• Liloo

    Sjukt barn stressad mamma

    Så fort mitt barn visar minsta symptom på sjukdom blir jag så stressad och börjar tänka det värsta. Tänk om... så triggar det ännu mer stress och de flesta gånger så är det ju inget stort. Hur ska man komma ifrån detta, någon som har tips? Tänker delvis att iom att jag bara har ett barn har man mer tid att oroa sej, men det kanske inte gör någon skillnad?

  • Svar på tråden Sjukt barn stressad mamma
  • Anonym (C)

    Vad menar du med sjukdom? Är det att barnet börjar bli förkylt eller att du tror att det fått typ cancer?

  • Liloo

    Nä det är helt vanliga ?ofarliga? sjukdomar som stressar mej, så det är ju helt obefogat. Är ju helt normalt att det händer ibland, så behöver hantera det på ett bättre sätt utan att stressa upp mej för småsaker som lite feber. När jag skriver så hör jag ju hur töntigt det låter, inget att bli stressad över, men det blir jag.

  • Anonym (C)
    Liloo skrev 2019-03-03 20:53:22 följande:

    Nä det är helt vanliga ?ofarliga? sjukdomar som stressar mej, så det är ju helt obefogat. Är ju helt normalt att det händer ibland, så behöver hantera det på ett bättre sätt utan att stressa upp mej för småsaker som lite feber. När jag skriver så hör jag ju hur töntigt det låter, inget att bli stressad över, men det blir jag.


    Å fast det ÄR jobbigt när de är sjuka, speciellt när de är väldigt små. Nu vet jag ju inte hur gammalt barnet är och hur ofta det varit sjukt men man vänjer sig Vad är det som du blir orolig över? Att det ska bli värre än du tror?
  • Liloo

    Tack för svar. Vet inte eg vad som stressar, är väl att man inte vet hur det ska bli, om sömnen blir störd, man kan inte gå till jobbet osv. Men det är ju sånt som händer alla. Behöver nog mest tips hur jag ska hantera det.

Svar på tråden Sjukt barn stressad mamma