansen känns ju inte överdrivet stor, men testa kan ju vara bra att göra ändå (om du inte gjort det redan), så vet du med säkerhet.


    Det är lugnt :) , blev normal blödning ja med klumpar :/ har ej gjort test än , men har beställt hem och jag känner ju också att chansen ej är så stor , att jag är gravid . Men ja ska testa ändå
  • Mattias Sahlin

    Hej

    Jag tror att du inte är gravid om du hade haft din mens med jag rekommenderar att du gör test så blir du säker


    Smaragd91 skrev 2019-02-19 10:51:23 följande:

    Hej, det är nämligen så att jag och min kille hade sex för ja lite mer än en vecka sen. Hade min mens då och ja han kom i mig, var två dagar kvar av mensen. Vill förtydliga att jag inte har något preventivmedel. 

    Min fråga är nu kan jag ha blivit gravid? trots att jag hade min mens? Jag själv har alltid trott att det inte är möjligt att bli det under mensen. Men nu är jag inte 100% säker på det.

    Jag har blandade känslor kring graviditetstestet , är arbetslös nu så hade ju inte varit en bra tajmning, men samtidigt nu när man tänkt mycket på det , så känns det som om jag skulle bli besviken om det visade sig vara negativt.

    Så ja vad tror ni kan jag blivit gravid? 


  • Smaragd91
    Mattias Sahlin skrev 2019-03-10 02:18:13 följande:

    Hej

    Jag tror att du inte är gravid om du hade haft din mens med jag rekommenderar att du gör test så blir du säker


    Nä det är sant , är ju inte jätte troligt att jag är det , men hjärnan tänker för möe ibland, men ska ta ett test ändå , så får jag se :)
  • Mattias Sahlin
    Smaragd91 skrev 2019-03-11 15:02:17 följande:

    Nä det är sant , är ju inte jätte troligt att jag är det , men hjärnan tänker för möe ibland, men ska ta ett test ändå , så får jag se :)


    Ju, test är bäst. Du får gärna berätta mig om resultatet efter du gör testet
  • Smaragd91
    Mattias Sahlin skrev 2019-03-12 00:34:24 följande:

    Ju, test är bäst. Du får gärna berätta mig om resultatet efter du gör testet


    Har gjort ett test nu i morse och ja jag är inte gravid, men det förstod jag nästan:)
  • Smaragd91
    Kråkungen skrev 2019-03-09 18:47:19 följande:

    Förlåt ? mycket m jobbet här... Hur är det nu? Fortsatte det som en normal blödning? Gjorde du nåt test? Chansen känns ju inte överdrivet stor, men testa kan ju vara bra att göra ändå (om du inte gjort det redan), så vet du med säkerhet.


    Gjorde ett test imorse, och var som jag hade på känn är inte Gravid :) så blir att vänta detta året som tänkt och börja försöka typ nästa år :)
  • Mattias Sahlin
    Smaragd91 skrev 2019-03-12 07:57:03 följande:

    Har gjort ett test nu i morse och ja jag är inte gravid, men det förstod jag nästan:)


    Okay, va kul att lyssna det.
Svar på tråden Kan man bli gravid under mensen